سفارشات جدید روسیه از هواوی متوقف شد

      شرکت چینی هواوی(Huawei)،که 33 درصد تجهیزات مخابراتی روسیه(Russia) ساخت این شرکت هستن، دریافت سفارشات جدید از روسیه رو به خاطر ترس از تحریم های بیشتر امریکا(America) متوقف کرده است.

      فوربس روسیه(Forbes Russia) گزارش داد، غول مخابراتی چینی هوآوی پس از تعلیق سفارشات جدید، کارکنان روسی خود را حداقل یک ماه از کار مرخص کرده است زیرا پکن(Beijing) با تحریم های ثانویه احتمالی برای تجارت با مسکو مواجه است.

      ایالات متحده به چین هشدار داده است که به روسیه برای دور زدن تحریم ها کمک نکند و تهدید کرده است که جعبه ابزار مجازات های ثانویه خود را گسترش خواهد داد که شرکت ها و سرمایه گذاران را مجبور می کند بین تجارت با روسیه یا غرب یکی را انتخاب کنند.

      یک منبع ناشناس نزدیک به هواوی گفت. "هیچ دستوری وجود ندارد، پس چرا مردم باید به دفتر بروند؟"

      مرخصی اجباری به دنبال گزارش روزنامه ایزوستیا(Izvestia) مبنی بر تعلیق قراردادهای تامین جدید و دستور کار دورکاری برخی از کارکنان مسکو در اواخر ماه مارس است. فوربس روز جمعه گزارش داد که کارمندان چینی در حالی که کارکنان بازاریابی را تعلیق کرده بودند، به گزارش خود به دفتر ادامه دادند.

      هوآوی در مورد هیچ یک از این دو داستان اظهار نظر نکرده و فوربس نیز تعداد کارمندان خود را که مرخص شده اند، نشان نداده است. آگهی‌های استخدام Huawei Technologies نشان می‌دهد که 1200 نفر در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق استخدام می‌کنند که 80 درصد آنها کارکنان محلی هستند.

      ایزوستیا در اوایل آوریل گزارش داد که وزارت ارتباطات روسیه گفت امیدوار است اریکسون رقیب اصلی هوآوی بتواند برای حفظ منابع وارد عمل شود. شرکت سوئدی سازنده تجهیزات مخابراتی روز دوشنبه اعلام کرد که تجارت در روسیه را به حالت تعلیق درآورده و کارمندان خود را به مرخصی استحقاقی می گذارد.

      هواوی، که عملکرد مالی و عملیاتی در روسیه را فاش نمی‌کند، طبق گزارش‌ها 33 درصد از تجهیزات شبکه، از جمله ایستگاه‌های پایه، نصب شده در روسیه را در اختیار دارد.

      طبق گزارش فایننشال تایمز(Financial Times)، هوآوی همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در چین است که از زمان دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور برای حمله به اوکراین در 24 فوریه، صادرات گوشی‌های هوشمند به روسیه را حداقل به نصف کاهش داده است.

      بر اساس گزارش ایزوستیا، اپراتورهای مخابراتی روسیه انتظار دارند پس از اتمام ذخایر فعلی در ماه های ژوئیه تا آگوست، اختلالات و حوادث شبکه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

      اما کارشناسان می گویند انتظار دارند هواوی راهی برای ادامه عرضه به روسیه در طول این ماه بیابد. اینها می‌تواند شامل استفاده از واسطه‌ها در کشورهای ثالث باشد - با کمک قانونی اخیر روسیه برای واردات موازی - یا انتقال حقوق معنوی محصولاتش به شرکت‌های روسی.

      فوربس گزارش داد که هوآوی احتمالاً در حال بازنگری در محدوده محصولات خود است تا تجهیزات مهم مخابراتی و سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌ها را که بدون استفاده از فناوری ایالات متحده ساخته شده‌اند، به روسیه عرضه کند.

      منبع خبر:https://www.themoscowtimes.com

      مدیر ۱۴۰۱/۰۱/۲۳

      نظرات

       نصرتی نصرتی ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      ممنون از خبر خوبتون پاسخ

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟