راهنمای نصب درب اتوماتیک

      راهنمای نصب درب اتوماتیک

      نصب درب اتوماتیک باید توسط افراد متخصص انجام گیرد زیرا در واقع نصب درب‌های اتوماتیک دارای مراحلی مانند سوراخ کردن دیوار و سقف و همچنین قرار دادن درب در محل تعیین شده به صورت تراز و غیره می‌باشد، انجام صحیح این مراحل نیاز به تخصص و آموزش دارد. انواع درب اتوماتیک در مدل و جنس‌های مختلف و همچنین در ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند تا برای انواع ساختمان مناسب باشند.

       

      راهنمای نصب درب اتوماتیک

       

      آموزش نصب درب‌ اتوماتیک

      روش نصب درب اتوماتیک در انواع مختلف متفاوت است. بهتر است قبل از آموزش نصب درب اتوماتیک با این نوع درب به خوبی آشنا شوید و از مشخصات و اجزای آن، اطلاع یابید. درب اتوماتیک دارای انواع مختلفی است و اجزای آن شامل تسمه، موتور، قرقره، ریل، چشمی و غیره می‌باشد. اجزای درب اتوماتیک  با یکدیگر در ارتباط هستند و اختلال در عملکرد هر یک از آنها، بر کل سیستم تاثیرگذار است. هدف نهایی اجزای درب اتوماتیک، باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک است.

       

      آموزش نصب درب اتوماتیک

       

      مزایای نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای 

      آموزش نصب درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای مورد استقبال افراد زیادی است زیرا در واقع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از مدرن‌ترین انواع درب اتوماتیک هستند. این درب‌ها دارای ظاهری شیک و زیبا می‌باشند و بر این اساس جهت زیباسازی ساختمان مورد توجه مصرف‌کنندگان بسیاری هستند. از جمله کاربردهای درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان به کاربرد این محصول در مغازه‌ها، بانک ها،  بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و مراکز اداری اشاره کرد. با کاربرد درب‌های اتوماتیک، نیازی به استفاده از دست برای باز کردن درب نیست و بر این اساس از انتقال آلودگی‌ها و بیماری‌ها از طریق تماس دست با درب جلوگیری می‌شود. با وجود درب‌های اتوماتیک تا حد چشمگیری از هدر رفت انرژی گرمایی و سرمایی جلوگیری می‌شود. این نوع درب دارای امنیت بالایی است زیرا بر روی آن قفل الکترومکانیکی نصب می‌شود. سنسور‌های درب اتوماتیک نسبت به حرکت حساس هستند و بر این اساس تردد در اطراف درب را تشخیص می‌دهند. در واقع سنسور‌ها علائم حرکتی را به مرکز کنترل منتقل می‌کنند و با فرمان مرکز کنترل، درب به صورت اتوماتیک باز می‌شود.

       

      مزایای درب اتوماتیک شیشه‌ای

       

      طریقه نصب درب اتوماتیک 

      نصب درب اتوماتیک باید توسط نصاب ماهر انجام گیرد زیرا در حقیقت نصب درب‌های اتوماتیک یک کار تخصصی است. نصب درب‌های اتوماتیک نیاز به مهارت و دانش کافی دارد و برای اینکه درب با بهترین کیفیت نصب گردد، لازم است توسط افراد کارشناس و با دقت بالا انجام گیرد. نصب درب اتوماتیک طی مراحلی انجام می‌گیرد و علاوه بر مهارت و دانش کافی بهتر است از دفترچه راهنمای آموزش نصب درب اتوماتیک نیز کمک گرفته شود. جهت نصب درب اتوماتیک در مرحله اول باید قسمت دهنه که محل قرار گیری درب است اندازه گیری شود. اندازه این قسمت باید به صورت استاندارد باشد.

      پس از اندازه گیری محل قرار گیری درب و اطمینان از استاندارد بودن آن، نوبت به سوراخ‌ کردن قسمت‌هایی از دیوار و سقف می‌رسد که قرار است محل اتصال درب اتوماتیک باشند. عمل سوراخ کاری باید با دقت بالا و به صورت دقیق انجام گیرد. در مرحله بعد باید درب بر روی فریم قرار گیرد که کار تخصصی می‌باشد، برنامه زمان باز و بسته شدن درب بسیار تخصصی است و بهتر است که در این مرحله افراد ماهر و با تجربه نیز از دفترچه راهنما کمک بگیرند. پس از قرار گرفتن درب در محل مورد نظر، تراز بودن درب را از بالا و پایین به خوبی بررسی نمایید. در پایان و پس از اطمینان کامل از نصب درب، قسمت‌های سوراخ شده را پانچ کنید و برای این کار از دفترچه راهنما نیز کمک بگیرید.

       

      طریقه نصب درب اتوماتیک

       

      هزینه نصب درب اتوماتیک 

      انواع درب اتوماتیک از نظر مدل، سایز، جنس و غیره متفاوت هستند و بر این اساس هزینه نصب آنها نیز متفاوت است، عواملی مانند نوع درب ، برند، استاندارد بودن قسمت دهنه آن که در واقع محل قرار گیری درب می‌باشد و عوامل دیگر بر هزینه نصب درب اتوماتیک تاثیر دارند. شما می‌توانید با آموزش نصب درب اتوماتیک و کسب مهارت و تجربه در این زمینه، به راحتی انواع درب اتوماتیک را نصب کنید. در واقع نصب درب‌های اتوماتیک شغلی پردرآمد است. بر این اساس افراد بسیاری به دنبال آموزش نصب درب اتوماتیک  هستند تا بتوانند با یادگیری و کسب مهارت کافی در نصب درب اتوماتیک از شغلی مناسب و پردرآمد بهره مند گردند.

      آموزش نصب درب اتوماتیک  بسیار پرطرفدار است و البته شیوه نصب انواع درب اتوماتیک متفاوت است. انواع این محصول دارای ابزارآلات بسیار زیادی می‌باشند که لازم است در جای مناسب خود نصب شوند و بر این اساس تنها افرادی که دوره آموزش نصب درب اتوماتیک را گذرانده اند و مهارت کافی در این زمینه را دارند، می‌توانند نصب درب اتوماتیک را انجام دهند. آموزش نصب درب اتوماتیک به صورت عملی و تئوری انجام می‌گیرد  و تنها در صورتی افراد، مهارت کافی را در نصب درب اتوماتیک به دست می‌آورند که به صورت عملی طریقه نصب درب اتوماتیک به آنها آموزش داده شود. روش نصب درب ریلی، کرکره برقی و اپراتور شیشه‌ای با یکدیگر متفاوت می‌باشد. در دوره آموزش نصب درب اتوماتیک لازم است افراد با فوت و فن‌های نصب درب اتوماتیک آشنا شوند زیرا کوچکترین خطا سبب اختلال در کل سیستم می‌شود و باز و بسته شدن درب دچار اختلال می‌گردد.

       

      هزینه نصب درب اتوماتیک

       

      تنظیمات درب اتوماتیک

      جهت نصب درب اتوماتیک لازم است با تنظیم درب‌های اتوماتیک نیز آشنا شوید. در واقع تنظیمات انواع درب‌های اتوماتیک با یکدیگر فرق دارد. در دوره آموزش درب اتوماتیک  با نحوه تنظیم درب اتوماتیک نیز آشنا می‌شوید. تنظیمات درب اتوماتیک شامل موارد مختلفی مانند تنظیم زمان باز و بسته شدن درب، تنظیم تایمر و سرعت می‌باشد. درب‌های اتوماتیک دارای انواع مختلفی هستند که تنظیمات آنها با یکدیگر متفاوت است، در واقع تنظیمات و نصب درب اتوماتیک با یکدیگر در ارتباط هستند، به عنوان نمونه انتخاب محل نصب درب در تنظیمات آن تأثیر دارد و بر این اساس آموزش دقیق تنظیمات در هنگام آموزش نصب درب اتوماتیک لازم و ضروری می‌باشد.

      در واقع روش نصب درب اتوماتیک شیشه ای با درب اتوماتیک پارکینگ متفاوت است. انواع درب اتوماتیک دارای سنسور می‌باشند که سبب می‌شود تا درب به طور خودکار باز و بسته شود. علاوه بر آموزش تئوری نصب درب اتوماتیک، همچنین آموزش نصب درب اتوماتیک باید به صورت عملی باید نیز انجام گیرد. در واقع آموزش عملی نصب درب اتوماتیک  بسیار مهم و ضروری می‌باشد. در آموزش نصب درب اتوماتیک، قطعات و اجزای درب اتوماتیک معرفی می‌شوند. نحوه اندازه گیری محل نصب، نقشه خوانی، نحوه نصب سنسور و نصب چشمی، شیوه عیب یابی و موارد دیگر آموزش داده می‌شوند. آموزش نصب درب اتوماتیک به صورت حضوری و مجازی انجام می‌گیرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از انواع درب‌های اتوماتیک گسترش یافته است. با توجه به تنوع درب‌های اتوماتیک، روش نصب آنها متفاوت است. 

      با افزایش تولید و استفاده از درب‌های اتوماتیک، نصب این درب‌ها بسیار پردرآمد شده است. افرادی که با روش نصب درب‌های اتوماتیک به خوبی آشنا هستند می‌توانند درآمد بالایی را از نصب و راه اندازی درب های اتوماتیک به دست آوردند.

       

      تنظیمات درب اتوماتیک

       

      نکاتی مهم در نصب درب اتوماتیک 

      برای نصب درب اتوماتیک لازم است به نکات مهمی توجه شود  عدم توجه به برخی نکات سبب اختلال در عملکرد درب اتوماتیک می‌شود. از جمله مهمترین نکات برای نصب درب اتوماتیک مطالعه دفترچه راهنمای آن است زیرا از مطالعه دفترچه راهنما می توان اطلاعات مهمی را در مورد تنظیمات درب اتوماتیک به دست آورد. جهت نصب و راه اندازی درب اتوماتیک، در مرحله اول و قبل از انجام هر کاری، محل نصب درب را اندازه گیری کنید و توجه داشته باشید که باید کاملا استاندارد باشد. تراز بودن قسمت‌های متحرک درب را پس از قرار گرفتن در محل نصب بررسی کنید و از عملکرد مناسب درب اتوماتیک مطمئن شوید. توجه داشته باشید که قسمت‌های متحرک درب به دیوار و سقف برخورد نداشته باشند و فضای کافی برای حرکت درب وجود داشته باشد. سیم کشی درب را بررسی نمایید  و همچنین ریموت و دستگاه را ریست کنید که دارای عملکرد مناسب باشند.

       

      نکاتی مهم در نصب درب اتوماتیک

       

      نگهداری و سرویس درب اتوماتیک 

      نصب صحیح و دقیق درب اتوماتیک سبب افزایش طول عمر آن می‌شود و بر این اساس لازم است از افراد متخصص و ماهر برای نصب درب اتوماتیک استفاده شود. رعایت یک سری نکات در نگهداری از درب اتوماتیک سبب می‌شود تا دوام و ماندگاری آن افزایش یابد. روغن کاری از جمله اقداماتی است که سبب کاهش استهلاک درب اتوماتیک می‌شود. قسمت‌های مکانیکی درب را روغن‌ کاری کنید، البته در اینجا ذکر یک نکته بسیار مهم لازم است که آن نکته مهم این است که نباید تمام قسمت‌های مکانیکی درب اتوماتیک روغن کاری شوند و تنها قسمت‌هایی که در دفترچه راهنما ذکر شده اند را روغن کاری نمایید. هرگز درب اتوماتیک را فشار ندهید و زمانی که درب در حالت خودکار است، با دست مانع باز و بسته شدن آن نشوید. سیستم مکانیکی درب، هر شش ماه یکبار توسط کارشناس مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشد که نصب تجهیزات ایمنی برای درب اتوماتیک سبب افزایش طول عمر آن می‌شود.

      نکاتی در مورد درب اتوماتیک 

      درب‌های اتوماتیک همانطور که از نام آنها، مشخص است بدون استفاده از دست باز و بسته می‌شوند، این درب‌ها دارای حسگر و ریموت می‌باشند. انواع مختلفی از درب اتوماتیک تولید می‌شود که هر کدام دارای کاربرد مشخص ‌می‌باشند. از جمله انواع مختلف درب مکانیکی می‌توان به درب‌های شیشه‌ای، ریلی، جک‌های برقی و کرکره‌های برقی اشاره کرد. انواع درب اتوماتیک برای پارکینگ، اماکن مسکونی، تجاری، اداری و مراکز درمانی، بانک‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب‌های اتوماتیک نسبتا ساده به نظر می‌رسند اما نصب این درب‌ها به تخصص نیاز دارد و هر کسی نمی‌تواند این درب‌های مکانیکی را نصب کند.

      از مشاغل پردرآمد در واقع نصب درب اتوماتیک است زیرا امروزه استفاده از این درب‌ها بسیار گسترش یافته است و تنها افراد متخصص که مهارت کافی در نصب درب اتوماتیک را دارند می‌توانند، درب‌های اتوماتیک را نصب و راه‌اندازی کنند. با توجه به اینکه انواع درب مکانیکی از نظر ساختار متفاوت هستند، روش نصب آنها، نیز متفاوت است. در واقع انواع درب اتوماتیک دارای تنظیمات متفاوتی می‌باشند و تنظیمات درب اتوماتیک با روش نصب آن در ارتباط است. یک متخصص و نصاب ماهر برای نصب درب اتوماتیک لازم است با تنظیمات آن، آشنایی کافی داشته باشد.

       

      نکاتی در مورد درب اتوماتیک

       

      انواع مختلف درب اتوماتیک

      امروزه به سبب کارایی عالی و زیبایی فوق العاده ای که درب‌های اتوماتیک دارند استفاده از آنها، بسیار رایج شده است.  از جمله زیباترین و مدرن‌ترین انواع درب اتوماتیک در واقع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشند که بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان هستند. این مدل از درب اتوماتیک علاوه بر زیبایی، دارای جنس محکم می‌باشد. این درب عملکرد ساده و راحتی دارد، همچنین استفاده از این محصول سبب صرفه جویی در تولید انرژی گرمایی و سرمایی می‌شود.

      درب اتوماتیک کشویی نیز از جمله درب‌های اتوماتیک می‌باشد که روش باز شدن آن به صورت افقی است. برای استفاده از این درب باید یک دیوار به اندازه حرکت درب وجود داشته باشد. همچنین این درب را به صورت دو تکه می‌سازند که یک تکه آن ثابت است و قسمت متحرک درب، در هنگام باز شدن به پشت درب ثابت حرکت می‌کند. درب اتوماتیک گردان از سه یا چهار درب تشکیل می‌شود و که به دور یک محور مرکزی می‌چرخند. این نوع درب خارج شدن و داخل شدن افراد را در هنگام ازدحام جمعیت راحت کرده است و سبب می‌شود تا بدون تداخل افراد زیادی از درب خارج و داخل شوند. درب اتوماتیک لولایی به وسیله جک‌ها باز و بسته می‌شود. این نوع درب معمولا به صورت دو لنگه است و  دو لنگه آن در کنار هم نصب می‌شوند و فضای کافی را برای عبور وسایل نقلیه و افراد ایجاد می‌کند.

       

      انواع مختلف درب اتوماتیک

       

      درب اتوماتیک ضد حریق همانطور که از نام آن مشخص است در برابر آتش از مقاومت کافی برخوردار است. در هنگام آتش سوزی، با وجود این درب از انتشار دود و آتش جلوگیری می‌شود. درب اتوماتیک ضد حریق برای خروج اضطراری ساخته شده است. درب اتوماتیک پارکینگ در واقع یک درب بزرگ است که با موتور الکتریکی باز و بسته می‌شود. این درب برای ورود و خروج خودرو از پارکینگ ساخته شده است. درب کوچک پارکینگ در یک پانل چرخنده در زیر سقف پارکینگ جمع می‌شود و درب‌های بزرگ پارکینگ در چند پانل چرخنده در زیر سقف پارکینگ جمع می‌گردند.

      مدیر ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟