آیا مفهوم 4K با 4MP یکسان است؟

       

      دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته، قیمت دوربین مداربسته

      آیا تا به حال زمانی که تکنسین دوربین های مداربسته شما شروع به صحبت در مورد کیفیت تصویر نمایشگر و رزولوشن دوربین های مداربسته می کنند احساس کرده اید، در حال صحبت کردن به زبان دیگری هستند؟

      زمانی که این تکنولوژی وارد دنیای سیستم های امنیتی دوربین مداربسته شدند شما احتمالا درباره دوربین های مداربسته 4 مگاپیکسل(4MP) و دوربین های مداربسته HD شنیده اید، اما معنای همه ی آن ها چیست؟ و چگونه کیفیت های مختلف دوربین های مداربسته باهم مقایسه می شوند؟ هیچ گونه هراسی از این بابت نداشته باشید. ما اینجا هستیم تا به نحوی آن را بیان کنیم که شما متوجه شوید. در اینجا پاسخ هایی به رایج ترین سوالات درباره وضوح تصویر و ذخیره سازی دوربین های مداربسته ارائه می دهیم.


      آنچه در ادامه این مقاله میخوانید:

      تفاوت های بین وضوح تصاویری که با"K" و "MP" بیان می شود در چیست؟

      4 مگاپیکسل واقعا به چه معناست؟

      وضوح 4K در واقع به چه معناست؟

      دوربین های مداربسته 4K با 4MP چگونه مقایسه می شود؟

      1080p چیست و آیا ارتباطی با دوربین های مداربسته دارد؟

      آیا 1080p و HD یکسان است؟ و UHD چیست؟

      نسبت تصویر(aspect ratio) چیست و چگونه به دوربین های مداربسته مربوط می شود؟

      رزولوشن چه ارتباطی با دوربین های مداربسته دارد؟

      وضوح دوربین مداربسته من چگونه بر فضای ذخیره سازی تاثیر می گذارد؟


      تفاوت های بین وضوح تصاویری که با "K" و "MP"  بیان می شود در چیست؟

      تفاوت بیان وضوح به "MP" یا اندازه گیری های بیان شده با استفاده از "K" تا حدی شبیه به تفاوت بین "Hello" و "Hola" است. با استفاده از این مقایسه ما می توانیم بگیم که "MP" زبان لنز دوربین های مداربسته است. در حالی که "K" زبان نمایش دهنده آن ها است.

      اگرچه همانطور که شما می دانید این زبان در حال تغییر است. زبانی که در مورد دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد در حال تغییر است. اما در پایان روز، و پس از مقداری محاسبات برای انجام ترجمه، متوجه خواهید شد که "MP" و "K" فقط مخفف های متفاوتی برای بیان تعداد پیکسل های یک تصویر هستند که همیشه با استفاده از طول و عرض لیست می شوند.

       قیمت دوربین مداربسته ،دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته

      4 مگاپیکسل واقعا به چه معناست؟

      «MP» به اصطلاح، ادغام دو کلمه است. «مگا» که مخفف «میلیون» است و «پیکسل» که ترکیب کوتاه شده «تصویر» و «عنصر» است. بیایید ابتدا با پیکسل شروع کنیم –یک پیکسل را در بهترین حالت میتوان به عنوان کوچک ترین عنصر قابل کنترل روی صفحه بیان کرد. یا یک دقیقه نوری در صفحه نمایش یکی از بسیاری ترکیب تصاویر ایجاد شده در صفحه نمایش لحاظ کرد. یک مگاپیکسل (MP) را باید به عنوان واحدی از وضوح گرافیکی در نظر گرفت که تقریباً معادل یک میلیون پیکسل است.

      بنابراین تصویر یک دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی از 4 میلیون پیکسل تشکیل شده است. رایج ترین رزولوشن 4 مگاپیکسلی به عرض 2592 پیکسل و 1520 پیکسل ارتفاع است که هم چنین به صورت1520×2592 پیکسل نیز بیان می شود. دوربین های 4 مگاپیکسلی کیفیت وضوح تصویر بالاتری رو نسبت به مدل های 1080 پیکسلی ارائه می دهند. دوربین های مداربسته 4 مگاپیکسلی به شما اجازه می دهد تا اطلاعات ویدئویی بیشتری را برای منطقه تحت پوشش ذخیره کنید.

      شاید ابزار بهتری برای شناسایی متجاوزان یا سایر تهدیدات امنیتی باشد. اگر در مهمانی بعدی در مورد اینکه کدام دوربین مداربسته را بخرید صحبت شد. دوربین های مداربسته 4 مگاپیکسی که 3939840  پیکسل در مقایسه با وضوح 1080 پیکسل که تنها 2073600 پیکسل دارد کیفیت بالاتری را دارا می باشد.

      وضوح 4K در واقع به چه معناست؟

      برای آنکه از همان جایی که برای معنی MP شروع به توضیح کردیم آغاز کنیم. باید یادآور شویم که "K" از زبان فرانسوی نشات می گیرد. و نامگذاری آنها برای سیستم متریک، که آن را از یونانیان به عنوان پیشوند "کیلو" - به معنای "هزار" است وام گرفته اند. با این حال در مجموع 4K به معنای 4000  پیکسل نیست. آن میتواند خیلی آسان باشد. همچنین در شرایط مدرن وضوح بسیار پایینی را ایجاد می کند. 4K همانطور که در پایین اشاره خواهد شد به تعداد پیکسل ها در عکس یا نمایشگر اشاره می کند.

      اگرچه 4K هنگام نمایش تعداد پیکسل های روی یک صفحه نمایش ارائه می شود. آن برای توصیف تعداد پیکسل هایی که استفاده میشود بطور فزاینده ای در حال افزایش است. و حال برای بیان وضوح تصویر دوربین های مداربسته پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. متاسفانه 4K می تواند به تعریف دو رزولوشن اشاره کند: 2160×3840  پیکسل و 2160×4096 پیکسل بیان می شود. از بین این دوتا رزولوشن بالاتر عمدتا در سینمای تجاری و رزولوشن پایین تر برای محصولات مصرفی استفاده می شود- مانند دوربین های مداربسته، دستگاه تلوزیون های UHD و Ultra HD استفاده می شود.

       

      اگر به جعل هویت کلیف کلاوین(Cliff Clavin) علاقه دارید. یک دوربین مداربسته یا تلوزیون 4K وضوح تصویر یک دوربین مداربسته 8 مگاپیکسلی را دارد. به این معنی که جفت 4K و 8MP وضوح معادل 8294400 پیکسل را دارد.

       

      چگونه دوربین های مداربسته 4K را با دوربین های مداربسته 4MP مقایسه می شود.

      با یکسان بودن تمام مشخصات مقایسه ی معنا داری بین دوربین های مداربسته 4K و 4MP وجود نخواهد داشت، یک پاسخ واضح به نفع برنده قطعی وجود دارد.

      مقایسه دوربین مداربسته ی 4K در برابر 4MP

      دوربین های مداربسته 4MP دارای اندازه 1520×2592=3939840 پیکسل

       دوربین های مداربسته 4K دارای اندازه 2160×3840=8294440 پیکسل

      بعد از همه، چطور می توانید 3،939،840 پیکسل رو با 8،294،440 پیکسل مقایسه کنید؟ همانطور که برای همه مشخص است برنده واضح همانطور که هر کسی می‌توانست ببیند، اگر این همه چیز بود، برنده واضح دوربین مداربسته 4K با وضوح و تعداد پیکسل بسیار بالاتر است. چگونه ممکن است با دو برابر تعداد پیکسل اشتباه کنید؟ یا اینکه سوال کنید آیا 4K بهتر از 4 MP است؟ واقعا سوالی است که در وهله ی اول باید بپرسید؟

      با این وجود پرواضح است که دوربین های مداربسته 4K دو برابر تعداد پیکسل های دوربین مداربسته 4MP است، زمانی که میخواهید انخاب کنید کدام دوربین مداربسته برای شما مناسب است ما واقعا اصرار داریم که به جای پرسیدن سوال "کدام دوربین مداربسته بهترین رزولوشن را دارد؟" این سوال را که "بهترین دوربین مداربسته برای موقعیت من مناسب است؟"

      این در حالی است که رزولوشن یکی از مشخصات سیستم دوربین مداربسته است، ممکن است نیاز باشد مشخصات دیگری را برای سیستم دوربین مداربسته خود به جای مشخصه رزولوشن در اولویت قرار دهید؟ بنابراین صرف بودجه ی بیشتر روی مشخصه ای که شاید به اندازه مشخصه ی دیگر برای ما اهمیت نداشته باشد به هیچ نیاز بودجه ی شما را از بین می برد و شاید به اهدافی که در ابتدا برای نصب دوربین های مداربسته در سر داشتید نرسید.

      تعدادی از مشخصات کلیدی برای دوربین های مداربسته که شما می خواهید علاوه بر رزولوشن لحاظ کنید:

      WDR(Wide Dynamic Range)

      PoE(Power Over Ethernet)

      FPS(Frame Per Second=Frame Rate)

      Video Compression

      Remote Focus Lens

      Vandal Ressitant

      Tamper Detection

      Ingress Protection Rating

      بعد از اینکه تمام فاکتورها را در نظر گرفتید (بدون رزولوشن)، اگر همچنان تصمیم داشته باشید که دوربین مداربسته شما دارای بالاترین کیفیت ممکن باشد. یک دوربین مداربسته 4K با مشخصات درست می تواند تفاوت بزرگی چه شما در حال تماشای یک نمایندگی خودرو، پارکینگ شلوغ، یا پارک شهری هستید ایجاد کند. مقدار جزئیاتی که یک دوربین مداربسته 4K به درستی پیکربندی شده می‌تواند ثبت کند، اغلب برابر است با هزینه‌ای که به خوبی خرج می‌کنید دارد، اگر موقعیت مکانی شما نیاز به ضبط ویدیویی با جزئیات بالا داشته باشد.

      1080p چیست و آیا ارتباطی به دوربین های مداربسته دارد؟

      مانند مورد 4K است، 1080  پیکسل به یکی از اندازه گیری های صفحه نمایش اشاره می کند. ارتفاع. اکثر مردم هنوز "1080" را با تلویزیون با وضوح بالا (HDTV) مرتبط می دانند که اندازه های دقیق آن 1920×1080 پیکسل با نسبت تصویر 16:9 است. این استاندارد تغییر دهنده ی بازی است زمانی که برای اولین بار در سال 1990  معرفی شدند.

      برای گرفتن یک چشم انداز مدرن، یک دستگاه 1080 پیکسل معادل دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل است. یک دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل دو برابر رزولوشن 1080 پیکسل رو دارد و 4K دارای اندازه ای 4 برابر کیفیت 1080  پیکسل است.

      در دنیای امروز می توان استدلال کرد که وقتی شرکتی عبارات "1080p" یا "HD" را همراه با یک دوربین مداربسته تبلیغ می کند، این کار را بیشتر برای تبلیغ نام این عبارات انجام می دهد نه برای عملکرد بالا که قبلا به آن اشاره می کردند. آن ها ممکن است به مخاطبان خود اشاره کنند که در بهترین حالت باشند: وجدان بسیار کم هزینه، و در بدترین حالت: در مورد اینکه دوربین های مداربسته امنیتی تا چه حد از نظر قابلیت های وضوح پیشرفت کرده اند، بی اطلاع هستند.

      آیا 1080p با HD یکسان است؟ و UHD چیست؟

      درست است که وضوح 1080  پیکسل رو با رزولوشن 1080×1920پیکسل رو با هر دو عبارت HD و HD-TV مرتبط کنیم. اما به خاطر داشته باشید، برخی از مواد موجود در بازار برای دوربین‌های مداربسته امنیتی مصرف‌کننده پایین ‌رده ممکن است اصطلاحات «HD» را با وضوح قدیمی‌تر و پایین‌تر موجود در دوربین‌های مداربسته «720p» مرتبط کنند. در حالی که رزولوشن 720p خیلی پایین تر از 720×1280  پیکسل است. این در حالی است که زمانی محصولات دارای تکنولوژی720پیکسل آخرین پیشرفت های علمی به حساب می آمد. در سال ها بعد رزولوشن 720  پیکسل منسوخ شد. خارج از محدودیت های بودجه یا تئوری که هر دوربین مداربسته شاید بهتر از هیچ باشد. از تبلیغ کیفیت "رزولوشنHD"  با 720 پیکسل بایستی اجتناب کرد.

      با در نظر گرفتن عبارت"UHD" جاییکه U مخفف "Ultra" با وجود اینکه تا حدودی به کیفیت HD نزدیک است. یک دنیا تفاوت بین این دو رزولوشن وجود دارد. همان جاییکه طبق چیزی که در بالا ذکر شد، 1080 پیکسل زمانی پادشاه رزولوشن های کیفیت بالا با رزولوشن 1080×1920 پیکسل بود. استاندارد جدید کیفیت بالا به سرعت با استاندارد  UHD جایگزین شد همچنین UHD یا 4K نیز نامیده می شود. با افزایش رزولوشن 2160×3840 انتظار داریم دوربین های مداربسته امنیتی 4K تا مدتی استاندارد جدید باشند. با این حال جانشین آن ها 8K UHD می تواند جایگزین آن ها شود.8K UHD(7680 × 4320)   بالاترین استاندارد (UHDTV) رزولوشن تعریف شده در سال 2020 می باشد.

       قیمت دوربین مداربسته ،دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته

      نسبت تصویر(aspect ratio) چیست و چگونه به دوربین های مداربسته مربوط می شود؟

      از آنجایی که اندازه‌گیری ‌های دوربین های مداربسته امنیتی و وضوح صفحه نمایش همیشه با استفاده از عرض x ارتفاع بر حسب پیکسل بیان می‌شوند. نسبت تصویر به نسبت به این دو اندازه گیری از یک تصویر اشاره می کند. اگر با این عبارت"نسبت(ratio)" آشنا نیستید. به سادگی آن را مقایسه ی بین اندازه ی عرض با اندازه ی ارتفاع در نظر بگیرید. به عنوان مثال شاید نیاز به مقایسه ی بین تعداد پسرها و دخترها در یک کلاس داشته باشید. اگر 20 پسر و 10 دختر در یک کلاس وجود داشت، نسبت دخترها به پسرها به صورت نسبت دو به یک بیان می شود یا 2:1.

      زمانی که تعداد پیکسل های عرض را به تعداد پیکسل های ارتفاع مقایسه کنید از دوربین مداربسته یک استاندارد 4MP مقایسه کنید. شما نسبت 16:9 را بیان کنید، برخی از هنرمندان و معماران معتقدند این نسبت مهم ترین و زیباترین شکل را ایجاد کنند.

       برای اشاره سریع روی دوربین های مداربسته و نسبت تصویر لیست زیر را ببینید:

      1MP(720p)-16:9

      1.3MP-5:4

      2MP(1080p)-16:9

      3MP-4:3

      4MP(1440p)-16:9

      5MP(1920p)-4:3

      4K(8MP)(2160p)-16:9

      رزولوشن چه ارتباطی با دوربین های مداربسته دارد؟

       قیمت دوربین مداربسته ،دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته

      ارتباط بین رزولوشن و دوربین های مداربسته  خیلی شبیه به رزولوشن و دستگاه های تلوزیون است. خیلی وقت پیش هردوی دوربین های مداربسته و دستگاه های تلوزیون آنالوگ بودند. آن ها دستگاه های HDTV مدرن یا دوربین های مداربسته امنیتی IP نبودند که آن ها را بدیهی بدانیم قدرت تفکیک آن ها به همان روشی که امروزه اندازه گیری می کنیم اندازه گیری نمی شدند همانطور که تصویر می کنید حتی در توپ پارک یکسانی هم قرار نداشتند. در واقع پیش از سال 2000. خطوط افقی رزولوشن غالبا TVL(TV lines) نامیده می شوند. روش استاندارد اندازه گیری ویدئوهای آنالوگ است. آن واقعا دنیای دیگری برای دوربین های مداربسته یکسان و نمایشگرها به حساب می آید.

      اگر شما تلوزیون های قدیمی را به یاد بیاورید یا حتی دوربین های آنالوگ قدیمی را به یاد بیاورید شما چیزهایی را بیاد خواهی آورد. به عنوان مثال نمی توانستید روی آن پس زوم کنید. آن ها به سادگی فاقد وضوح(جزئیات در تصویر) برای انجام هر نوع بزرگ نمایی نسبت به واقعیت بودند. در آن مثال، وضوح پایین تصویر آنالوگ قدیمی، معمولاً 720 در 480 بود که این کار را غیرممکن کرد.

      همانطور که در بالا اشاره شد عدم توانایی زوم پس از اینکه در هر ویدئوی با کیفیت پایین تصاویر به درستی متضاد تصاویر گرفته شده توسط دوربین های مداربسته IP می باشد. این قابلیت که می تواند بهترین استفاده از دوربین های مداربسته  4K(8MP) است. رزولوشنی که 2160×3840  از کل هشت میلیون پیکسل می تواند به شما اجازه ی زوم و بهبود را می دهد. برای ثبت جزئیات بیشتر عکس از چیزی که

      با یک دوربین مداربسته کیفیت پایین تر می توان گرفت. فقط این است که در این فرآیند خیلی زودتر پیکسله می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند زیرا تعداد پیکسل‌های یکسانی را در هر تصویر ثبت نکرده‌اند، سطح جزئیات یکسانی را ثبت نکرده‌اند. این واقعیت که زوم می تواند هنگام نظارت بر مناطق بزرگ یا زمانی که نیاز به دیدن سطحی از جزئیات دارید که دوربین های با وضوح پایین نمی توانند ارائه دهند بسیار مفید باشد. چند مثال متداول در دنیای واقعی از جزئیات قابل دسترس با یک دوربین مداربسته امنیتی چند نمونه رایج در دنیای واقعی از بازیابی جزئیات موجود با دوربین امنیتی 4K(8MP) عبارتند از: پلاک خودرو، نام شرکت یا شماره شناسه وسیله نقلیه در نیمه تریلر، یا حتی عبارت روی یک تیشرت یک مورد علاقه، که همه آنها ممکن است در فاصله ای از دوربین مداربسته قرار داشته باشند. این غیرممکن است که بدانیم چه سطحی از جزئیات می تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد که بتواند به پلیس محلی کمک کند یا مشکلات داخلی تان را با خلاقیت-کنترل و مدیریت حل کند. بنابراین داشتن دوربین های مداربسته با کیفیت بالا با توجه به سطحی که بودجه تان می تواند از عهده اش بربیاید و بیش ترین انعطاف پذیری را ایجاد کند وقتی که برای حل نگرانی های امنیتی شرکت شما می آید.

      نکته ی جانبی: بالاترین دوربین مداربسته تک-لنز ما دوربین های مداربسته 4K(8MP) را پیشنهاد می کنیم. اگرچه با قرار دادن چندین لنز در کنار هم به طور

      پهلو به پهلو و استفاده از تکنولوژی کامپیوتر برای ساختن تصاویر کامپوزیت است.

       

      وضوح دوربین مداربسته من چگونه بر فضای ذخیره سازی تاثیر می گذارد؟

       

      همانطور که رزولوشن دوربین های مداربسته افزایش می یابد، بنابراین مقدار فضای ذخیره سازی هارد دیسک مورد نیاز برای حفظ ویدیو نیز خواهد بود. متقابلا با افزایش رزولوشن تعداد ساعاتی که می شود ویدئو را ذخیره کرد کاهش می یابد. این یک ارتباط اساسی بین فضای ذخیره سازی که وجود داشت از آغاز عصر دیجیتال وجود داشته است.

      وقتی با استفاده از همان کدک ویدئو ذخیره می شود(یک مدارالکترونیکی یا نرم افزار که فشرده سازی می کند یا از حالت فشرده سازی ویدئو دیجیتال را خارج می کند)

      یک تصویر 4 مگاپیکسلی دو برابر بیشتر از یک تصویر 2 مگاپیکسلی از فضای ذخیره سازی استفاده می کند. این درحالی است که یک تصویر 4K(8MP) دو برابر تصاویر دارای کیفیت 4MP فضای ذخیره سازی را اشغال می کند. 1080 پیکسل از نصف فضای ذخیره سازی یک 4MP را اشغال می کند. 720p نصف فضای ذخیره سازی تصاویر 1080p را استفاده می کند.

      برای بیان این عبارات در ساده ترین حالت، دارای رزولوشن بالاتر شامل پیکسل های بیشتر در هر تصویر دارد. این عکس ها با پیکسل های بیشتر فضای بیشتری را در هارد اشغال می کنند. آیا شما باید ویدئوهای بیشتری را ذخیره کنید. شما باید تصمیم بگیرید که ماه ها یا هفته ها می خواهید تصاویر دوربین های مداربسته را نگه داری کنید. شما به سادگی به هارد درایو های بیشتری برای اضافه کردن به دستگاه NVR احتیاج دارید.

       

      آیا سوالی دارید؟

       

      بلاگ ما را در سایت فروشگاه ایننرنتی هامین و در فضای مجازی صفحه ی haaminco را دنبال کنید تا پاسخ خود را دریافت نمایید.

       

      مدیر ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟