دوربین مدار بسته میکروفون دار چیست؟

      دوربین مدار بسته میکروفون دار چیست؟

      موضوع اصلی که این روزها برای بیشتر مجموعه ها و کسب و کارها از اهمیت گسترده ای برخوردار است تامین امنیت و حفاظت است. از گذشته تاکنون دوربین های مدار بسته مختلفی با کارایی های متنوعی در محیط های کوچک و بزرگ راه اندازی شده اند. اما پیشرفت در طراحی و کارایی دوربین های مدار بسته صوتی تصویری به قدری بوده که امروزه شاهد طراحی و تولید دوربین مدار بسته میکروفون دار یا همان دوربین با ضبط صدا هستیم.

       

      اهمیت استفاده از دوربین مدار بسته میکروفون دار

      دوربین مدار بسته میکروفون دار


      دوربین های رایجی که بیشتر کسب و کارها بدون محدودیت آن را در خانه و محل کار نصب می کنند تنها قابلیت تصویر برداری دارند. خرید دوربین مدار بسته میکروفون دار علاوه بر ثبت فیلم و تصویر، قابلیت ضبط صدا و پخش و ذخیره آن را هم دارد. تولید کنندگان سیستم های امنیتی با طراحی دوربین مدار بسته صوتی و تصویری با قابلیت ضبط صدا توانستند وظیفه تصویر برداری و ضبط را به صورت همزمان در یک سیستم پیشرفته طراحی کنند و کار حفظ امنیت را راحت تر کنند.

      میکروفون هایی که در این سیستم ها گنجانده می شوند به خوبی صدا را دریافت کرده و آن را از طریق بلندگوها پخش می کنند. مدت زمان زیادی از عرضه این دوربین ها در بازار ایران نمی گذرد. اما محبوبیت و کارایی آن ها باعث شده تا بیشتر سازمان های امنیتی آن ها را جایگزین دوربین های قدیمی کنند. با خرید دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا دیگر مشکلی در بخش نظارت و کنترل دیده نمی شود. امنیت و حفاظت به بهترین وجه ممکن تامین می شود. دوربین مدار بسته صدا ضبط کن در مواقع اضطراری مانند سرقت یا قتل بسیار کارآمد هستند. آن ها تمام جزئیات را به صورت صوت و تصویر ضبط و ثبت می کنند.

       

      کارایی دوربین مدار بسته میکروفون دار

      دوربین مدار بسته میکروفون دار در بازارهای داخلی و خارجی سروصدای زیادی بپا کرده است. در گذشته نصب دوربین های مدار بسته با قابلیت ضبط تصویر بسیار رایج بودند. اما نیاز به تامین امنیت بیشتر تولید کنندگان را به فکر را ه اندازی سیستم های امنیت با قابیلت ضبط و تصویر انداخت. دوربین های مدار بسته ضبط صدا یکی از کارآمدترین سیستم های حال حاضر است که قادر به ضبط صدا و ذخیره آن در حافظه داخلی دستگاه است. دوربین های مدار بسته با قابلیت همزمان ضبط صوت در کنار فیلم کارایی فراوانی در سیستم های حفاظتی دارند.

      دوربین ضبط صدا و تصویر یک سیستم با کارایی متنوع است که در یک مکان نصب می شود و قادر است تصاویر و صداها را به چند پلتفرم مختلف ارسال کند. بیشتر برندهای معتبر، دوربین های مدار بسته با قابلیت ضبط صدا را طراحی کرده اند اما برخی از نمونه های دوربین هم قابلیت نصب میکروفون ضبط صدا را به صورت جداگانه دارند.

      شاید برای کسب و کارهای کوچک ضبط صدا کارایی چندانی برای مجموعه نداشته باشد اما نصب این دوربین ها برای کاربردهای، فضایی، نظامی و پلیسی، ارتباطات ویدیویی، تصویربرداری نامحسوس، صنعتی، دوربین های پلاک خوان و ... از اهمیت بالایی برخوردار است. تکنولوژی هایی که در نسل جدید این دوربین ها به کار گرفته شده است به راحتی کار کنترل، نظارت، ارسال و ذخیره فیلم و تصویر را امکان پذیر کرده است.

       

      انواع دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

      دوربین میکروفون دار


      دسته بندی دوربین مدار بسته میکروفون دار بر اساس یک سری فاکتورهای مختلف انجام می شود که عبارتند از:

       

      انواع دوربین مخفی میکروفون دار بر اساس نوع سیگنال

      دوربین های آنالوگ:

      دوربین های آنالوگ نسل اول دوربین های مدار بسته هستند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند. برای بالا بردن کیفیت تصاویر و صداها در این دوربین ها باید از تجهیزات با کیفیت استفاده کرد. ارسال تصاویر و صدا به صورت بی سیم در این مدل ها ضعیف است. به دلیل قیمت مناسب و پایینی که دارند اغلب برای فروشگاه های کوچک و خانه ها گزینه رایجی هستند.

      دوربین مدار بسته میکروفون دار تحت شبکه:

      جدیدترین نسل دوربین مدار بسته میکروفون دار صوتی تصویری مدل های تحت شبکه هستند. امواج این دوربین ها کاملا دیجیتال است و ضبط و ثبت تصاویر و ارسال آنها توسط امواج دیجیتال انجام می شود. قابلیت اتصال این دوربین ها به اینترنت و کیفیت بالای تمام دیجیتال، امکان ارتباط بی سیم با کیفیت و امنیت بالا، امکان استفاده از کابل های ارتباطی و امکان ارسال همزمان صدا و تصویر و برق در بستر شبکه از مهمترین مزایای استفاده از سیستم ها است.

       

      دسته بندی دوربین ضبط صدا بر اساس شکل ظاهری و کارایی دوربین

      دوربین مدار بسته ضبط صدا


      دوربین مدار بسته میکروفون دار که در این دسته قرار میگیرد شامل دوربین دام میکروفون دار، دوربین مینیاتوری میکروفون دار، دوربین مادون قرمز، دوربین صنعتی و اسپید دام با توانایی گردش 360 درجه است.

       

      دسته بندی دوربین ضبط صدا و تصویر بر اساس قاب و پوشش دوربین ها

      در این مدل از دوربین مدار بسته میکروفون دار سه نوع دوربین وجود دارند که عبارتند از:

      دوربین های پمپ بنزینی: این دوربین ها با قاب بزرگ طراحی می شوند و در برابر آب مقاوم هستند.

      دوربین مخفی: این دوربین غیر قابل مشاهده است و بیشتر برای محیط های حساس کارایی دارد.

      دوربین با پوشش فانتزی
       

      انواع میکروفون در دوربین های مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

      دوربین مدار بسته میکروفون دار بر اساس سیستم ضبط صدا متفاوت هستند. دوربین ضبط صدا و تصویر از نظر نوع قاب و بدنه سیستم ضبط و از نظر قابلیت تنظیم صدا به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

       

      انواع میکروفون در دوربین های ضبط صدا از نظر نوع قاب و بدنه

      میکروفون گلفی: طراحی ظاهری این میکروفون شبیه به توپ گلف است و یکی از شناخته شده ترین مدل های موجود در بازار است. وزن این میکروفون سبک و کوچک است و با ولتاژ 6 الی 12 ولت کار میکند.
      میکروفن باکس: شکل این مدل جعبه ای است و برای تنظیم صدا روی آن پیچی تعبیه شده است. ولتاژ مصرفی این محصول بین 9 تا 12 ولت می باشد و از حساسیت بالایی برخوردار است.
      میکروفن سوزنی: به دلیل ساختار کوچک و مخفی این محصول بیشتر برای محیط های داخلی کارایی دارد. برای نصب این میکروفون به سیم کشی نیاز است. نصب این مدل بر روی دوربین های مدار بسته ضبط صدا با کیفیت بالای صدا و بدون ایجاد نویز همراه است.

       

      طبقه بندی انواع میکروفون ضبط صدا از نظر قابلیت تنظیم صدا

      انواع میکروفون در دوربین های مدار بسته با قابلیت ضبط صدا


      میکروفون ولوم دار: در ساختار این دوربین ها پیچی برای تنظیم صدای ضبط تعبیه شده است.

      میکروفون بدون ولوم: این مدل هیچ گونه قابلیتی برای تنظیم صدا ندارد.

       

      از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته صدا ضبط می کند؟

      راه های مختلفی برای تشخیص ضبط صدا در دوربین مدار بسته میکروفون دار وجود دارند. در وهله اول باید بدانید که آیا دوربین قابلیت ضبط صدا دارد. مثلا دوربین های IP به دو حالت می توانند صدا را ضبط کنند. در برخی مدل ها خود دستگاه میکروفون دار طراحی شده است و در برخی دیگر قابلیت نصب میکروفون و ضبط به صورت جداگانه وجود دارد.

      روش بعدی برای اینکه بفهمید دوربین صدا ضبط می کند این است که دوربین را بررسی کنید. وجود حفره های موجود روی دوربین و یا نصب میکروفون های سوزنی، گلفی و... در اطراف دوربین و یا سرچ کردن مدل دوربین برای اطمینان از قابلیت ضبط می تواند کمک کننده باشد. گاها می خواهید از کیفیت صدای ضبط و نوع ضبط مطمئن شوید که بهترین راه دیدن فیلم های دوربین و امتحان کردن دوربین در قسمت های مختلف محیط است.

      انواع برندهای دوربین مداربسته میکروفون دار

      دسته بندی دوربین مدار بسته میکروفون دار بر اساس برند تولید کننده مستقیما روی کیفیت و کارایی دوربین تاثیر میگذارد. امروزه بیشتر برندهای تولید کننده دوربین مدار بسته برای توسعه سیستم های خود از برترین تکنولوژی های روز دنیا بهره می برند. این توسعه را به وضوح می توانید در انواع دوربین های مدار بسته هایک ویژن و داهوا ببینید. برند دوربین میکروفون دار داهوا و دوربین میکروفون دار هایک ویژن با قابلیت دید در شب، قابلیت ضبط صدای با کیفیت، کیفیت بالای تصاویر و مقاوم در برابر عوامل محیطی طراحی شده اند.

      قیمت دوربین مدار بسته میکروفون دار

      اگر از تمام ویژگی های دوربین مدار بسته میکروفون دار بگذریم چیزی که برای بیشتر افراد حائز اهمیت است، قیمت دوربین مدار بسته میکروفون دار است. قیمت دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. مثلا قیمت دوربین میکروفون دار داهوا با قیمت با قیمت دوربین های مدار بسته صوتی هایک ویژن متفاوت است. فاکتورهای دیگری از قبیل نوع دوربین، طراحی دوربین، نوع میکروفون، کیفیت ضبط صدا و تصاویر و ... بر روی قیمت دوربین های مدار بسته با قابلیت ضبط صدا تاثیر می گذارد.

       

      خرید دوربین مدار بسته میکروفون دار با قابلیت ضبط صدا

      قیمت دوربین مداربسته میکروفون دار


      اگر به دنبال خرید دوربین میکروفون دار یا همان دوربین مدار بسته میکروفون دار هستید احتمالا با نمونه های متنوعی برخورد می کنید. از آنجا که هر روز نسل جدیدی از این دستگاه ها روانه بازار می شود در نتیجه خرید دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا باید با حساسیت بالا انجام شود. در وهله اول برای خرید نیاز خود را بررسی کنید. با توجه به محل نصب دوربین میکروفون دار داهوا به فاکتورهای مهمی از قبیل کیفیت، مدت ذخیره سازی دوربین، قیمت، استاندارد کاری و ... توجه کنید تا یک خرید خوب و هوشمندانه داشته باشید.

       

      سوالات متداول در خصوص دوربین مدار بسته میکروفون دار

      1.    آیا دوربین مدار بسته صدا هم ضبط می کند؟

      بیشتر کاربرانی که به دنبال دوربین مدار بسته میکروفون دار هستند با این دغدغه مواجه می شوند که آیا دوربین مدار بسته صدا هم ضبط می کند؟ بله. دوربین های میکروفون دار با قابلیت ضبط صدا و تصویر به صورت همزمان طراحی شده اند. شما با نصب دوربین های میکروفون دار داهوا و دوربین های میکروفون دار هایک ویژین می توانید امنیت بیشتر و کنترل بهتری داشته باشید.

      2.    آیا نصب دوربین های میکروفون دار قانونی است؟

      نصب دوربین مدار بسته میکروفون دار در صورتی مجاز است که تمامی افراد فعال در محیط از وجود آن مطلع باشند. در غیر این صورت به عنوان استراق سمع شناخته می شود و جرم است.

      مدیر ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟