504,000تومان
      504,000 تومان 0 تومان
      (0)

      سنسور دنده عقب چیتا

      سنسور دنده عقب چیتا با 4 سنسور چراغ سه رنگ، نمایش دیجیتال فاصله، بوق اخطار سه مرحله‌ای، دارای صدا قطع کن و تشخیص فاصله از 5 سانتیمتر تا 1 متر است
      کد :
      165007023
      مشخصات کلی
      title
      تعداد پکیج :
      تعداد :
      504,000تومان
      504,000 تومان 0 تومان

      باشگاه مشتریان

      نام کاربری

      امکان خرید اقساطی تا سقف 200 میلیون تومان

      ارسال رایگان به سراسر کشور

      دسترسی رایگان به ویدیوهایی آکادمی تیتانا

      جایگزینی نامحدود فیکسچرهای فیلر

      وزن

      720 گرم

      ابعاد کالا

      نامشخص

      جنس بدنه

      پلاستیکی

      سنسور دنده عقب چیتا (رنگ سفید و مشکی)

      سنسور دنده عقب چیتا ابزاری برای کمک به رانندگان است تا هنگام پارک خودرویشان، موانع یا اشیاء را شناسایی کنند. از فناوری اولتراسونیک برای اندازه‌گیری فاصله بین خودرو و اجسام مجاور استفاده می‌کند. یک سیگنال صوتی یا بصری منتشر می‌کند تا در صورت نزدیک شدن بیش‌ازحد به موانع به راننده هشدار دهد. در ادامه مطلب بیشتر با این محصول آشنا خواهید شد.

       

      سنسور دنده عقب چیتا

       

      مشخصات سنسور دنده عقب چیتا

      سنسور دنده عقب چیتا از سنسورهای التراسونیک، جعبه کنترل دیجیتال دوربین و صفحه‌نمایش TFT، LCD، LED و واحدهای سیم‌کشی و کنترل مرتبط، تشکیل شده است.

      مشخصات فنی:

      • ولتاژ: 12 ولت
        محدوده عملکرد ولتاژ: 16 الی 19 ولت
        جریان اندازه‌گیری شده: 20 الی 200 میلی‌آمپر
        نمایش مسافت: 0 تا 2.5 کیلومتر 
        فرکانس اولتراسونیک: 40 کیلوهرتز
        دمای محیطی: منفی 30 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 70 درجه سانتی‌گراد
        دمای محیطی صفحه‌نمایش: از منفی 20 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 60 درجه سانتی‌گراد
         

      به‌طورمعمول، سنسور دنده عقب چیتا از چندین سنسور اولتراسونیک که در سپر عقب خودرو نصب می‌شوند، تشکیل شده است. هنگامی‌که راننده دنده عقب می‌گیرد یا به مانعی نزدیک می‌شود، حسگرها امواج اولتراسونیک ساطع می‌کنند که از اجسام مجاور منعکس می‌شوند و به حسگرها بازمی‌گردند. بر اساس مدت زمانی که طول می‌کشد تا امواج برگردند، سیستم فاصله بین خودرو و مانع را محاسبه می‌کند. اگر فاصله خیلی نزدیک شود، سیستم یک هشدار صوتی یا نمایشگر بصری در داخل خودرو ایجاد می‌کند تا به راننده هشدار دهد. از این طریق به راننده کمک می‌کند هنگام پارک از برخورد جلوگیری کند. برخی از مدل‌های پیشرفته دارای نمایشگرهای LED هستند که  برای بازخورد بصری یکپارچه می‌شوند.
      به‌طورکلی، سنسور دنده عقب چیتا لایه‌ای از ایمنی و راحتی بیشتری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. پارک خودرو را آسان‌تر کرده و خطر تصادف یا آسیب به‌وسیله نقلیه را کاهش می‌دهد. با این توضیحات، سنسور دنده عقب چیتا می‌توان گفت دید راننده را بهبود می‌بخشد. ایمنی را در هنگام پارک کردن فراهم کرده و به جلوگیری از تصادفات و به‌حداقل‌رساندن آسیب به وسایل نقلیه و اشیاء اطراف کمک می‌کند. برخی ویژگی‌های رایج سنسور دنده عقب چیتا به‌صورت زیر است:

      • • تعداد: سنسور دنده عقب چیتا معمولاً با مجموعه‌ای از چهار سنسور برای سپر عقب ارائه می‌شود. 
        • نوع: معمولاً سنسورهای اولتراسونیک هستند که امواج صوتی با فرکانس بالا را برای تشخیص موانع منتشر می‌کنند. آن‌ها به‌صورت محتاطانه در سپر خودرو نصب می‌شوند.
        • محدوده تشخیص: محدوده تشخیص معمولی سنسور دنده عقب چیتا بسته به مدل حدود 1.5 تا 2.5 متر است. برخی از مدل‌ها ممکن است دارای تنظیمات حساسیت قابل تنظیم برای تنظیم دقیق محدوده تشخیص باشند.
        • نوع هشدار: اکثر سنسورهای دنده عقب چیتا از طریق یک سری بوق، هشدارهای صوتی را به راننده ارائه می‌کنند. برخی از مدل‌ها همچنین دارای هشدارهای بصری مانند نمایشگرهای LED یا نشانگرهای رنگی برای تکمیل هشدارهای صوتی هستند.
        • سازگاری: سنسور و دوربین دنده عقب چیتا به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که با طیف وسیعی از وسایل نقلیه ازجمله خودروها، کامیون‌ها، ون‌ها و غیره سازگار باشند. آن‌ها را می‌توان بر روی خودروهای جدید و قدیمی با حداقل تغییرات نصب کرد.
        • مقاومت در برابر آب‌وهوا: معمولاً ضد آب‌وهوا هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در شرایط آب‌وهوایی مختلف ازجمله باران، برف و دماهای شدید به‌طور مؤثر عمل کنند.
        • منبع تغذیه: معمولاً از سیستم الکتریکی خودرو تغذیه می‌کنند و نیازی به باتری جداگانه ندارند. برای تأمین برق به دسته سیم خودرو متصل می‌شوند.
        • نصب: معمولاً فروش سنسور دنده عقب خودرو چیتا با تمام سخت‌افزار نصب و دستورالعمل‌های لازم برای نصب صورت می‌گیرد.
         

      محتویات بسته سنسور دنده عقب چیتا سفید

       

      نصب سنسور دنده عقب چیتا و تست دستگاه

      نصب سنسور دنده عقب چیتا شامل چندین مرحله است که با ابزارهای اولیه و کمی حوصله می‌توان آن را انجام داد. در اینجا یک راهنمای کلی برای کمک به شما در این فرآیند آورده شده است:
      1. محل نصب را روی سپرهای عقب ماشین خود تعیین کنید. به‌طورمعمول، آن‌ها در فاصله مساوی از یکدیگر و در سرتاسر سپر قرار می‌گیرند.


      2. سطح سپر را درجایی‌که قصد نصب را دارید کاملاً تمیز کنید.


      3. برای هر سنسور دنده عقب چیتا، با توجه به علامت‌گذاری، سوراخ‌ها را با دقت دریل کنید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ‌ها به اندازه مناسبی هستند که حسگرها را به‌خوبی جا دهند.


      4. هر سنسور دنده عقب چیتا را از بیرون سپر در سوراخ مربوطه قرار دهید. آن‌ها را با استفاده از سخت‌افزار ارائه‌شده، در جای خود محکم کنید.


      5. بعد از نصب سنسورها، جهت آن‌ها را درست نمایید و سیم‌ها را با ترتیب خودشان منظم کنید.


      6. کابل قرمز را به مثبت چراغ عقب و سیم مشکی را به منفی متصل نمایید. کابل قرمز را از دوربین به مثبت چراغ متصل نمایید. کابل سبز از صفحه‌نمایش به مثبت چراغ عقب متصل نمایید و صفحه‌نمایش باید به برق ACC وصل باشد. قطب منفی باید به سیم بدنه متصل باشد (به دیاگرام نصب در راهنمای محصول رجوع کنید).


      7. صفحه‌نمایش را به جعبه کنترل متصل نمایید. VOUT را با ویدئو شماره 2 روی جعبه کنترل متصل نمایید.


      8. قبل از مونتاژ مجدد همه چیز، آن را تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کنند. دنده عقب را درگیر کرده و به یک مانع نزدیک شوید تا مطمئن شوید که حسگرها آن را تشخیص داده و سیگنال هشدار را راه‌اندازی می‌کند. ترمز را با دنده عقب فشار دهید. سپس لامپ چراغ عقب روشن می‌شود. در این موقعیت نمایشگر باید تصویر را نشان دهد و باید یک نقطه در وسط و پایین تصویر باشد که نمایانگر این است که سیستم در حال بررسی موقعیت است.
      تست دستگاه:

      • • اگر نمایشگر تصویر پشت را نشان ندهد، باید تقارن برق چک شود. یا اینکه کابل‌ها به‌درستی وصل شده باشند و آیا ولتاژ دارد و یا بیشتر از 1.5 ولت باشد. همچنین می‌بایست سر کابل‌ها را چک کرده که به‌درستی به نمایشگر متصل شده باشند.
        • اگر نمایش به‌صورت نامرتب است و یا صفر را نمایش و یا پشت سر هم صدا می‌دهد، باید آن را خاموش کرده سپس دنده عقب را دوباره انتخاب کنید. اگر مشکل برطرف نشد دستگاه کنترل معیوب بوده و باید تعویض شود.


      9. اگر شخصی در فاصله یک متر از جلوی حسگرها قرار گیرد باید درست کار کند:

      • • زمانی که در حال تست هستید، اگر نمایشگر پشت سر هم صدا بدهد و یا صفر را نمایش دهد احتمالا قسمت‌هایی از ماشین و یا برخی اشیا در منطقه نمایش قرار نگرفته‌اند. یا محل آنقدر کوچک است که تشخیص می‌دهد محل پارک خیلی تنگ است و یا نزدیک به برخورد با مواردی همچون اگزوز است.
        • اگر نمایشگر تعدادی شماره را نشان دهد ولی چیزی جلوی حسگرها نباشد، ممکن است سنسور دنده عقب چیتا در حال بررسی زمین باشد که باید حالت و وضعیت آن را چک کرد. آن‌ها باید کمی بالاتر از حالت افقی باشند. حسگر ممکن است بیش‌ازحد به عقب برگشته و در حال نمایش اجسامی مانند پلاک، چرخ یدک، سپر و غیره باشد.
        • اگر مشکلات بعد از تست حل نشدند، باید محصول را تعویض نمود. اگر با جعبه کنترل همخوانی ندارند، کل سیستم باید تعویض گردد.
        • اگر تصویر کج یا و یا برعکس بود، بایستی دوربین را چک نمود که آیا در جهت صحیح نصب شده است یا خیر.
        • برای نمایش غیرطبیعی مانند راه‌راه یا خطوط مایل باید هم‌خوانی بین دوربین و نمایشگر چک شود.


      10. همه اتصالات را دوباره بررسی کنید. مطمئن شوید که سنسور دنده عقب مارک چیتا به‌طور ایمن نصب‌شده است. سیستم را دوباره تست کنید تا عملکرد صحیح را تائید کنید.

       

      نصب سنسور دنده عقب چیتا


      نکات

      • • نمایشگر می‌تواند تعویض گردد ولی سنسورها و جعبه کنترل و یا سنسورها و جک‌ها هرکدام با یکدیگر باید هم‌خوانی داشته باشند.
        • برای امنیت بیشتر نمایشگر، تنها صفر را به‌جای 0.3-0.1 نشان می‌دهد. وقتی‌که چیزی را در فاصله 0.0 تا 0.4 بر طبق نرم‌افزار نشان می‌دهد، در این موقعیت راننده بایستی اتومبیل را به‌سرعت پارک نماید. وقتی‌که فاصله تا 0.5 باشد، صدای آژیر یک ثانیه طولانی‌تر می‌شود. لطفاً در زمان تنظیم به این نکته توجه نمایید.
        • برای ایجاد محل نصب از دریل مخصوص خودش استفاده نمایید.
        • زمانی که سیستم را نصب می‌کنید، اتومبیل باید خاموش باشد.
        • در شرایطی مانند: باران شدید، جاده‌های شنی، جاده‌های ناهموار، جاده‌های شیب‌دار و پر از شاخ و برگ، آب‌وهوای خیلی گرم یا خیلی سرد، مه، یخ و گل و اگر حسگر با برف پوشیده شده باشد، عملکرد دستگاه ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.
        • مواردی از قبیل: اشعه برقی و یا اولتراسونیکی دیگر در تغییر AC به DC و یا تغییر 24 به 12 ولت ممکن است روی عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد.
        • سنسورهای دنده عقب چیتا نباید خیلی محکم و یا خیلی شل بسته شوند.
        • سپر فلزی ممکن است روی عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد.
        • جعبه کنترل نباید نزدیک لوله اگزوز و یا دیگر سیم‌ها قرار گیرد.
        • سیستم را قبل از استفاده تست کرده تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.
         

      توجه: این سیستم برای نظارت به پشت ماشین است و شرکت هیچ مسئولیتی را در قبال تصادفاتی که به‌خاطر نصب این دستگاه به‌جود آمده است را نمی‌پذیرد.

       

      خرید و قیمت سنسور دنده عقب چیتا

      هنگام خرید سنسور دنده عقب چیتا بهتر است به رنگ آن توجه نمایید. درواقع، اگر رنگ خودروی شما سفید است، سنسور دنده عقب چیتا سفید را انتخاب نماید. قیمت سنسور دنده عقب چیتا بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. این عوامل شامل تعداد سنسورهای موجود در بسته و کیفیت آن‌ها، هرگونه ویژگی اضافی ارائه‌شده، شهرت برند و غیره است. معمولاً سنسور دنده عقب چیتا با حسگرهای بیشتر که منطقه وسیع‌تری در اطراف خودرو را پوشش می‌دهند، کیفیت بالاتر و دقت و دوام بهتری را ارائه می‌دهند و آن‌هایی که ویژگی‌های اضافی مانند نمایشگرهای LED، نشانگرهای فاصله، یا ادغام با سایر سیستم‌های خودرو را دارند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
      برای اطلاع از دقیق‌ترین و به‌روزترین اطلاعات قیمت، می‌توانید به صفحه لوازم جانبی ماشین در این سایت مراجعه کنید و یا با ما تماس حاصل نمایید. این کار در ارائه اطلاعات دقیق قیمت سنسور دنده عقب مارک چیتا و مقایسه گزینه‌های مختلف بر اساس نیازها و بودجه خاص شما کمک خواهد کرد.

       

      نظرات

      لیست نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      محصولات مرتبط
      6%
      210,000تومان
      223,000
      6%
      210,000تومان
      223,000
      207,000تومان
      0
      207,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      123,000تومان
      0
      123,000تومان
      0
      120,000تومان
      0
      120,000تومان
      0
      148,000تومان
      0
      148,000تومان
      0
      125,000تومان
      0
      125,000تومان
      0
      102,000تومان
      0
      102,000تومان
      0
      محصولات مشابه
      6%
      210,000تومان
      223,000
      6%
      210,000تومان
      223,000
      207,000تومان
      0
      207,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      470,000تومان
      0
      123,000تومان
      0
      123,000تومان
      0
      120,000تومان
      0
      120,000تومان
      0
      148,000تومان
      0
      148,000تومان
      0
      125,000تومان
      0
      125,000تومان
      0
      102,000تومان
      0
      102,000تومان
      0
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟