بهترین دوربین تحت شبکه

      بهترین دوربین تحت شبکه در ایران با قابلیت دید در شب رنگی

      ضرورت کنترل اماکن در فواصل دور و نزدیک نوعی نیاز حتمی به بهترین دوربین تحت شبکه که حتی در تاریکی شب هم قادر به ضبط ویدیو از جزئیات رخدادهای محیط باشد را در سازمانها و کسب و کارهای مختلف ایجاد میکند. این امر باعث شده دوربین‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کنند و حوزه استفاده از آنها بسیار گسترده باشد. اما، بهترین دوربین تحت شبکه قطعا دارای حداقل‌هایی است که آن را از دیگر دوربین‌ها مجزا می‌سازد. 

      در این نوشتار قصد داریم هرآنچه را که لازم است پیرامون بهترین دوربین های تحت شبکه بدانید به صورت یکجا در اختیار شما قرار دهیم تا به عنوان یک راهنمای جامع بتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید. 

       

      بهترین دوربین تحت شبکه در ایران.

       

      دوربین تحت شبکه چیست؟

      قبل از آنکه بدانید بهترین دوربین تحت شبکه چه خصوصیاتی دارد، جا دارد بدانید منظور از دوربین تحت شبکه چیست؟ اصلاً این دوربین‌ها با دوربین‌های مداربسته چه تفاوت‌هایی دارند و علت نامگذاری آنها چیست؟ دوربین‌های تحت شبکه یا (Internet Protocol camera) آن دسته از دوربین‌ها هستند که اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه منتقل می‌کنند و توانایی پردازش تصاویر را در خود دارند. بنابراین، بدون نیاز به هر سیستم کمکی، تغییرات مورد نظر را در داده‌ها می‌توان اعمال کرد.

      دوربین‌های تحت شبکه که دوربین ip نیز نامیده می‌شوند، هم نوعی دوربین مداربسته هستند که در آنها به جای کابل از پروتکل جهت انتقال دیتا استفاده می‌شود. دوربین‌های تحت شبکه نیز بسیار متنوع تولید می‌شوند و انواع دوربین تحت شبکه مخفی، دوربین تحت شبکه کوچک، دوربین تحت شبکه بی سیم، دوربین تحت شبکه سیم کارت خور، دوربین تحت شبکه با ضبط صدا و… نمونه‌هایی از آنها هستند. 

      تاریخچه ساخت بهترین دوربین ای پی

      بهترین دوربین های تحت شبکه تقریباً از سال 1996 به بازارها وارد شدند. تولید آنها برای اولین بار توسط شرکت axis صورت پذیرفت. با گذشت زمان و گسترده و فراگیر شدن دانش ساخت دوربین‌های تحت شبکه، روز به روز بر تعداد آنها افزوده شد. امروزه نیز تولید این دوربین‌ها توسط برندهای مختلف صورت می‌پذیرد. البته هر برند سازنده از پروتکل‌های اختصاصی خود استفاده می‌کند. 

      انواع دوربین تحت شبکه.

      دسته بندی بهترین دوربین مداربسته تحت شبکه 

      بهترین دوربین های IP را بر اساس فاکتورهای مختلف می‌توان دسته‌بندی نمود. این دوربین‌ها از نظر نحوه ثبت و ذخیره تصاویر به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول دوربین‌هایی هستند که مجهز به رم بوده و تصاویر را در رم دوربین و بدون نیاز به سیستم مرکزی (nvr) ثبت می‌کنند. دسته دوم نیز دوربین‌هایی هستند که نیازمند سیستم مرکزی برای ذخیره سازی تصاویر هستند. 

      خصوصیات بهترین دوربین های تحت شبکه

      بهترین دوربین تحت شبکه از نظر هر کس ممکن است نوعی متفاوت از دوربین باشد. اما، در حالت کلی دوربین‌هایی بهترین هستند که وظایف خود را به خوبی و به طور کامل ایفا کنند. از آنجایی که دوربین‌ها را فقط برای روز نمی‌خواهیم بلکه در شب هم باید کیفیت ضبط تصویر در آنها خوب باشد. بنابراین، دوربین‌های تحت شبکه لازم است از قابلیت دید در شب رنگی نیز برخوردار باشند. 

      سیستم دوربین باید قادر به ثبت و ضبط ویدیو برای زمانهای دیگر هم باشد. بنابراین، در حالت کلی بهترین دوربین تحت شبکه باید تصاویر و ویدیوها را به هم صورت زنده و هم به طور ضبط شده آماده کند. در برخی اماکن لازم است که ضبط ویدیو و تصویر توسط دوربین به صورت رنگی انجام پذیرد. با این کار جزئیات بهتر ضبط می‌شوند.

      ضبط صدا نیز در برخی از اماکن و سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در اینگونه اماکن لازم است بهترین دوربین تحت شبکه از قابلیت ضبط صدا هم برخوردار باشد. این در حالی است که در بسیاری از اماکن و سازمان‌ها ضبط صدا و ضبط ویدیو به صورت رنگی ضرورت ندارد. 

       

      دوربین تحت شبکه بی سیم.

       

      اجزای تشکیل دهنده بهترین دوربین تحت شبکه بی سیم

      بهترین دوربین تحت شبکه بی سیم از ساختاری پیشرفته برخوردار است. هر دوربین از اجزایی مشخص به وجود آمده است و هر جزء وظیفه‌ای مهم بر عهده داشته و وجود آن مهم و ضروری است. تقریباً تمام اجزای یک دوربین تحت شبکه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: 
      1.    دستگاه ضبط کننده ان وی آر (NVR) 
      2.    دوربین مداربسته تحت شبکه 
      3.    هارد دیسک 
      4.    منبع تغذیه دوربین‌های مدار بسته
      5.    سوئیچ شبکه 
      6.    کابل شبکه
      7.    کابل برق 

      مشخصات فنی بهترین دوربین تحت شبکه

      بهترین دوربین تحت شبکه از نظر ساختاری باید خصوصیات ساختاری آشکاری داشته باشد. از جمله اینکه باید قابلیت چرخش 360 درجه داشته باشد تا بتواند از بعدهای مختلف یک محیط ویدئو ضبط کند. سایز دوربین نیز از اهمیتی ویژه برخورداراست. استاندارد بودن اندازه دوربین نه تنها در نصب راحت و ایمن آنها موثر است، بلکه از خودنمایی دوربین در اماکن گوناگون نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. 

      برای آنکه یک دید کلی از بهترین دوربین تحت شبکه داشته باشیم می‌توانیم خصوصیات و جزئیات زیادی را در خصوص این وسیله مورد بررسی قرار دهیم. به طور مثال، هر کدام از پارامترهای نوع و طراحی لنز، حساسیت نوری، تثبیت کنندگی سیگنال و رزولوشن از اهمیتی ویژه در دوربین‌ها برخوردارند. در ادامه این مطلب به برخی از مهمترین خصوصیاتی که بهترین دوربین های تحت شبکه دارند پرداخته می‌شود.

      رزولوشن عالی بهترین دوربین IP

      رزولوشن بهترین دوربین های تحت شبکه معمولا از 0.3 تا 29 مگاپیکسل متغیر است. بنابراین هر چه این رقم بیشتر باشد کیفیت تصاویر و ویدیوهای ضبط شده بیشتر خواهد بود.

      ناگفته نماند که در بهترین دوربین های تحت شبکه تصویربرداری به صورت پیشرفته و با ذخیره سازی و انتقال تصاویر همزمان صورت می‌پذیرد. این امر منجر به کاهش لرزش و حرکت نرم بین فریم‌ها می‌گردد که وضوح بیشتر تصاویر نتیجه آن خواهد بود. به عبارت دیگر، در این روش اطلاعات به طور کامل حفظ شده و یک تصویر بی‌نقص با شفافیت بالا نشان داده خواهد شد. اهمیت این تکنولوژی در مواقعی که تشخیص چهره و یا نوشته‌ای خاص مانند پلاک خودرو مهم است، پررنگ‌تر می‌شود.

      علت رزولوشن عالی در بهترین دوربین IP این است که در هنگام تصویربرداری دوربین‌ها بیش از 20 فریم را در کمتر از یک ثانیه از محیط تحت پوشش خود می‌گیرند. 

      دوربین تحت شبکه با نصب آسان.

       

      برخورداری بهترین دوربین تحت شبکه مداربسته از سنسورهای چندگانه

      اینکه کیفیت و توانایی کنترل کردن دوربین‌های عادی با دوربین‌های تحت شبکه قابل مقایسه نیست به این علت است که در دوربین‌های تحت شبکه سنسورهایی چندگانه به کار رفته‌اند. این سنسورها قادر به کنترل چندین برابری محیط در مقایسه با دوربین‌های عادی هستند. به همین علت مناطق وسیع‌تری را با استفاده از آنها می‌توان تحت نظر داشت. همین واقعیت سبب شده تا در مسائل امنیتی دوربین‌های تحت شبکه بیشتر کاربرد داشته باشند.

      نصب و راه اندازی آسان بهترین دوربین مداربسته IP

      گرچه بهترین دوربین های تحت شبکه از نظر تکنولوژی و کیفیت در رده بالاتری نسبت به دوربین‌های معمولی قرار می‌گیرند. اما، این بدان معنی نیست که نصب و راه‌اندازی آنها دشوارتر است. نصب و راه‌اندازی آسان بهترین دوربین های تحت شبکه یک خصوصیت بارز آنها است. به طوری که این دوربین‌ها را بدون دردسر و در زمانی کوتاه می‌توان نصب و راه‌اندازی کرد. 

      امنیت بالا در ارسال تصاویر بهترین دوربین تحت شبکه در ایران

      بسیار اهمیت دارد که تصاویر و اطلاعات ضبط شده توسط بهترین دوربین تحت شبکه کاملاً ایمن و محرمانه منتقل شوند. سیگنال‌های ویدیویی در این دوربینها قابلیت رمزگذاری دارند. در واقع با رمزگذاری استاندارد و پیچیده و نیز از طریق مسدود کردن آی‌پی‌های تهدید کننده و ناشناس می‌توان از خرابکاری و سرقت احتمالی اطلاعات جلوگیری کرد. در این دوربین‌ها تمامی اطلاعات مربوط به ویدیوهای ضبط شده مانند تاریخ، زمان، محل و نام کاربری و موارد مشابه را می‌توان به تصاویر اضافه کرد. 

      میزان هزینه دوربین‌های تحت شبکه

      بهترین دوربین های تحت شبکه برای نصب به کابل‌های محدود نیاز دارند. بنابراین، میزان هزینه استفاده از آنها زیاد نیست و نصب و راه اندازی آنها در حالت کلی صرفه اقتصادی دارد. نکته دیگر این است که ممکن است تصور کنید چون این دوربین‌ها در کل قیمت بالاتری دارند، استفاده از آنها هزینه بر است. در حالی که هر دوربین تحت شبکه می‌تواند کار چندین دوربین آنالوگ را انجام دهد. بنابراین، انتخاب آنها می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها شود. 

      تصویر برداری هوشمند و قابلیت دید در شب.

      تصویربرداری هوشمند

      تشخیص حرکت و تصویربرداری هوشمند از قابلیت‌ها و خصوصیات دوربین‌های تحت شبکه است. این امر توانایی نظارت تصویر را به دنبال دارد و باعث می‌گردد الگوریتم‌های پیچیده نمود بیشتری پیدا کنند و تشخیص آنها آسان شود. 

      کاربردها

      استفاده از انواع دوربین تحت شبکه هیچ محدودیت خاصی ندارد. در واقع هرجا که به دوربین نیاز باشد این تکنولوژی را می‌توان به کار برد. اما، استفاده از آنها در دو حالت بیشتر مطرح می‌شود. اول، هرجا وضوح تصاویر اهمیت داشته باشد، بهترین دوربین تحت شبکه بهترین گزینه خواهد بود. چراکه وضوح تصویر و کیفیت ویدیوهای ثبت شده توسط دوربین‌های تحت شبکه بسیار بیشتر از دوربین‌های آنالوگ است.

      گاهی نیز مسائل امنیتی مطرح می‌شوند، همچنین لازم است که از داده‌ها حفاظت شود. داده‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها نیز همواره در معرض تهدید هک شدن توسط آی‌پی‌های ناشناس هستند. از آنجایی که دوربین‌های تحت شبکه از امنیت بیشتری برخوردار هستند، با وجود آنها امنیت و حفاظت را به معنای واقعی می‌توان برقرار کرد. 

      با توجه به صحبت‌های فوق و امکان رمزگذاری دوربین‌های تحت شبکه، در بسیاری از سازمان‌ها و اماکن مهم که تصاویر ضبط شده نیاز به مراقبت دارند، استفاده از دوربین‌های تحت شبکه باید اولویت اول مسئولین باشد. 

      مزایای بهترین دوربین تحت شبکه

      با توجه به صحبت‌هایی که در سطرهای بالا شد، مزایای مهم و ارزشمندی برای بهترین دوربین تحت شبکه می‌توان برشمرد. 

      ضبط تصاویر واضح و باکیفیت

      اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت وجود این دوربین در مکان، ضبط ویدیوها و تصاویر واضح است. همانطور که زودتر نیز اشاره شد، این قابلیت را بهترین دوربین های تحت شبکه به نحو احسن دارند. 

      قابلیت دید در شب

      سنسورها و ال ای دی‌های مادون قرمز بهترین دوربین های تحت شبکه قابلیت دید در شب را هم فراهم می‌کنند. حتی این دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیوهای رنگی در شب هستند. این امر نه فقط برای فواصل نزدیک بلکه برای فواصل نسبتاً دور نیز صدق می‌کند. 

      دسترسی از راه دور

      بهترین دوربین تحت شبکه از راه دور هم دسترسی استفاده می‌دهد. این امکان هم برای ویدیوهای از قبل ضبط شده و هم برای تصاویر زنده وجود دارد.

      مزایای دوربین تحت شبکه.

      دیگر مزایای بهترین دوربین تحت شبکه 

      1.    نداشتن محدودیت در استفاده از اینترنت وای فای یا دیتای موبایل. 
      2.    بهترین دوربین تحت شبکه از این قابلیت جابجایی صدا به صورت دوطرفه و مشابه نوعی تلفن برخوردار است.
      3.    امنیت بالای بهترین دوربین های تحت شبکه در انتقال داده‌ها از طریق پروتکل‌هایی مانند WPA خصوصیت مهم دیگر آن است. 
      4.    استفاده از تکنولوژی (PoE) جهت انتقال برق و تصویر با کمک یک کابل. 
      5.    داشتن قابلیت تنظیم و دستکاری کردن به طوری که میزان وضوح و تعداد فریم‌ها را می‌توان برای آن تعیین کرد. 
      6.    امکان انتخاب قالب و فشرده کردن داده‌ها با فرمت‌های گوناگون مانند MJPEG، بزرگنمایی تصاویر و داشتن فرمت تصویر قابل انعطاف. 
      7.    داشتن ساختار قابل توسعه و امکان استفاده از فیبرهای نوری.
      8.    امکان استفاده به صورت چند کاربره. 
      9.    امکان اضافه کردن دوربین به سیستم راه اندازی شده در صورت لزوم. 
      10.    امکان انتقال دیتای ضبط شده توسط دوربین به طور مستقیم از طریق اینترنت. 

      معایب بهترین دوربین تحت شبکه

      در برابر مزایای مهمی که برای بهترین دوربین تحت شبکه ذکر شدند، معایب بسیار کمی برای آن می‌توان برشمرد. در ادامه به آنها اشاره‌ای مختصر خواهیم داشت:

      قیمت بالا

      بهترین دوربین تحت شبکه با قیمتی بیشتر نسبت به دوربین‌های معمولی قابل خریداری است. با این حال، هزینه‌های اولیه در طولانی مدت و با کارکرد خوب قابل جبران هستند. از طرفی، در ساختمان‌های بزرگ با پایین آوردن نیاز به کابل کشی و نیز قابل استفاده بودن یک دوربین تحت شبکه به جای چندین دوربین کاتالوگ، استفاده از آنها در کل به صرفه است. 

      محدودیت طول کابل

      محدودیت طول کابل در دوربین‌های تحت شبکه را می‌توان جزو معایب آن به حساب آورد. البته این کاستی با استفاده از تکرارکننده تا حدودی قابل جبران است. اما، در حالت کلی دوربین‌های تحت شبکه بر روی کابل Cat5 دارای محدودیت  مسافت 100 متر هستند. 

      محدودیت پهنای باند

      محدودیت پهنای باند یک مشکل موقتی است که برای دوربین‌های تحت شبکه گاهاً رخ می‌دهد. این مشکل می‌تواند موجب ایجاد اختلال در شبکه شود و با استفاده از فیبر نوری و شبکه‌های گیگابایتی قابل رفع است.

      مدیر ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟