بهترین دوربین پلاک خوان

       

      فناوری پلاک خوان چیست؟

      امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته دیگر ماموران پلیس نیازی ندارند تا در معابر به منظور کنترل خودروها ایست کنند. اکنون پلیس با استفاده از تکنولوژی دوربین‌های پلاک خوان قادر است تا به راحتی اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی را بررسی کند و افراد متخلف را جریمه کند. دوربین پلاک خوان یا Automatic Number Plate Recognition با استفاده از فناوری OCR عمل میکند.

      به طور معمول بهترین دوربین پلاک خوان خود دارای نرم افزارهایی است که قادر باشد پلاک خودروها را بخواند. اما در صورتی که دوربین از این قابلیت پشتیبانی نمیکرد میتوان نرم افزار پلاک خوان را روی دوربین مورد نظر نصب کرد.

       

      آشنایی با دوربین مداربسته پلاک خوان

      اکنون که با تکنولوژی بهترین دوربین مداربسته پلاک خوان آشنا شدید، بهتر است تا کمی بیشتر با ساختار و نحوه عملکرد آنها نیز آشنا شوید.

      بهترین دوربین پلاک خوان

       

      نحوه کارکرد دوربین پلاک خوان

      در ابتدا و به منظور عملکرد صحیح دوربین‌های پلاک خوان، باید آنها را در مکانی مناسب و درست نصب کنیم. سپس دوربین پلاک خوان با استفاده از فناوری مادون قرمز پلاک خودروهایی که عبور میکنند را شناسایی میکند. تصاویر ضبط شده توسط دوربین با توجه به الگوریتم‌های خاصی که در آنها وجود دارد، پردازش میشود.

      البته این نکته نیز لازم به ذکر است که بهترین دوربین مداربسته پلاک خوان به طور معمول به دو صورت اقدام به ضبط و سپس پردازش پلاک میکند. در روش اول همانطور که خدمت شما عرض کردیم، دوربین شماره پلاک را ضبط کرده و پس از پردازش آن را به سیستم مرکزی ارسال می‌نماید. اما در روش دوم که معمولا در دوربین‌های قدیمیتر مورد استفاده قرار میگیرد، دوربین در طول مدت زمان مشخصی فایل ویدیویی تمام خودروهای عبوری را ضبط میکند. پس از اینکه زمان از پیش تعیین شده پایان یافت، فناوری پلاک خوان با بررسی دوباره دوربین تمام پلاک‌ها را پردازش میکند.

       

      انواع دوربین مداربسته پلاک خوان

      شاید برایتان جالب باشد بدانید که مدل‌های زیادی از دوربین‌های پلاک خوان در بازار وجود دارند. هر یک از این مدل‌ها نیز دارای ویژگی و مشخصات خاصی هستند. در ادامه معروف‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های آن را خدمت شما دوستان و همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.

      از جمله بهترین دوربین پلاک خوان میتوانیم به دوربین‌های پلاک خوان آماری، دوربین‌های پلاک خوان سازمانی، دوربین‌های پلاک خوان پارکینگی و... اشاره کنیم. دو مدل از پرکاربردترین انواع دوربین‌های پلاک خوان دوربین‌های سرعت سنج و ثبت تخلف هستند. تکنولوژی دوربین پلاک خوان سرعت سنج، امروزه به قدری پیشرفته شده است که قادر است تا سرعت متوسط خودروها را نیز محاسبه کند. از طرفی دیگر دوربین ثبت تخلفات علاوه بر ثبت سرعت خودروها قادر هستند تا تخلفات دیگری نظیر کمربند ایمنی، سبقت، عبور غیرمجاز از معابر و... را نیز بررسی کنند.

      بهترین دوربین‌های پلاک خوان

       

      تفاوت بین دوربین مداربسته پلاک خوان با سایر دوربین‌های مداربسته

      دوربین‌های مداربسته دارای کاربرد بسیار متفاوتی با دوربین‌های پلاک خوان هستند. دوربین مداربسته بیشتر برای کارهای امنیتی مورد استفاده قرار میگیرند. اما این در صورتی است که دوربین پلاک خوان به منظور انجام کارهای نظارتی استفاده میشود. همچنین این نکته نیز شایان توجه است که دوربین پلاک خوان به گونه‌ای تصاویر را ضبط میکند که تنها پلاک خودروها مشخص باشد.

       

      متقاضیان دوربین‌های مداربسته پلاک خوان

      به طور کلی از بهترین دوربین پلاک خوان پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان و ارگان‌های دولتی و... استفاده میکنند. این مدل از دوربین مداربسته به دلیل کاربرد نظارتی که دارد کمتر در اماکن مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

       

      مکان‌های مورد استفاده از دوربین مداربسته پلاک خوان

      برخی از ارگان‌هایی که از دوربین مداربسته پلاک خوان استفاده میکنند را خدمت شما دوستان معرفی کردیم. این ارگان‌ها به طور معمول در جاده و معابر شهری، پارکینگ عمومی، درب ورودی و خروجی سازمان‌های دولتی و... استفاده میشوند.

      بهترین دوربین مداربسته پلاک خوان

       

      نرم افزار دوربین پلاک خوان

      وظیفه بهترین دوربین پلاک خوان آن است که پس ضبط و پردازش تصاویر، آنها را به مرکز منتقل کند. در این صورت نرم افزار دوربین با استفاده از اطلاعات دریافتی از دوربین اقدام به ثبت تخلفات میکند. علاوه بر ثبت تخلفات نرم افزار دوربین پلاک خوان دارای وظایف دیگری نیز میباشد.

      به عنوان مثال شما میتوانید در جلوی درب ورودی ادارات نیز از دوربین‌های پلاک خوان استفاده کنید. در این صورت پلاک‌های مورد تایید را وارد سیستم میکنید. پس از اینکه خودروهایی با پلاک تایید شده جلوی درب ورودی ایستادند دوربین پلاک خوان با بررسی پلاک خودرو تصاویر را به نرم افزار ارائه میدهد. نرم افزار نیز در صورتی که پلاک خودرو را تایید نماید، اجازه ورود خودرو را صادر میکند.

      بهترین دوربین پلاک خوان در شب

       

      اهمیت انتخاب بهترین دوربین پلاک خوان

      با مطالعه مطالب بالا احتمالا این سوال برای شما دوستان و همراهان گرامی به وجود می‌آید که چرا نیاز داریم تا بهترین دوربین پلاک خوان در شب را انتخاب کنیم؟ در جواب این سوال باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که در صورت استفاده از دوربین بی‌کیفیت ممکن است نتایج دلخواه خود را به دست نیاورید! همچنین این نکته نیز لازم به ذکر است که در بسیاری از مواقع دوربین پلاک خوان به منظور کاهش تخلفات قرار داده میشود. به همین سبب نیز در صورتی که دوربین شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، ممکن است تخلفات نه تنها کاهش نداشته باشند بلکه افزایش نیز داشته باشند!

      به همین دلیل نیز بر اساس نظر کارشناسان وبسایت ما بهتر است تا حتما از بهترین دوربین‌های پلاک خوان استفاده نمایید.

       

      مشخصات کلیدی برای جستجوی بهترین دوربین پلاک خوان

      حال که از اهمیت خرید بهترین دوربین پلاک خوان آگاه شدید، بهتر است تا با مشخصات و ویژگیهای یک دوربین خوب و کاربردی نیز آشنا شوید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

      1-کیفیت تصویر

      بدیهی است که اصلی‌ترین ویژگی بهترین دوربین پلاک خوان کیفیت تصویر است. امروزه دوربین‌های پلاک خوان قادر هستند تا تصاویر را با کیفیت 4K ضبط کنند.

      2-مقاومت در برابر آب و شرایط جوی متفاوت

      دوربین مداربسته پلاک خوان در محیط بیرون و یا حتی در بسیاری از مواقع در جاده نصب میشود. به همین دلیل نیز این دوربین باید مقاومت خوبی در مقابل عوامل محیطی داشته باشد.

      3-قابلیت کارکرد در شرایط نوری مختلف

      بهترین دوربین‌های پلاک خوان نیاز دارند تا به صورت 24 ساعته فعال و در حال بررسی پلاک خودروها باشند.

      4-دید در شب و عملکرد در نور کم

      یکی از ویژگی‌های دوربین پلاک خوان قابلیت خواندن پلاک در شب و تاریکی است.

      5-دقت و سرعت تشخیص

      طبیعی است که دوربین مورد نظر شما باید قادر باشد تا در کوتاهترین زمان ممکن پلاک خودرو را شناسایی کند. همچنین علاوه بر سرعت، دقت تشخیص دوربین نیز حائز اهمیت است.

      6-زوم اپتیکال

      دوربین‌های پلاک خوان نیاز دارند تا قابلیت زوم بالایی به منظور بررسی پلاک خودروهایی با فاصله زیاد داشته باشد.

      7-سرعت شاتر

      شاتر در واقع به تعداد تصاویر در هر ثانیه از یک فایل ویدیویی گفته میشود. سرعت شاتر در کیفیت تصویربرداری بهترین دوربین پلاک خوان تاثیر بسزایی دارد.

      8-کیفیت ساخت

      کیفیت از دیگر عوامل مهمی است که قبل از خرید دوربین‌های پلاک خوان باید به آن توجه کنید.

      9-قابلیت تشخیص تخلفات

      دوربین مورد نظر شما باید قادر باشد تخلفات رانندگی صورت گرفته را به درستی و با دقت بالایی تشخیص دهد.

      بهترین دوربین پلاک خوان داهوا

      10-ثبت و ذخیره اطلاعات

      به طور کلی دوربین‌های پلاک خوان دارای حافظه جانبی هستند و میتوانند اطلاعات را در خود ذخیره کنند.

      11-امنیت داده‌ها

      تصاویر ذخیره شده محرمانه هستند و به همین دلیل هم دوربین پلاک خوان باید از امنیت بالایی برخوردار باشد.

      12-تکنولوژی‌های بکار رفته

      حتما قبل از خرید بهترین دوربین پلاک خوان اطمینان حاصل کنید که دوربین شما از به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده میکند.

      13-قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر

      دوربین پلاک خوان باید قادر باشد تا به سیستم‌‌های دیگر شبکه برای انجام کارهای دیگر متصل شود.

      14-سازگاری با قوانین محلی

      آخرین نکته مهم در خرید بهترین دوربین پلاک خوان سازگاری آن با قوانین محلی است.

       

      بهترین برندهای دوربین پلاک خوان

      امروزه برندهای زیادی در زمینه تولید انواع دوربین پلاک خوان فعالیت میکنند. بهترین برندهای تولیدکننده دوربین‌های پلاک خوان عبارتند از:هایک ویژن، سونی، داهوا، سامسونگ و...

       

       بهترین دوربین های پلاک خوان از بهترین برندها

      در ادامه به معرفی برخی از بهترین مدل‌های دوربین مداربسته پلاک خوان موجود در بازار خواهیم پرداخت.

       

      1- دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CD4A26FWD-IZS/P

      همانطور که در قسمت‌های پیشین نیز به آن اشاره کردیم، برند هایک ویژن یکی از بهترین کمپانی‌های فعال در این زمینه به شمار میرود. این دوربین قادر است تا تصویری با کیفیت 2 مگاپیکسل را به شما ارائه دهد. همچنین برند هایک ویژن از فناوری DarkFighter نیز در این سری از دوربین‌های خود استفاده کرده است.

      بر اساس بررسی‌های انجام شده این سری از دوربین‌های پلاک خوان هایک ویژن به دلیل وجود این فناوری قادر هستند تا به خوبی در شب و یا محیط‌های تاریک نیز به تصویربرداری بپردازند.

      شاید تنها ایراد این دوربین کیفیت تصویر آن باشد. در صورتی که به رقبای این سری از دوربین‌های هایک ویژن در بازار دقت کنید، متوجه خواهید شد که دوربین برندهای رقیب کیفیت تصویر بهتری دارند.

      با این وجود اما باز هم مدل DS-2CD4A26FWD-IZS/P به عنوان بهترین دوربین پلاک خوان هایک ویژن معرفی میشود.

       

      2- دوربین مداربسته داهوا مدل IPC-HFW5442EP-ZE

      داهوا نیز یکی دیگر از برندهای بزرگ و معروف در صنعت ساخت و عرضه انواع دوربین‌های پلاک خوان میباشد. مدل IPC-HFW5442EP-ZE اما به عنوان بهترین دوربین پلاک خوان داهوا معرفی میشود. این دوربین قابلیت تصویربرداری با کیفیت 4 مگاپیکسل را دارد. همچنین به دلیل وجود لنز 2.7-12 میلی‌متری این قابلیت را به شما میدهد تا زاویه دید را به طور دلخواه تنظیم کنید.

      طبق ادعای کمپانی داهوا، این دوربین قادر است در شب پلاک خودروهایی که 50 متر دورتر از خود هستند را شناسایی کند! بر اساس اطلاعات به دست آمده از این دوربین، داهوا از فناوری‌هایی نظیر WDR، Day/Night (ICR)، AWB و... استفاده کرده است.

      در صورتی که شما عزیزان قصد خرید بهترین دوربین پلاک خوان با قیمتی مقرون به صرفه را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید مدل IPC-HFW5442EP-ZE است. این مدل به دلیل ویژگی‌های خوب و کاربردی که دارد، میتوانید نیازهای شما را به طور کامل برطرف کند. به همین دلیل نیز پیشنهاد ما به شما خرید دوربین داهوا مدل IPC-HFW5442EP-ZE است.

       

      خرید و فروش بهترین دوربین پلاک خوان

      شما عزیزان به منظور خرید دوربین‌های پلاک خوان میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید. دقت داشته باشید که وبسایت‌های زیادی در این زمینه فعالیت میکنند. به همین دلیل هم بهتر است تا اطلاعات سایت را به طور کامل بررسی کنید و بعد نسبت به خرید خود اقدام کنید.

      بهترین دوربین پلاک خوان هایک ویژن

       

      نکات مهم هنگام انتخاب و خرید بهترین دوربین پلاک خوان

      مهمترین نکات خرید دوربین پلاک خوان را در قسمت‌های بالاتر این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم. حین خرید دوربین به مدل و برند آن توجه کنید. امروزه مدل‌های تقلبی و فیک زیادی در بازار وجود دارند و تشخیص آنها نیز برای افراد آماتور سخت است. بهتر است تا حتما به مدل و برند دوربین مورد نظر خود توجه کنید. بدیهی است که دوربین‌های تقلبی و فیک عملکرد نه چندان خوبی خواهند داشت و پس از مدتی استفاده از محصول از اصالت دوربین آگاه خواهید شد.

       

      قیمت بهترین دوربین پلاک خوان

      دوربین‌های پلاک خوان همانطور که دارای مدل‌های مختلفی هستند، در بازه قیمتی متفاوتی نیز قرار میگیرند. به طور کلی اما قیمت دوربین پلاک خوان از 700 هزارتومان تا 18 میلیون تومان متغیر است. شما عزیزان میتوانید با در نظر گرفتن نیازها و بودجه خود نسبت به خرید دوربین مورد نظر اقدام کنید.

       

      جمع بندی

      در این مقاله سعی کردیم تا شما دوستان گرامی را با بهترین دوربین پلاک خوان و همچنین ویژگی‌هایی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، آشنا کنیم. شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از قیمت دقیق دوربین مورد نظر خود با تیم پشتیبانی ما تماس حاصل کنید.

      سوالات متداول

      دوربین مداربسته پلاک خوان چیست؟

      این نوع از دوربین‌ها با استفاده از فناوری مادون قرمز برای تشخیص پلاک خودروها طراحی شده‌اند.

      نحوه کار دوربین‌های پلاک خوان به چه صورت است؟

      دوربین‌های پلاک خوان ابتدا پلاک خودروها را ثبت میکنند و پس از پردازش به مرکز و نرم افزار دوربین پلاک خوان ارسال میکنند.

      بهترین برندهای تولیدکننده دوربین پلاک خوان کدام است؟

       برخی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده دوربین پلاک خوان در دنیا هایک ویژن، سونی، داهوا، سامسونگ و... هستند.

      از دوربین‌های پلاک خوان کجا استفاده میشود؟

      به طور معمول از این نوع دوربین‌ها در معابر خیابان، در ورودی خانه و یا سازمان‌ها، پمپ بنزین‌ها، پارکینگ عمومی و... استفاده میشود.

      مدیر ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟