کانفیگ روتر میکروتیک HAP-Lite

      کانفیگ روتر میکروتیک hap lite

      کانفیگ روتر میکروتیک hap lite ، در بین برندهای محصولات شبکه بسیار معروف بوده و از سیستم عامل قدرتمندی نیز بهره می‌برد. روتر میکروتیک، در حقیقت مشابه آچار فرانسه عمل کرده و برای مدیریت و کنترل پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به گونه‌ای طراحی شده است که به بیشتر دستگاه‌های خانگی و حتی اداری متصل می‌شود. شرکت میکروتیک، در شمار بزرگترین شرکت‌هایی قرار گرفته است که در حوزه محصولات شبکه فعال بوده و شرکت‌های معروف و معتبری چون ناسا و اچ پی و .... در شمار مشتریان آن می‌باشند. شما می‌توانید با خریداری این محصول در منزل یا دفتر کارتان خدمات شبکه و اینترنت را بهبود داده و بیش از گذشته بر آنها کنترل و مدیریت داشته باشید. این وسیله برای کسانی که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی فعال هستند، بسیار مناسب است. با کمک کانفیگ روتر میکروتیک،  نیاز کاربر را به آی پی ثابت، برطرف می شود. در ادامه اطلاعات مفیدی درباره تنظیم کانفیگ روتر میکروتیک ارائه خواهیم کرد. 

      دستگاه روتر میکروتیک هپ لایت

      تنظیم کانفیگ روتر میکروتیک hap lite

      حتما این سوال نیز برای شما مطرح شده است که اتصال و تنظیم روتر میکروتیک hap lite چگونه است؟ بسیاری از کاربران روتر میکروتیک، این سوال را مطرح می کنند. پیش از آنکه بخواهید دستگاه را کار بیندازید و تنظیمات آن را انجام دهید، باید نرم افزار winbox را از وب سایت میکروتیک دانلود نمایید. پس از ورود به این وب سایت، Mikrotik.com از قسمت نرم افزارها، نرم افزار وین باکس را دانلود کنید. از آنجا که می خواهیم به دستگاه روتر میکروتیک اینترنت وصل شود، حتما لازم است زیرساخت اینترنت را مهیا کنیم. 

      شما می توانید با کمک یک مودم ای دی اس ال، این منظور را فراهم نمایید. آنتن رادیویی نیز می تواند این وظیفه مهم را به عهده بگیرد. موضوع مهم این است که شما باید اینترنت در اختیار داشته باشید. به عبارتی دیگر در بسیاری از خانه ها و موسسات مختلف از سرویس های اینترنتی ای دی اس ال بهره می برند. در این مواقع، نیاز است که ضمن داشتن مودم یک میکروتیک نیز خریداری شود. این دو دستگاه با کمک هم امکانات فوق العاده ای برای شما در زمینه اتصال به شبکه فراهم می کنند.

      اولین گام برای تنظیم کانفیگ روتر میکروتیک hap lite

      اولین گام برای تنظیم کانفیگ روتر میکروتیک hap lite متصل کردن آن به سیستم رایانه ای و مودم می باشد. در این مرحله باید نقطه اتصال یا پورت شماره دو، به رایانه و پورت شماره پنج را به مودم وصل نمایید. خوب است بدانید، به شما این اجازه داده شده است که از هر پورت دیگری برای این کار استفاده کنید. تنها مراقب باشید از پورت شماره یک استفاده نکنید! چرا که این امکان وجود دارد، پورت یک برای WAN ست شده باشد و با اتصال این پورت، دیگر به روتر دسترسی نداشته باشید.

      دومین گام: ریست روتر میکروتیک hap lite

      دومین گام برای تنظیم کانفیگ روتر میکروتیک hap lite ریست کردن آن است. این دستگاه به شکل پیش فرض شامل تنظیمات اولیه می باشد. اگر می خواهید روتر کاملا خام شود، لازم است آن را یک بار خودتان ریست کنید. به همین خاطر است که می گوییم اجازه وصل کردن پورت شماره یک را ندارید. برای ریست کردن سخت افزاری روتر، باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. یک روش دیگر نیز ریست نرم افزاری است. این نوع ریست کردن را نیز در ادامه برایتان شرح خواهیم داد. جهت ریست نرم افزاری نیز باید وارد وینباکس شده و از قسمت سیستم، گزینه reset configuration را فعال نمایید. با انجام این مرحله روتر ریست خواهد شد. 

       

      ریست کردن سخت افزاری دستگاه با کمک اتصال کوتاه

       

      ریست روتر میکروتیک hap lite به روش سخت افزاری

      در این قسمت، به نحوه ریست روتر میکروتیک hap lite به صورت سخت افزاری اشاره می‌کنیم. در بازنشانی سخت افزاری همانطور که گفتیم می‌توان با کمک دکمه ریست این عمل را انجام داد. برای این کار کافی است روتر را خاموش نمایید. سپس دکمه ریست را نگه می‌داریم. حالا دکمه خاموش/ روشن دستگاه را می‌زنیم تا وقتی که چراغ ال ایی دی آن فعال شود. سپس دکمه را رها می‌کنیم. زمانی که روتر شروع به بوق زدن کرد، به این معنا است که دستگاه ریست شده است. حالا باید یک بار دیگر دستگاه را خاموش/ روشن کنید. دستگاه در این مرحله به تنظیمات روز اول کارخانه برگشته است. ( توجه کنید تا زمانی که چراغ چشمک‌زن غیر فعال نشده، شما دکمه ریست را رها نکنید وگرنه تمام تلاش شما در ریست کردن بی‌نتیجه خواهد ماند. )

      روش   Jumper برای ریست روتر میکروتیک hap lite

      شیوه دیگری که جهت ریست روتر میکروتیک hap lite وجود دارد، کمک گرفتن از سوراخ جامپر می باشد. در بعضی از روترها، لازم است دستگاه باز شود تا این سوراخ مشاهده گردد. خوشبختانه در بیشتر روترها این سوراخ را می توان مشاهده کرد. در مدل هایی مانند RB751، RB951، RB750 و بعضی دستگاههای دیگر، سوراخ جامپر در قسمت زیرین یک محفظه پلاستیکی جای گرفته اند.

      روش ریست کردن روتر میکروتیک از طریق اتصال کوتاه

      روش دیگری که به ریست روتر میکروتیک hap lite منتهی می شود، استفاده از ایجاد یک اتصال کوتاه بین دو پایه می باشد. برای این کار باید اول روتر را خاموش کنید. سپس بین دو پایه یک اتصال کوتاه برقرار نمایید. این کار را با کمک یک پیچ گوشتی که رسانا باشد، انجام دهید. حالاروتر را روشن کرده و صبر کنید تا چراغ چشمک زن از کار بیفتد. حالا رسانا را برداشته و گوش کنید تا دستگاه بوق بزند. در نهایت دستگاه را خاموش/روشن کردن کنید تا کاملا ریست شود.

      سومین گام: قوانین نامگذاری را جدی بگیرید!

      گام بعدی برای تنظیم روتر میکروتیک hap lite نامگذاری روتر و اینترفیس های آن می باشد. رعایت این مساله باعث می شود تا استاندارد کارتان بالا رفته و شما را حرفه ای تر نشان دهد. نامگذاری پورت های روتر به خاطر این است که دقیقا آگاه باشیم که کدام اینترفیس یا اتِر به کجا اتصال می یابد. کافی است، گزینه اینترفیس را کلیک کرده و با لمس کردن بر روی  هر یک از این اینترفیس ها، عنوان و نام آنها را عوض کنید. عنوان اینترفیس ها به شکل eter از قبل تعریف شده و به صورت حرف X به نمایش در آمده است. حرف ایکس شماره پورت هر اینترفیس می باشد. ناگفته نماند، اینترفیس ها بر مبنای عملی که انجام می دهند، عنوان گذاری می شوند. اگر می خواهید نام اینترفیس ها را تغییر دهید کافی است، روی هر Eter دابل کلیک کنید.

      چهارمین گام: رساندن اینترنت به روتر میکروتیک

      گام بعدی برای تنظیم روتر میکروتیک hap lite ، رساندن اینترنت به روتر و کمک گرفتن از کانفیگ DHCP Client است. برای ورود به این مرحله لازم است از تپ آی پی، گزینه DHCP Client را کلیک کنیم. علامت بعلاوه را باید انتخاب کرده و گزینه اینترفیس را مانند اینترفیسی قرار بدهید که به آنتن رادیویی یا مودم متصل شده است. 

      دکمه پاور و درگاه های دستگاه روترمیکروتیک

      تنظیمات روتر میکروتیک مدل  rb941-2nd-tc hap lite

      در این قسمت می خواهیم درباره تنظیمات روتر میکروتیک مدل rb941-2nd-tc hap lite با شما گفتگو کنیم. این دستگاه، یکی دیگر از تجهیزاتی است که شرکت میکروتیک ارائه داده است. این دستگاه در واقع  یک نوع اکسس پوینت بوده که مصرف خانگی دارد و در سایزهای کوچک موجود می باشد. از همین رو از این دستگاه ها برای مکان های کم جا و کوچک استفاده می کنند. اگر تنها یک دکمه WPS را فشار دهید، قادر خواهید بود به شبکه مدیریت مرکزی وصل شوید. این موضوع سبب می شود تا احتیاجی به گذرواژه نداشته باشید. همچنین به راحتی خواهید توانست از دستگاه روتر اکسس پوینت هپ لایت تی سی کمک بگیرید. ناگفته نماند، سیستم عامل این دستگاه یکی از بهترین و شناخته شده ترین سیستم های عاملی است که در شرکت میکروتیک معرفی شده است. این دستگاه دارای ویژگی هایی چون مدیریت دسترسی به کاربر، فایروال، تغییر پهنای باند و ... می‌باشد. 

      همچنین این وسیله به پردازنده قوی ششصد و پنجاه مگاهرتز نیز مهجز است. رم سی و دو مگابایتی، دو زنجیره بی سیم 2.4 گیگاهرتزی، چهار درگاه اینترنت سریع و مجوز RouterOS L4 نیز از دیگر امکانات این محصول می باشد. ناگفته نماند، این دستگاه دارای منبع تغذیه یو اس بی نیز است. 

       

      تعریف گذرواژه با انتخاب گزینه Quick Set

       

      کانفیگ روتر میکروتیک  hap lite vpn چیست؟

      از جمله کاربردهای تنظیم وی پی ان برای کانفیگ روتر میکروتیک hap lite ، مدیریت از راه دور و به صورت متمرکز است. این نوع سیستم دارای انواع IPsec، L2TP، PPTP است. کاربر می تواند با تاسیس هر یک از انواع وی پی ان ها یک تونل مجازی راه اندازی نماید. همچنین قادر خواهد بود برای چند شبکه از چند private استفاده نماید. برای این کار، کاربر اول باید وی پی ان را راه اندازی نماید. سپس باید به محیط Config روتر وینباکس ورود کرده و برای آن گذرواژه تعریف کند. برای این منظور باید روی گزینه Quick Set کلیک نماید. بعد در قسمت Local Network  وارد تنظیمات وی پی ان شود. در ادامه برای فعال کردن وی پی ان، کلیک کردن گزینه VPN Access الزامی است. پس از این که تنظیمات VPN Access صورت گرفت باید یک Profile ساخته شود. کاربر می تواند Gateway  و DNS را در پروفایل اضافه نماید. 

       

      برای فعال کردن وی پی ان، کلیک کردن گزینه VPN Access الزامی است

       

      در ادامه با کلیک گزینه PPP روی تپ پروفایل ضربه بزند تا انتخاب شود. سپس گزینه Default encryption  را دابل کلیک کرده و منتظر بماند صفحه PPP Profile برای او باز شود. در بخش Local Address نشانی آی پی به شکل اتوماتیک درج می گردد تا وی پی ان فعال گردد. قسمت Remote Address  احتیاجی به دستکاری اطلاعات ندارد. کاربر در کادر DNS Server لازم است  LAN IP  میکروتیک را به  دی ان اس بدهد. در انتها کاربر می تواند گزینه اوکی و اپلای را انتخاب نماید. با این مراحل تنظیمات وی پی ان روی میکروتیک به پایان کار خود می رسد. 

       

      انتخاب گزینه پروفایل

      کانفیگ روتر میکروتیک hap lite برای ماینر

      جهت کانفیگ روتر میکروتیک hap lite برای ماینر لازم است این مراحل طی شود. در ابتدا لازم است یکی از پورت‌های روتر را به مودم وصل کرده و دیگری را به سوئیچ ماینرها متصل کنیم. چنانچه فقط از یک ماینر برخوردار هستید، می توانید به صورت مستقیم به کارت شبکه ماینر وصل شوید. پیشنهاد ما این است که مودم را به پورت یک و ماینر را به پورت دو دستگاه میکروتیک متصل کنید. اگر سیستم عامل‌تان ویندوز یا لینوکس است و از سیستم وایرلس برخوردار می باشد، می توانید از از میکروتیک وایرلس دار استفاده کنید. در غیر این صورت، احتیاجی به تهیه میکروتیک وایرلس نیست. برای متصل کردن میکروتیک به اینترنت در کانفیگ میکروتیک برای ماینر لازم است دو مرحله طی شود. اول اینکه DHCP Client را تنظیم کنید. این کار لازم است از مسیر IP > DHCP Client > + صورت گیرد. برای این کار باید اول وارد تنظیمات Nat شده و سپس در قسمت General گزینه Chain را روی گزینه Src-Nat جای گذاری کنید. 

      در ادامه تنظیم کانفیگ روتر میکروتیک hap lite برای ماینر، در قسمت Action این گزینه را روی masquerade قرار دهید. حالا اوکی را کلیک نمایید. اگر مایلید بدانید میکروتیک به اینترنت وصل است یا خیر، گزینه New Terminal را باز کرده و این فرمان را اجرا کنید؛  ping 8.8.8.8. اگر  از همان آی پی به شما ریپلای داده شد، به این معنی است که میکروتیک به اینترنت وصل شده است. 

       

      کانفیگ روتر میکروتیک هپ لایت برای ماینر

       

      چند نکته تکمیلی درباره تنظیم میکروتیک برای ماینر

      کانفیگ روتر میکروتیک hap lite برای ماینر، به این معنی است که یک ارتباط وی پی ان در میکروتیک ایجاد شده است. شما بدین وسیله به میکروتیک فرمان داده اید تا کلیه ترافیک شبکه را از آن مسیر عبور دهد. از همین رو، مسیر ارتباطی اینترنت از طریق تونل وی پی ان عبور خواهد کرد. به این معنی که از نگاه اینترنت، شما آی پی یک کشور دیگری را در اختیار گرفته اید. اگر توانسته باشید تمام مراحل بالا را به پایان برسانید، با موفقیت خواهید توانست پیکربندی وی پی ان را با میکروتیک انجام بدهید. در ضمن هرگاه وی پی ان میکروتیک قطع گردید، این موضوع از طریق شبکه تلگرام یا ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

      ماحصل کلام

      در این متن درباره کانفیگ روتر میکروتیک hap lite با شما گفتگو کرده و توضیحاتی ارائه دادیم. گفتیم، روتر میکروتیک، در حقیقت مشابه آچار فرانسه عمل کرده و برای مدیریت و کنترل پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را به بیشتر دستگاه‌های خانگی و حتی اداری متصل کرد. سپس درباره نحوه تنظیم کردن روتر میکروتیک   hap lite و ریست کردن آن اطلاعاتی ارائه دادیم. اگر ما را تا انتهای این متن همراهی کرده باشید، با روش هایی که برای این منظور طراحی شده اند، آشنا شده‌اید.  کانفیگ روتر میکروتیک هپ لایت برای ماینرها و تریدرهای بازارهای مالی نیز از دیگر سرفصل هایی بود که در این متن مورد بررسی قرار گرفت.

      مدیر ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟