دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

      دوربین استارلایت چیست؟ 

      فناوری استارلایت در دوربین‌ها نوعی تکنولوژی است که در دهه اخیر توانسته شهرت بسیاری کسب کند. این تکنولوژی به وسیله‌ی الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که بر روی تصاویر اعمال می‌شوند، امکان بهبود عکس‌ها در شرایط نور کم و ضعیف را فراهم می‌کند. با استفاده از فناوری Starlight ، یک دوربین قادر است تصاویر باکیفیت و جزئیات دقیق را در شرایط نور کم ثبت کند. این تکنولوژی به دوربین‌های هوش مصنوعی، اسمارتفون‌های پیشرفته و دوربین‎های مداربسته نسل جدید اختصاص دارد. می‎توان گفت تکنولوژی Starlight تحول عظیمی در حوزه فناوری و علم اطلاعات‌شناسی ایجاد کرده است. 

      دوربین استارلایت یک نوع دوربین مداربسته پیشرفته است که به منظور مانیتورینگ و نظارت بر محیط ‎های مختلف استفاده می شود. این دوربین از سنسورهای تصویری باکیفیت ساخته شده و قابلیت ضبط تصاویر (با رزولوشن بالا) را دارد. انواع دوربین های Starlight ، معمولا برای استفاده در مکان‎هایی نظیر ساختمان‎ها، فضاهای عمومی، مراکز تجاری و حفاظت از اماکن مختلف به کار می‎ روند. این دوربین‌ها از قابلیت‌های هوش مصنوعی و تشخیص حرکت برای ضبط تصاویر در زمان‌های خاص استفاده می‎کنند. همچنین قابلیت هشدار به کاربران را به صورت خودکار در مدیریت خود پشتیبانی می‎کنند.  

      با توجه به امکانات پیشرفته دوربین دید در شب استارلایت، آن‎ها در بخش‎های نظامی و امنیتی نیز به طور عمده مورد استفاده قرار می‎گیرند. این بخش ها شامل پایگاه های نظامی، تاسیسات جنگی و همچنین پادگان‎های آموزشی هستند. عمده فناوری دوربین Starlight ، بر مبنای نشان دادن اشیا و اشخاص در شرایط بسیار تاریک و کم وضوح است. چشم انسان می‎تواند اجسامی که در تاریکی قرار دارند را با روشنایی بیش‎تر از 20 فوتون رصد کند. با این حال فناوری Starlight ، اشیایی که در محدوده طیف رنگی چشم انسان نیستند را ثبت و قابل مشاهده می‎کند. در بخش بعدی مقاله، انواع مختلف این دوربین ‎های مداربسته را به همراه تکنولوژی به کار رفته در آن‎ها معرفی می‎کنیم. 

      دوربین استارلایت

      بررسی انواع دوربین استارلایت داهوا 

      به طور کلی دو نوع دوربین مداربسته با تکنولوژی Starlight در بازار یافت می شود. هر یک از این دو نمونه برای اهداف مختلف بوده و در بخش های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال لازم به ذکر است هر دوی آن ها در یک اصل با یکدیگر مشترک هستند؛ امکان روشن‎ سازی تصاویرِ تاریک. در این قسمت می‎خواهیم به معرفی هر یک از نمونه‎ های این دوربین‎ ها که در بازار داخلی و خارجی به فروش می‎رسند، بپردازیم. 

      1.    اولین دوربین مداربسته استارلایت، تصاویر را به صورت سیاه و سفید ثبت و ذخیره می کند. با این حال نقطه قوت آن را می توان روشنایی قابل توجه تصاویر و کنتراست بالای آن درنظر گرفت. این نمونه بیش تر برای مکان هایی که دارای دو یا سه طیف رنگیِ بارز هستند، توصیه می شود. همچنین با استفاده از دوربین های سیاه و سفید، می توان کوچک ترین حرکات را در تاریکی شب تشخیص داد و ثبت کرد. در اغلب برجک های نظامی و سربازخانه هایی که دارای حساسیت عملیاتی هستند، از این دوربین جهت تشخیص سوژه استفاده می کنند. 

      2.    دوربین های استارلایت، نوع دیگری نیز دارند که شامل نمونه های قادر به عکس برداری رنگی هستند. این دوربین ها تصاویر را به صورت طیفِ رنگی قابل مشاهده برای چشم ثبت و ذخیره می کنند. به این ترتیب می‎توان به چشم یک دوربین با تکنولوژی ویژه به آن ها نگاه کرد. دوربین های مداربسته رنگی به طور معمول در مجتمع های تفریحی، گردشگری، تجاری، مراکز فروش اشیای گران‎بها و همچنین منازل نصب می‎شوند. آن ها علاوه بر ثبت تصاویر به صورت واضح و رنگی، قابلیت‎های دیگری نیز دارند که در بخش بعدی به طور کامل توضیح می‎دهیم. 

      دوربین استارلایت داهوا

       

      آشنایی با مشخصات فنی دوربین Starlight تمام رنگی 

      •    دید در شب تمام رنگی: 

      اصلی ترین مشخصه دوربین استارلایت داهوا، قابلیت دید در شبِ تمام رنگی است. این دوربین مداربسته با چراغ‎های LED و تشعشع مادون قرمزِ تقویت شده، به مدت 24 ساعت می‎تواند تصویربرداریِ رنگی انجام دهد. نقطه قوت این دستگاه، داشتن دوربین 8 مگاپیکسلی است؛ چیزی که تاکنون تنها نسخه‎های 5 و 4 مگاپیکسلی از آن ساخته میشد. همچنین دوربین تا فاصله 98  فوتی( بسته به محیط) را می‎تواند از طریق سیستمِ رنگی ثبت و ذخیره کند.

      •    رزولوشن بسیار بالا:  

      استارلایت در دوربین مداربسته، قابلیت رزولوشن 8 مگاپیکسلی ایجاد کرده است. این ویژگی باعث شده تا دوربین، رنگ واضحی به ما ارائه دهد و تصاویر باکیفیتی ایجاد کند. به‎موجب این مشخصه، تحول شگرفی در صنعت ساخت دوربین‎های مداربسته‎ی دید در شب ایجاد شده است. 

      •    راه‏ اندازی و سیم‎کشی آسان: 

      تکنولوژی استارلایت، نصب بسیار ساده ای دارد. به این ترتیب شما می‎توانید با یک کابل تکی که به دوربین وصل می‎شود، IP را برای منبع تغذیه ویدئو آماده کنید. نحوه سیم‎کشی بسیار آسان انجام شده و تنها کافی است پس از اتصال سازه‎ها، منبع اصلی را راه‎اندازی کنید. سپس با تنظیم دوربین مداربسته بر تکنولوژیِ دید در شب، امکان ثبت تصاویر در نور بسیار کم فراهم می شود. اگر تا به حال تجربه راه‎ اندازی این دوربین‎ها را نداشته ‎اید، بهتر است از یک فرد آگاه در این زمینه کمک بگیرید. 

      •    تشخیص حرکت هوشمند: 

      هر زمان که خطری شناسایی شود، استارلایت با ارسال فوری ایمیل‌های هشدار و اعلان‌های پیامی به گوشی همراه شما، زنگ خطر را فعال می‎کند. به این ترتیب شما می‎توانید سریعا خود را به محلی که هشدار در آن ایجاد شده رسانده و مشکل به وجود آمده را بررسی کنید. البته در برخی از موارد دوربین به کوچک‎ترین حرکات حساس شده و ممکن است هشدارهای نادرست برای کاربران ارسال کند. 

      دوربین دید در شب استارلایت

      دو فناوری دوربین های مداربسته استارلایت 

      دوربین دید در شب استارلایت، علاوه بر اینکه از تکنولوژی روز دنیا پیروی می‎کند، مجهز به فناوری‎ انحصاری نیز است. تا پیش از اختراع و استفاده از این دوربین‎ها، تمامی نمونه‎ها تقریبا از یک فناوری ثابت برای عکس‎برداری استفاده می‎کردند. امروزه دوربین های دید در شبِ داهوا توانسته اند انقلابی بزرگ در تکنولوژی عکس‎برداری و ثبت تصاویر باکیفیت ایجاد کنند. در ادامه، شما عزیزان را با دو فناوری و تکنولوژی رایج در این تجهیزات صنعتی و کاربردی آشنا می کنیم. 

      1.    دیافراگم بزرگ و شاتر کم ‎سرعت: 

      دوربین Starlight، از یک فناوری پیشرفته برای نمایش تصاویر و عکس‎برداری در شب استفاده می‎کند. این کار به وسیله یک دیافراگم بزرگ‎تر در دوربین انجام می‎شود. دیافراگم به کار رفته در این دوربین، سرعت شاتر را کاهش می‎دهد تا نور کافی برای نمایش واضح تصاویر ایجاد شود. به‎ این ترتیب تصاویر گرفته شده از کادر مورد نظر علاوه بر اینکه کیفیت کافی دارند، مجهز به سیستم نوری پیشرفته نیز هستند. دوربین‎های دارای فناوری دید در شب، همچنین از حساسیت نور بالایی برخوردار هستند تا میدان دید بیش‎تری در محیط‌های کم‌نور ارائه دهند.

      2.    قابلیت نمایش در دلِ تاریکی: 

      استارلایت در دوربین مداربسته، خود به نوعی تکنولوژی و فناوریِ رایج تبدیل شده است. کلمه Starlight به معنای نورِ ستاره در شب است. از طریق این مفهوم می‎توان دریافت دوربین‎هایی که دارای این فناوری هستند، به طور معمول برای گرفتن تصاویر در شرایط نوری پیچیده استفاده می‎شوند. شاتر معمولا نور صفحه را با توجه به حسگرهایی که در دوربین تعبیه شده است، تنظیم می‎کند. به محض تشخیص سوژه در کادر، حسگرها شروع به عکس‎برداری کرده و سرعت شاتر با توجه به دیافراگم تنظیم می شود. به این ترتیب عکس هایی که در تاریکی گرفته می‎شوند، همگی دارای وضوح و رزولوشن بالا هستند. 

      دوربین مداربسته استارلایت

       

      چگونه دوربین های Starlight را راه ‎اندازی کنیم؟ 

      پیش از آن که بخواهیم قیمت دوربین استارلایت داهوا را بررسی کنیم، بیایید ابتدا با نحوه راه‎اندازی و نصب آن آشنا شویم. به‎طور کلی فرآیند فعال کردن Starlight در دوربین داهوا می‎تواند ساده باشد، اما اگر قبلا آن را انجام داده باشید! با این حال اگر هرگز دوربین مداربسته خود را پیکربندی نکرده‎اید، به یک راهنما نیاز خواهید داشت. در این بخش مراحلی که باید برای راه ‎اندازی این تکنولوژی انجام دهید را به صورت گام به گام ارائه کرده‎ ایم.

      1.    مرحله اول؛ تنظیمات صفحه نمایش 

      در این مرحله از راه‎اندازی دوربین استارلایت، باید به تنظیمات صفحه نمایش Pant In Zoom دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به این تنظیمات باید دکمه اصلی دوربینی که می‎خواهید پیکربندی کنید را دو بار فشار دهید. پس از اینکه نما به کل صفحه باز شد، باید کلید سمت راستِ صفحه کلید را فشار دهید. با این کار چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد که باید گزینه Pant In Zoom را انتخاب کنید. 

      2.    مرحله دوم؛ دسترسی به تنظیمات دوربین 

      پس از انتخاب گزینه Pant In Zoom در استارلایت دوربین مداربسته، فلش کوچکی که به سمت راست اشاره می‎کند را فشار دهید. به این ترتیب حداقل 8 نماد برایتان نمایش داده می‎شود که در میان آن‎ها، یک نماد به‎شکل دوربین وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید تا حالت نمایش عکس‎برداری و تصویربرداری برایتان نمایش داده شود.  

      3.    مرحله سوم؛ تنظیم از حالت مادون‎قرمز به حالت Starlight 

      با قرار گرفتن در تنظیمات دوربین، می‎توانید چندین گزینه پیکربندی را تحت کنترل خود داشته باشید. یکی از پیکربندی‎ها، استارلایت نام دارد. شما باید بر روی این گزینه کلیک کرده و حالت فعلی دوربین را به حالت Starlight تغییر دهید. پس از انجام این کار متوجه خواهید شد که رنگ تصویر از سیاه و سفید به رنگی تغییر کرده و دوربین راه‎اندازی می‎شود. 

      دوربین استارلایت و مادون قرمز

       

      تفاوت بین نور Starlight و نور مادون قرمز چیست؟

      در این بخش از مقاله، قصد داریم تفاوت های میان تکنولوژی استارلایت و نور مادون قرمز را با یکدیگر بررسی کنیم. به طور کلی هر دو سیستم عکس‎برداری، عملکرد بسیار جالبی داشته و برای بخش های مختلف مناسب هستند. آن‎ها می‎توانند بسته به ویژگی‎هایشان، تصاویر و محدوده عکس‎برداری متفاوتی تولید کنند. به طور معمول دوربین‌های دارای فناوری Starlight  از نور کم برای بزرگنمایی واقعی‌تر و نمایش تصاویر باکیفیت استفاده می کنند. از سوی دیگر، فناوری مادون قرمز مبتنی بر نوری است که از دوربین ساطع شده و میدان دید دوربین را روشن تر می‎کند. 

      به این ترتیب اولین تفاوت میان استارلایت و مادون قرمز، در منابع نوری آن‎ها خلاصه می شود. دوربین‎های Starlight از نور اشیا برای عکس‎برداری استفاده می‎کنند. در حالی که دوربین های مادون قرمز، خود به اشیا نور تابانده و سپس به ثبت تصاویر می پردازند. نور مادون قرمز برای چشم انسان قابل مشاهده نیست اما تصاویر را روشن می‎کند. این نور به دلیل اینکه برای چشم انسان قابل مشاهده نیست، به ثبت تصاویر سیاه و سفید می‎پردازد. در بسیاری از دوربین های داهوا، فناوری دید در شب و مادون قرمز به صورت همزمان وجود دارند. به این ترتیب افراد می توانند با توجه به نیاز و دلخواه خود، دوربین را بر روی یکی از این تکنولوژی‎های عکس‎برداری تنظیم کنند. 

      به خاطر داشته باشید که هر یک از فناوری‎های مادون قرمز و استارلایت، به منظور عکس‏برداری در شرایط ویژه‎ای ارائه می شوند. بنابراین وجود هر یک از این تکنولوژی‎ها در دوربین، به معنای برتری‎کیفی یا عدم‎برتری کیفی نیست و تنها به نیاز مصرف کننده بستگی دارد. در بخش‎های بعدی مقاله، شما را با مراکز فروش هر یک از این دوربین‎های مجهز و کاربردی آشنا خواهیم کرد. پس بهتر است برای یافتن برترین مرکز فروش دوربین داهوا، تا پایان ما را همراهی کنید.  

      خرید عمده دوربین داهوا

       

      قیمت دوربین استارلایت داهوا 

      دوربین های مداربسته استارلایت، بر اساس معیارهای مختلفی قیمت گذاری می شوند. از میان این معیارها می‎توان به برند، نوع دوربین، مدل و تکنولوژی رایج در آن اشاره کرد. به طور کلی دوربین های داهوا به دلیل عملکرد ویژه خود، از سایر نمونه های موجود در بازار گران‎تر هستند. البته این امر نیز بستگی به سایر ویژگی ها و مشخصات دوربین دارد. بازه قیمتی این دوربین ها در وب‎سایت های فروش آنلاین، چیزی بین 2 میلیون تومان تا بالای 10 میلیون تومان است. دوربین های ارزان معمولا با فناوری و تکنولوژی مادون قرمز کار می کنند. این در حالی است که دوربین های گران‎قیمت، دارای تکنولوژی دید در شب هستند. 

      اگر قصد دارید خرید خود را به صورت حضوری ثبت کنید، ابتدا باید قیمت دوربین استارلایت را با توجه به امکانات آن ارزیابی کنید. وجود تمامی تجهیزات مورد نیازِ دوربین، برد صدا، آمپر تغذیه، کابل ترکیبی و فیش آداپتوری، برای عملکرد صحیح دستگاه ضروری هستند. به این ترتیب شما باید تمامی اجزا و لوازم دوربین را قبل از آن که خرید خود را قطعی کنید، بررسی نمایید. اگر نظر ما را در این باره جویا شوید، به شما خواهیم گفت برای مصارف شخصی، دوربین‎های ارزان‎تر از 5 میلیون را خریداری کنید. 
      در مقابل برای اهداف تجاری، نظامی و حساس، سفارش و خرید دوربین استارلایت گران قیمت ضروری و الزامی است. این محصولات علاوه بر این که تصاویر را به صورت آنلاین پخش می‎کنند، قابلیت ضبط و ذخیره تصاویر در حافظه داخلی را نیز دارند. به همین دلیل می توانند تا چند ساعت الی چند روز بعد از بروز یک واقعه، افراد را از جزئیات وقایع خبردار کنند.  

      خرید دوربین داهوا استارلایت

       

      دوربین های داهوا( starlight) را از کجا خریداری کنیم؟ 

      برای بسیاری از افراد، این سوال پیش می آید که دوربین استارلایت داهوا را از کجا باید خریداری کنند. برای پاسخ دهی به این سوال، گزینه های معتبر بسیاری در دسترس است. به طور معمول فروشگاه‎ها و مجموعه های زیادی هستند که انواع مختلف این دوربین ها را به همراه تکنولوژی رایج به فروش می رسانند. برخی از این فروشگاه ها فعالیت خود را بر روی فروش حضوری متمرکز ساخته اند. اگر قصد دارید دوربین را پیش از نصب بازبینی کنید، خرید حضوری مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود. طی این فرآیند، تکنسین فروش ابتدا دستگاه را باز کرده و سلامت اجزای داخلی آن را بررسی می کند. 

      سپس شما می توانید با پرداخت هزینه به صورت مستقیم، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. استعلام قیمت دوربین استارلایت داهوا پیش از خرید، امری ضروری و الزامی است. با دانستن قیمت شما خواهید توانست بودجه خود را به شکلی بهینه مدیریت کنید. روش دیگری که برای خرید انواع دوربین های مداربسته داهوا وجود دارد، خرید غیرمستقیم و آنلاین است. با استفاده از این روش خرید، شما دیگر مجبور نیستید به صورت حضوری به مراکز فروشِ دور از محل زندگی خود مراجعه کنید. 

      اگر به عنوان یک متخصص نظر ما را در این رابطه جویا شوید، به شما می گوییم مراکز و شعبه های اصلی توزیع و فروش دوربین استارلایت را برای خرید انتخاب کنید. این شعبه ها علاوه بر این که محصول را مقابل چشمان شما تست می کنند، بلکه گارانتی‎های مختلفی نیز برایتان درنظر می گیرند. به این ترتیب در صورت خرابی احتمالی محصول، شما قادر خواهید بود با مرجوع کالا، هزینه پرداخت شده را دریافت کنید. 

      نصب دوربین استارلایت

       

      سخن نهایی با مخاطبان 

      در ابتدای این مقاله، نکات مهمی درباره تکنولوژی استارلایت و نحوه عملکرد آن در دوربین های داهوا را به شما ارائه کردیم. سپس با بررسی اولیه این تکنولوژی، به شما آموزش دادیم که چگونه دوربین خود را بدون کمک گرفتن از یک فرد متخصص راه‎اندازی کنید. در پایان نیز چند تفاوت بارزی که میان تکنولوژی دید در شب و مادون قرمز وجود دارد را به صورت کاملا تخصصی بررسی نمودیم. اکنون می خواهیم با ذکر سخن پایانی و نهایی، این مقاله تخصصی و مفید را به پایان برسانیم. 

      حال که با قیمت دوربین استارلایت آشنا شده و اطلاعات مفیدی درباره آن به دست آورید، نوبت به خرید این محصول رسیده است. همانطور که در بخش پیشین آموزش دادیم، شما می‎توانید فرآیند خرید را هم از مجموعه های حضوری و هم از فروشگاه‎های آنلاین انجام دهید. درنهایت به خاطر داشته باشید فرآیند نصب، راه‎اندازی و استفاده از این دوربین‎ها، هرکدام به اندازه فرآیند خرید حساسیت دارند. بنابراین توصیه می کنیم اگر در این زمینه تخصصی ندارید، حتما این فرآیند را به عهده یک تکنسین و فرد متخصص بسپارید.

      مدیر ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟