تکنولوژی ردیابی خودکار 3 در دوربین‌های مداربسته داهوا

       تکنولوژی ردیابی خودکار 3.0 دوربین مداربسته  داهوا دریافت ویدئوها را بدون دردسر می‌کند
      تکنولوژِی ردیابی خودکار 3 دوربین مداربسته داهواردیابی خودکار 3 در دوربین‌های مداربسته الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط داهوا بر اساس سال‌ها انباشت فناوری الگوریتم تکرار راه اندازی شده است. تکنولوژی منحصر به فرد دوربین مداربسته PTZ است. زمانی‌که یک هدف دستور IVS رو فعال کند، دوربین مداربسته با استفاده از مشخصه چرخش افقی/عمودی و زوم برای قفل حرکت هدف در مرکز صفحه استفاده می‌کند. با تشخیص حرکت هوشمند کل فرآیند پایدار، شفاف و نرم می‌گردد.

       

      دوربین‌های مداربسته PTZ با ردیابی خودکار انواع برجسته‌ای را ارائه‌ می ‌کنند که با دوربین‌های ثابت در دسترس نیستند. دوربین‌های مداربسته ثابت فقط می‌توانند محدوده‌ی کوچکی را نمایش دهند. زمانی که یک هدف مداخله می‌کند، می‌تواند تصویری از هدف مداخله‌گر فراهم کند اما نمی‌توانند نمایش یا پیش بینی از رفتار اهداف داشته باشند.

       

      با این حال، دوربین‌های مداربسته PTZ ردیابی خودکار می‌توانند هدف را در محدوده مانیتورینگ به دقت ردیابی کنند و به تناسب روی هدف زوم نمایند، تا ببینند هدف چه کار کرده و هدف پس از نفوذ کجا رفته است، و شواهدی برای مدیریت حوادث بعدی باقی می‌ماند.

      برای آشنایی با این فناوری جدید داهوا در این مقاله از هامین همراه ما باشیدsmiley

       

      ویژگی‌های برجسته اضافی                                                                                                             

      قابل ذکر است که ردیابی خودکار جدید 3.0 با تنوعی از تکنولوژی های مبتنی بر الگوریتم 2.0، شامل PFA 3.0، الگوریتم تطبیقی سرعت، الگوریتم موقعیت تطبیقی  و الگوریتم فیلتر تداخلات. عملکرد ردیابی بیشتر در هر سه حوزه‌ای که مشتریان روی آن تمرکز می‌کنند، مانند انواع هدف، جزئیات واضح و ردیابی دقیق، بیشتر بهبود می‌یابد.

       

      از طریق آموزش تعداد زیادی از تصاویر هدف،3.0  Auto-Tracking به تازگی ارتقاء یافته، ردیابی بهینه 4 نوع از اهداف را ارائه می‌دهد. علاوه بر اهداف انسان، کشتی و سیله نقلیه، ردیابی هواپیما را از طریق سیستم عامل سفارشی نیز فراهم می‌‌کند.

      PFA 3.0 تکنولوژی فوکوس کننده در الگوریتم‌‌های هوشمند و الگوریتم‌‌های تمرکزکننده، بهبود بطور موثر در قابلیت زوم و فوکوس در هنگام ردیابی، دریافت و تحقق فوکوس صاف را عمیقا تشخیص می‌دهد.

       

      الگوریتم تطبیق دهنده سرعت می تواند سرعت چرخش دوربین PTZ، زوم و نوردهی تصویر را با توجه به سرعت هدف تنظیم کند و کل فرآیند ردیابی را حتی زمانی که هدف یک خودروی سریع در حال حرکت است، مداوم، روان و بدون تغییرات ناگهانی کند.

       

      الگوریتم تطبیقی موقعیت، فناوری تشخیص هدف مبتنی بر یادگیری عمیق و فناوری موقعیت یابی سه بعدی را ادغام می کند و هدف را در مرکز تصویر با نسبت مناسب در حین بزرگ نمایی یا کوچک نمایی نگه می دارد.

       

      فناوری جدید DPT می‌تواند چارچوب هدف ردیابی را با دقت بیشتری محاسبه کند. مناسب ردیابی اهداف کوچک‌تر و بهبود بیشتر ردیابی فاصله، که در شرایط ایده آل تا 1500 متر می‌تواند برسد. به عبارت دیگر تا زمانی که هدف شامل گستره‌ی نمایشی است، دوربین‌های PTZ قادرند به طور کامل حرکات را با دقت بالا ردیابی نماید.

       

      الگوریتم فیلتر تداخلی می‌تواند به جهت حرکت را، سرعت هدف براساس مشخصه بردار حرکت تخمین بزند. هدف را می‌توان به طور مداوم حتی در صحنه‌های پیچیده با انسداد‌‌، در هم تنیدگی، تغییرات نور و غیره ردیابی کرد.

       

      سناریوهای غنی کاربرد

      در ذخایر طبیعی، دوربین‌های PTZ بازدارندگی فعال داهوا 4G برای گشت زنی در محدوده‌ وسیعی از مناطق کلیدی استفاده می‌شود. چراغ‌ها و صدای‌های اخطار دهنده برای دور کردن مداخله‌گران فعال می‌شود. علاوه بر این، ویژگی‌های دقیق و ردپایی از مزاحمان را برای جستجو و نجات دنبال میکند.

       

      در فرودگاه‌ها، دوربین های PTZ که از الگوریتم Auto Tracking 3.0 استفاده می کنند برای ردیابی خروج و فرود هواپیما برای ایمنی هوانوردی نصب می‌شوند. ارابه فرود به دقت نظارت می‌شود تا از عملکرد طبیعی اطمینان حاصل شود.

       

      در مسیرهای آبی، دوربین های مداربسته می‌توانند کشتی ها رو برای کمک به اپراتور جهت شمارش و ساخت مدیریت ساده‌تر کشتی ایجاد می‌شوند. علاوه براین، دوربین‌های مداربسته PTZ هم چنین برای تشخیص سطح آب و آلارم برای اشیاء شناور مورد استفاده قرار میگیرد.

       

      به علاوه، تکنولوژی ردیابی خودکار 3.0 دوربین‌های مداربسته داهوا به تناوب با دیگر سناریوها مانند کارخانه‌ها و پارک‌های صنعتی برای عملکرد بهتر در مدیریت و بهره‌برداری، ریسک و کنترل هزینه، و جلوگیری از مداخله سازگار شده است.

       

      علاوه بر این، هنگامی‌که این دوربین‌ها به نرم افزار امنیتی داهوا DSS(Dahua Security) مجهز می‌شوند، نرم افزار نظارت تصویری قابل حمل داهوا  DMSS(Dahua Network Video Recorder)و دستگاه NVR داهوا، یک ویدئو نظارت تصویری شخصی سازی شده راه حلی برای حل مشکلات معین برای هر مشتری است.

       

      داهوا همیشه بر نوآوری در تکنولوژی های جدید به منظور ارتقاء تجربه کاربری و مهیا کردن راه حل های هوشمند برای مشتریان در صنایع مختلف تمرکز می کند. این در ادامه ماموریت "توانمند سازی جامعه امن تر و زندگی هوشمند است"

       

      امیدواریم این مقاله مفید بوده باشه، برای اینکه بتوانیم روز به روز مقالات و محتوا های با کیفیت تری برای شما انتشار بدیم.

       

      نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کادر قرار داده شده با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

      با تشکر از همراهی شما🙏

      مدیر ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟