آیا دوربین ip الزاما نیاز به اینترنت دارد؟

      شما می توانید دوربین های مداربسته  را در ساختمان ها، خانه ها و تاسیسات کسب و کارها و حتی روی خیابان ها مشاهده نمایید، بیشتر آن ها در حال ضبط روی دستگاه های محلی است و اصلا از اینترنت استفاده نمی کنند.

       

      بنابراین پاسخ سریع به این سوال این است که: بله دوربین های مداربسته ip می توانند بدون اتصال به اینترنت هم کار کنند و بستگی به تصمیم شما دارد که می خواهید به همان روش نگه دارید یا آن ها رو برای اینکه از راه دور و در بستر اینترنت آن ها رو تماشا کنید و به روتر متصل نمایید.

      دوربین های مداربستهIP  چگونه بدون اینترنت کار می کنند؟

      روش های مختلفی برای نصب دوربین های مداربسته امنیتی بدون اینترنت وجود دارد.

      حال شما فرصتی برای فهم چگونگی اتصال دوربین های مداربسته در حال استفاده هستید. انرژی مورد نیاز آن ها مستقیما یا از طریق منبع تغذیه تامین می شود، نحوه ضبط را برای آنکه بعدا بتوانید تماشا کنید یاد خواهید گرفت.

      می توانید از یک سیستم آنالوگ یا تحت شبکه(IP) استفاده کنید، اما درباره این عبارات خیلی نگران نباشید. در هر دو حالت شما می توانید دوربین مداربسته با اینترنت یا بدون اینترنت راه اندازی کنید. بیاید ابتدا کمی در مورد دوربین های مداربسته IP صحبت کنیم.

      اینجا یک مثال از دوربین های مداربسته IP متصل به PoE Injector و به لپ تاپ را داریم.

      دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته، قیمت دوربین مداربسته

      دوربین های مداربسته IP توسط PoE Injector که تنها منبع تغذیه ای که از طریق کابل شبکه ارسال می شود. لپ تاپ ویدئوهای رو از دوربین مداربسته به نمایش می گذارد.

      در واقع PoE مخفف Power Over Ethernet است، تکنولوژی که به دستگاه ها اجازه می دهد انرژی را از طریق کابل شبکه دریافت کنند.

      مطالعه بیشتر: سوئیچ PoE چیست؟

       

      شما می توانید یک سیستم دوربین مداربسته را بدون اتصال به اینترنت به سادگی با متصل کردن آن با استفاده از کابل شبکه(UTP) به منبع تغذیه و کامپیوتر یا لپ تاپ راه اندازی کنید.

      تنها تفاوت اینجاست(در مقایسه با عکس اولیه) که انرژی مستقیما به دوربین مداربسته متصل می شود. عکس زیر را ببینید.

      دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته، قیمت دوربین مداربسته

       در هر حال، شما با داشتن بخش نرم افزاری نصب شده برای کامپیوتر یا لپ تاپ تان ذخیره نمایید این دلیلی است که دوربین مداربسته امنیتی خریداری کرده اید. درسته؟

      بسیار خب، شما دوربین های مداربسته داریم که مستقیما به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل اند، اما آیا لپ تاپم رو میتوانم از این دیاگرام حذف کنم و همچنان سیستم امنیتی من حیوان خانگی یا همسایه دیوانه ام را ضبط کند؟ بله ممکن است، به خواندن ادامه دهید...

      ضبط کردن دوربین های مداربسته IP بدون اینترنت

      بیایید بگوییم دوربین مداربسته تان را نصب کرده اید و میخواهید همه چیز را ضبط کنید اما نمی توانید لپ تاپتان را همیشه آنجا بگذارید. پس شما چه کاری می توانید انجام دهید؟

      سخت نگیرید شما احتیاج به استفاده ی دستگاهی بین دوربین مداربسته و کامپیوتر/لپ تاپ دارید.

      من در حال صحبت در مورد روتر اینترنت هستم که پورت های اضافه ای برای اتصال کابل هایی که از دوربین های مداربسته و کامپیوتر یا لپ تاپتان می آید دارید...

      دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته، قیمت دوربین مداربسته

      و حال شما دوربین مداربسته ی متصل به روترتان دارید و میتواند با اینترنت یا بدون اینترنت کار کند که بستگی به تصمیم شما دارد البته تا زمانی که اتصال به اینترنت در دسترس باشد.

      شاید شما در حال جستجو در دیاگرام هستید و می پرسید"NVR چه جهنمی است؟"

      NVR مخفف Network Video Recorder است و دستگاهی است که ویدئوهای دوربین های مداربسته IP تان را ذخیره می کند. آسان نیست؟

       

      دوربین های مداربسته IP با اینترنت

      با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مداربسته IP می توانند بدون اتصال به شبکه ی اینترنت نیز کار کنند، و حتی بدون منبع تغذیه الکتریکی. این سحر و جادو نیست اما تکنولوژی شگفت انگیزی است!

      امروزه، دوربین های مداربسته سلولی وجود دارند که این ها دارای انواع 3G/4G/5G هستند. آن ها اصلا نیاز به دسترسی اینترنت یا WiFi ندارند که در دسترس ترین مشخصه در آن است، انرژی آن بوسیله ی باتری قابل شارژ یا انرژی خورشیدی تامین می شود. در واقع خیلی سهل الوصول است.

       

      مقایسه دوربین های مداربسته IP با اینترنت و بدون اینترنت

      با وجود این که دوربین های مداربسته ای وجود دارند که حتی بدون اینترنت هم کار می کنند، اما سیستم های دوربین مداربسته ی امنیتی که با اینترنت کار می کنند بسیار محبوب است.

      بیایید به شباهت ها و تفاوت های این دو نگاهی بیندازیم، در نتیجه شما می توانید یک تصمیم بهتری را قبل از اینکه هزینه ی اضافه ای را در سیستم امنیتی دوربین مداربسته ی خود صرف کنید بگیرید.

      دوربین های مداربسته IP با اینترنت

      1. این انواع می توانند دسترسی از راه دور و محلی را در یک زمان صرف نظر از موقعیت مکانی فراهم نمایند. به علاوه آن ها را بر روی اندروئید، آیفون و دیگر دستگاه های موبایل را ممکن می سازد مخصوصا زمانی که شما در دفتر یا در حال سفر باشید.
      2. آن ها در برخی جاهایی که حضور یا حرکتی وجود داشته باشد اعلان می دهد. هشدارها شما رو با تحرکات یا حوادث با ارسال نوتیفیکیشن به موبایل یا گوشی هوشمندتان آگاه می کند.
      3. دوربین های مداربسته ی امنیتی می توانند بک آپ از ویدئوها بر روی فضای ابری و یک سرور FTP که با اتصال اینترنت کار می کند ذخیره سازی انجام دهند. پروتکل ارسال فایل(FTP) و فضای ابری برای ارسال و ذخیره سازی فایل ها استفاده می شود. بنابراین ذخیره سازی و آپلود عکس ها و ویدئوها امکان پذیر است. این هست یک روش مقرون به صرفه به منظور ذخیره سازی ویدئوها از دوربین های مداربسته ی شما.
      4. آن ها می توانند همگام سازی ساعت NTP را دریافت کنند. به عبارت دیگر دقت ساعت با همگام سازی آن با پروتکل زمان شبکه(Network Time Protocol) فراهم می شود. این در موارد تحقیقات جرم و مواردی از این قبیل بسیار مفید است.

      مقاله قبلی: آیا مفهوم 4K و 4MP یکسان است؟

       

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۴/۲۴