چگونه کارت حافظه را فعال کنیم؟

      چرا باید از کارت حافظه استفاده کنیم؟

      شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که چگونه کارت حافظه را فعال کنیم. حافظه تلفن همراه تبدیل به یک دغدغه عجیب برای کاربران موبایل شده است. احتمالاً شما هم چندین بار با این هشدار مواجه شده‌اید که فضای ذخیره سازی در حال اتمام است. قطعاً هیچگاه از دیدن این اعلان روی تلفن همراه خودتان خوشحال نمی‌شوید و دوست دارید هیچ وقت آن را مشاهده نکنید. در چنین شرایطی کاربر مجبور است برای آزادسازی فضای ذخیره سازی برخی از اطلاعات یا برنامه‌های موجود در حافظه موبایل را حذف کند. با این وجود راه حل بهتری هم وجود دارد که کاربر می‌تواند از آن استفاده کند و فضای بیشتری جهت ذخیره‌سازی اطلاعات خود ایجاد نماید. خرید یک کارت حافظه و نصب آن بر روی گوشی می‌تواند شما را از دردسر این مشکل رها نماید. اکنون این سوال پیش می‌آید که پس از خرید چگونه کارت حافظه را فعال کنیم. در مورد نحوه فعال سازی کارت حافظه توضیحات بیشتری را در ادامه خدمت شما بیان خواهیم کرد.

       

      چگونه کارت حافظه را فعال کنیم

       

      آیا تلفن همراه شما از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند؟

      قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه کارت حافظه را فعال کنیم باید موردی را خدمت شما بیان نماییم. با توجه به توسعه تلفن‌های همراه، کارت‌های حافظه در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و هر کدام دسته‌ای از گوشی‌های موبایل را پشتیبانی می‌کنند. مثلاً استفاده از کارت حافظه microSD کماکان در گوشی‌های اندرویدی رایج است. با این وجود همین کارت حافظه در تلفن‌های همراه flagship پشتیبانی نمی‌شود. به همین دلیل قبل از هر چیزی شما ابتدا باید به مدل تلفن همراه خودتان نگاه کنید و بررسی نمایید که کارت حافظه مورد نظرتان به وسیله گوشی پشتیبانی می‌شود یا خیر. 

      معمولا سایت سازنده موبایل مشخص می‌کند که چه مدل کارت حافظه‌ای را پشتیبانی می‌نماید. البته اگر به فضای سخت‌افزاری قرار دادن کارت حافظه هم دقت کنید می‌توانید متوجه مدل حافظه مورد نیاز خودتان شوید. به هر حال تا زمانی که نسبت به این موضوع اطلاعات دقیق کسب نکرده‌اید از خرید کارت حافظه اجتناب نمایید. در ادامه نکات بیشتری مربوط به اینکه چگونه کارت حافظه را فعال کنیم خدمت شما بیان خواهیم کرد.

       

      آیا تلفن همراه شما از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند؟

       

      چگونه کارت حافظه را فعال کنیم؛ بررسی سخت افزاری

      در پاسخ به این سوال که چگونه کارت حافظه را فعال کنیم باید بگوییم نصب کارت حافظه هم به صورت سخت‌افزاری و هم به صورت نرم‌افزاری باید انجام شود. ابتدا فرایند نصب سخت‌افزاری کارت حافظه را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

      •    در اولین گام برای پاسخ به اینکه چگونه کارت حافظه را فعال کنیم باید قاب گوشی خود را بردارید و آن را خاموش کنید. در تلفن‌های جدید معمولاً محل قرارگیری کارت حافظه روی سینی سیم کارت است. به همین دلیل باید به دنبال سینی سیم کارت در تلفن همراه خودتان بگردید. البته ممکن است محل قرارگیری کارت حافظه جای دیگری باشد که در هر صورت باید آن را پیدا کنید.
      •    اگر تلفن همراه شما از همان مدل‌هایی است که کارت حافظه در کنار سیم کارت قرار می‌گیرد باید با یک گیره کوچک سینی سیم کارت را بیرون بکشید. البته برای بیرون کشیدن سینی سیم کارت نباید از زور استفاده کنید. اگر سینی هیبریدی دارید باید از قرار دادن یک سیم کارت صرف نظر کنید تا بتوانید کارت حافظه را نصب نمایید. البته در اکثر تلفن‌های همراه فضای اختصاصی برای کارت حافظه پیش بینی شده است.
      •    مورد دیگری که در نصب سخت ‌افزاری کارت حافظه باید به آن دقت داشته باشید، حداکثر ظرفیت تلفن همراه است. این مورد تاثیر زیادی در بررسی اینکه چگونه کارت حافظه را فعال کنیم دارد. معمولا ً گوشی‌های اندرویدی کارت‌های حافظه‌ای را قبول می‌کنند که حداکثر ظرفیت آنها 256 گیگابایت باشد. البته برخی دیگر از تلفن‌ها کارت‌هایی که ظرفیت حداکثر یک ترابایت داشته باشند را هم پشتیبانی می‌کنند. در مجموع با توجه به استفاده‌هایی که کاربران دارند پیشنهاد می‌شود به دنبال یک کارت حافظه 128 یا 64 گیگابایتی بگردند.
      •    پس از آنکه کارت حافظه را در محل خود قرار دادید وقت آن می‌رسد که سینی سیم کارت را داخل گوشی قرار دهید. حتماً این کار را با آرامش کامل پیش ببرید و از سرعت زیاد اجتناب کنید. پس از قرار دادن سینی در محل خود وقت آن می‌رسد که گوشی را مجدداً روشن نمایید. اگر کارت حافظه به درستی نصب شده باشد یک اعلان برای شما روی تلفن همراه به نمایش در خواهد آمد.

       

      چگونه کارت حافظه را از نظر نرم افزاری فعال کنیم؟

       

      چگونه کارت حافظه را از نظر نرم افزاری فعال کنیم؟

      در ادامه بررسی اینکه چگونه کارت حافظه را فعال کنیم باید به دنبال مراحل نصب نرم‌افزاری این کارت برویم. معمولا اولین چیزی که پس از روشن شدن تلفن همراه در مورد آن سوال می‌شود نحوه استفاده از کارت حافظه می‌باشد. از شما پرسیده خواهد شد که آیا می‌خواهید کارت حافظه خود را به عنوان حافظه تلفن یا ذخیره سازی قابل حمل مورد استفاده قرار دهید. انتخاب شما تاثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد کارت حافظه در آینده خواهد داشت. به همین دلیل باید با توجه به تمامی نکات این انتخاب را انجام دهید. اگر گزینه اول را انتخاب کنید یعنی تصمیم بگیرید که کارت حافظه تبدیل به حافظه داخلی شما شود مثل این است که یک قطعه جدید به تلفن همراه خودتان برای همیشه اضافه کرده باشید. 

      یعنی این کارت حافظه برای همیشه فقط روی تلفن همراه شما کار خواهد کرد. به این ترتیب دیگر نمی‌توانید از آن در دستگاه‌های دیگر مثل لپ‌تاپ، دوربین شخصی یا سایر تلفن‌های همراه استفاده کنید. با توجه به این موردی که گفتیم طبیعتاً در نصب کارت حافظه بهتر است به سراغ گزینه دوم بروید. شما باید کارت حافظه را به عنوان حافظه داخلی برای موبایل تعریف کنید. اگر کارت حافظه به عنوان حافظه داخلی نصب شود می‌توان از آن در دیگر دستگاه‌ها هم استفاده کرد. با نصب کارت حافظه شما می‌توانید اطلاعات اضافی که روی تلفن همراه دارید را به این کارت منتقل کنید. همچنین می‌توانید محل ذخیره سازی اطلاعات برخی برنامه‌های مهم خودتان مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و... را به کارت حافظه منتقل کنید. در ادامه یکی از مشکلاتی که مرتبط با این سوال است که چگونه کارت حافظه را فعال کنیم را بررسی خواهیم کرد.

       

      موبایل کارت حافظه را تشخیص نمی‌دهد

       

      موبایل کارت حافظه را تشخیص نمی‌دهد، چگونه مشکل را برطرف کنیم؟

      تا اینجا مطالب مختلفی را در مورد اینکه چگونه کارت حافظه را فعال کنیم خدمت شما بیان کردیم. گاهی اوقات در نصب این کارت با خطایی مواجه می‌شویم که به ما می‌گوید تلفن کارت حافظه را شناسایی نکرده یا تشخیص نداده است. روش‌های زیر به شما کمک می‌کنند این مشکل را برطرف کنید:

      •    ساده‌ و راحت‌ترین راه برای برطرف کردن این مشکل که چگونه کارت حافظه را فعال کنیم، راه‌اندازی مجدد تلفن همراه است. پس از اینکه گوشی را خاموش کردید باید باتری و کارت حافظه را بیرون بکشید و مجدداً آنها را در جای خود قرار دهید. سپس تلفن را روشن کرده و بررسی کنید که آیا مشکل کماکان پابرجا می‌باشد یا برطرف شده است.
      •    روش دومی که به شما پیشنهاد می‌کنیم قرار دادن کارت حافظه در یک رایانه است. برای این کار ابتدا کارت حافظه را در یک کارتخوان قرار دهید و سپس آن را وارد سیستم خود کنید. اکنون رویMy Computer کلیک کرده و به دنبال گزینه  Propertyباشید. پس از پیدا کردن این گزینه به دنبال Tools بگردید و نهایتاً در قسمت Error-checking گزینه Check  را انتخاب کرده و روی Repair Drive   کلیک نمایید. پس از اینکه تعمیر تمام شد می‌توانید کارت حافظه را مجدداً از کامپیوتر خارج کرده و درون گوشی قرار دهید. 
      •    در روش سوم این مشکل که چگونه کارت حافظه را فعال کنیم باید به سراغ تنظیمات تلفن همراه هوشمند خودتان بروید و به دنبال گزینه Storage بگردید. در فضای ذخیره سازی تلفن همراه باید کارت حافظه را پیدا کرده و به دنبال گزینه‌ای مانند Unmount SD Card یا Mount SD Card باشید. برای برطرف کردن مشکل کارت حافظه کافی است یکی از همین گزینه‌ها را لمس کنید. اکنون باید فرایند نصب کارت حافظه را دوباره پشت سر بگذارید و با یک خاموش و روشن کردن، مجدداً تلفن همراه را راه اندازی کنید.
      •    روش پیشنهادی دیگر ما برای حل مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در تلفن همراه فرمت کردن است. هرچند این روش چندان جذاب نیست و ممکن است اطلاعات شما را از بین ببرد یا حتی در بدترین حالت خود کارت را هم دچار مشکل کند اما گاهی اوقات هیچ راه چاره‌ای جز آن وجود ندارد. برای فرمت کردن کارت باید آن را درون یک سیستم کامپیوتر قرار دهید و مراحل فرمت را در آن پشت سر بگذارید.

       

      Storage

       

      چگونه اطلاعات موجود در حافظه تلفن را به کارت حافظه منتقل کنیم؟

      پس از اینکه متوجه شدیم چگونه کارت حافظه را فعال کنیم اکنون باید به این مورد بپردازیم که چگونه اطلاعات را از حافظه تلفن به حافظه کارت منتقل کنیم. برای این کار باید به سراغ تنظیمات تلفن همراه خود بروید. آدرس Storage and USB > Internal Storage را دنبال کنید و به دنبال فایل‌هایی باشید که می‌خواهید آنها را به کارت حافظه انتقال دهید. هر کدام از پوشه‌ها را کافی است فشار داده و مواردی که باید جابجا شوند را انتخاب نمایید. پس از آنکه انتخاب خودتان را کردید باید روی گزینه More کلیک نمایید. اکنون کافی است گزینه Copy to را انتخاب نموده و کارت حافظه را از طریق منوی  Save toبرگزینید. 

      نهایتاً باید  Copy را فشار دهید تا فایل‌هایی که انتخاب کرده‌اید از حافظه داخلی به حافظه کارت منتقل شوند. البته اگر قصد دارید آنها را برای همیشه از کارت حافظه پاک کنید باید برگردید و تک تک فایل‌ها را حذف نمایید. البته این را هم بگوییم که اگر به جای کپی کردن به سراغ برش دادن بروید می‌توانید بدون نیاز به حذف، تمام فایل‌ها را برای همیشه از حافظه داخلی به کارت انتقال دهید. برای این کار نیز همان مراحل کپی کردن را باید پشت سر بگذارید و فقط به سراغ گزینه‌های مربوط به برش دادن یا CUT بگردید. سعی کردیم مهمترین نکاتی که پیرامون این هستند که چگونه کارت حافظه را فعال کنیم بررسی نماییم.

      مدیر ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟