عیب یابی سیستم های دوربین های مداربسته(کابل کشی)

      اگر در حال نصب یک سیستم دوربین مداربسته کاملاً جدید هستید، احتمالاً به دنبال خرید دوربین های مداربسته ip هستید.

      اینکه آیا برای خودتان سیستم جدید نصب می کنید عیب یابی یا اضافه کردن دوربین های مداربسته جدید برای سیستم امنیتی موجود انجام می دهید یا آنچه رایج تر است یک نصاب مجرب دوربین های مداربسته دارید در هر حال حائز اهمیت است تا در مورد انواع مختلف کابل کشی مورد استفاده در موقعیت های مختلف نصب دوربین مداربسته امنیتی بدانید.

      چه نوع کابل کشی با کدام دوربین مداربسته کار می کند؟

       چه چیزی باعث خرابی کابل یا از بین رفتن ویدئو می شود؟

       بهتر است پاسخ این سوال را قبل از آنکه با خطای کابل مواجه بشید، که می تواند منجر به خرابی قابل توجهی شود بدانید.


      آنچه در ادامه این مقاله مطالعه می کنید:

      انواع کابل برای دوربین های مداربسته

      انواع خرابی های رایج به دلیل نصب نامناسب

      انواع دیگری از خرابی ها که در کابل کشی می تواند اتفاق بیفتند

      جمع بندی

      گرفتن مشاوره کابل کشی


      انواع کابل برای دوربین های مداربسته

       این سیستم‌های امنیتی شبکه از کابل‌های اترنت cat5e استفاده می‌کنند و می‌توانند داده و برق را به دوربین‌های مداربسته شما ارسال کنند. این درحالی است که برخی از دوربین های مداربسته IP نیاز به منبع تغذیه دارند، بسیاری از دوربین های مداربسته IP با فناوری PoE و کابل کشی cat5e وظیفه ی ارسال انرژی را انجام می دهند.

      (دوربین های مداربسته IP از کابل های cat3,cat5,cat5e یا کابل کشی با cat6 استفاده می کنند، عدد بالاتر cat به معنای سرعت انتقال بالاتر و ماکزیمم پهنای باند است در حال حاضر کابل cat5e متداول تر است)

      از سویی دیگر اگر سیستمی را برای چندین دهه در اختیار داشته اید و اگر دنبال اضافه کردن دوربین های بیشتر به زیرساخت موجود خود هستید. ممکن است از یک رویکرد ترکیبی هیبرید که دربرگیرنده ی دوربین های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه باشد استفاده نمایید. دوربین های مداربسته آنالوگ یا دوربین مداربسته HD-TVI از کابل های RG-59 سیامی(Siamese) برای ارسال برق و دریافت ویدئو از دوربین های مداربسته استفاده می کنند.

      اگر نیاز به خرید کابل دارید، معمولاً بهتر است به صورت عمده خرید کنید. خرید کابل های اترنت عمده باعث صرفه جویی در هزینه، عمر طولانی تر و حرفه ای تر از سیم کشی با استفاده از کابل های از پیش ساخته شده با یکدیگر می شود. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چرا بهتر است از یک تکنسین با تجربه برای نصب دوربین های مدربسته خود استفاده کنید.

      بیش تر مطالعه کنید: اجزاء دوربین مداربسته

      دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته

      انواع خرابی رایج بدلیل نصب نامناسب

      همانطور که در بالا گفته شد خرابی های کابل یکی از دلایل رایج خرابی دوربین های مداربسته است. بسته به اینکه کسب و کار شما چقدر به این دوربین های مداربسته نیاز دارد به دلایل متعدی مانند اتلاف در وقت و تلاش، منابع و درآمد بالقوه زمانی که اگر دوربین های مداربسته بدرستی نصب شده بودند، مشکلی وجود نداشت.

      به منظور انتخاب کابل درست، چگونگی استفاده از این کابل را لحاظ کنید، الزامات کاربردی ممکن است شامل شعاع خمش، محدوده دما، مقاومت در برابر روغن، مواد عایق، ساختار کابل، اطلاعات الکتریکی و گواهینامه ها و تاییدیه ها باشد.

      با درک اینکه چرا خرابی کابل معمول رخ می دهد، می توانید از اینکه برای بار دوم نیز کابل اشتباه را خرید داری کنید جلوگیری نمایید. در زیر به برخ از خطاهای رایج کابل اشاره شده است.

      از دست دادن پیوستگی

      کابل های بخصوصی با انعطاف پذیری های متفاوتی ساخته شده اند. اگر کابل نامناسبی را خریداری کرده باشید و سپس بیش از حد آن را به اطراف بچرخانید هادی های مسی ممکن است دچار قطعی یا شکستگی بشوند. این دلایل باعث از دست رفتن پیوستگی می شود زمانی که هادی های عایق شده به روش نامناسبی چرخانده شود.

      به بیان ساده اگر می دانید قرار است کابل شبکه خود را بیش از حد چرخانده و یا خم نمایید شما یک برنامه ریزی دارید تا نوع مناسب از کابل را برای خرید انتخاب کنید.

      آسیب عایقی

      اگر عایق شکسته شود ممکن است پیوستگی عایق شما به خطر بیفتد، این معمولاً به دلیل قرار گرفتن کابل تحت فشار ثابت به دلیل خم شدن، سایش در ساختار کابل یا شکستگی رشته هادی ایجاد می شود.

      دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته

      چوب پنبه بستن

      این نوع خرابی کابل با کابل‌های اترنت از پیش ساخته شده که به هم متصل شده‌اند رایج است، نه اینکه کابل‌های اترنت خود را با ابزار چین‌دار مدولار و کانکتورهای RJ45 بسازید.

      اثر چوب پنبه ‌باز زمانی اتفاق می‌افتد که پیچش به دلیل پیکربندی، طول و/یا جهت نادرست کابل آزاد شود.

      آسیب ژاکت

      مشابه از دست دادن پیوستگی و آسیب به عایق است با این تفاوت که این به مواد بیرونی اشاره دارد. PVC(low-end) یا پلی اتیلن خطی با چگالی پایین(LLDPE) چیزی است که همه ی کابل های اترنت هادی را در خود جای داده است. سایش ژاکت زمانی اتفاق می افتد که روکش بیرونی کابل از لایه زیرین هادی ها یا محافظ ها ساییده شود. این نوع خطا ها هنگام استفاده از هادی هایی با ژاکت نرم اتفاق می افتد.

      هنگامی که کابل متورم می شود به دلیل قرار گرفتن در معرض روغن ها، مواد شیمیایی یا گرمایی که برای تحمل آن طراحی نشده است، ممکن است آسیب وارد شود. سپس ژاکت می تواند ترک بخورد و تا سپر کابل خراب شود.

      تداخل الکترومغناطیسی

      حساسیت الکترومغناطیسی می تواند هم در کابل کشی و هم با دوربین مداربسته امنیتی فیزیکی شما تداخل ایجاد کند. دوربین های مداربسته امنیتی مجهز به محافظی هستند که از سیگنال های کابل دستگاه در برابر میدان های الکترومغناطیسی محافظت می کند. هنگامی که این سپر به دلیل شکستگی، ساییدگی یا خمش مداوم می شکند، ممکن است با از دست دادن ویدیو مواجه شوید.

      انواع دیگر آسیب هایی که در کابل کشی می تواند اتفاق بیفتد

      انتخاب کردن کابل مناسب بسیار برای کابردهای امنیتی بسیار مهم است، هنوز فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد. از حیوانات گرفته تا ورودی های الکتریکی اشتباه، رطوبت و آسیب های مکانیکی-چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه شود.

      بیش تر مطالعه کنید: امنیت سایبری

      حیوانات

      از موش‌ها گرفته تا گربه‌ها و راکون‌ها، حیوانات در جویدن سیم‌های برق مهارت دارند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر در وهله اول این است که سیم ها و کابل های خود را بپوشانید تا مطمئن شوید که جوندگان و حیوانات کوچک نمی توانند به مهم ترین قسمت های کابل کشی شما برسند. خوشبختانه، آسیب حیوانات معمولاً به فضاهای کوچک روی کابل شما محدود می شود، بنابراین معمولاً نیازی به تعویض بخش های بزرگ کابل خود ندارید.

      تجهیزات نادرست

      کابل اترنت و RG-59 برای مقاومت در برابر بازه ی مشخصی از ورودی الکتریکی طراحی شده اند. اگر دستگاه اشتباهی را به این کابل ها متصل کنید نمیتوانید ورودی ها رو مدیریت کنید و آسیب می تواند ایجاد شود. همیشه اطمینان حاصل کنید که از کابل درستی برای هرقطعه از تجهیزات موجود در دفترتان یا ساختمان های تجاری استفاده کنید.

      این یکی از بهترین موارد برای مشاوره گرفتن از یک فرد با تحربه ی حرفه ای است کسی که می دانند در حال انجام چه کاری هستند وقتی سراغ کابل کشی و سیستم های امنیتی می آیند.

      دوربین مداربسته، خرید دوربین مداربسته

      رطوبت

      هنگامی که AC خاموش می شود و دفتر شما گرمتر و مرطوب تر می شود، تجهیزات الکتریکی شما نیز در خطر است. اگر نوع کابل مناسبی را انتخاب نکرده باشید، یا اگر ناحیه ای که کابل شما از آن عبور می کند، رطوبت بسیار زیادی را تجربه کند، رطوبت می تواند باعث آسیب کابل شود. اگر کابل‌های خارجی دارید که از زمین عبور می‌کنند، می‌توانند تحت تأثیر آب‌های زیرزمینی قرار بگیرند.

      هنگامی که یک کابل در معرض آب یا رطوبت بیش از حد قرار می گیرد، مستعد استرس الکتریکی در عایق ها می شود و باعث ترک خوردن آنها می گردد.

      آسیب های مکانیکی

      اگر فرد نصاب فردی بی‌تجربه است یا نگران یکپارچگی کابل‌کشی شما نیست، و کابل‌های شما را به گونه‌ای که طراحی نشده باشد که بکشد، بکشد یا حتی خم کند، ممکن است ویدیو از بین برود. حتی اگر فوراً متوجه آن نشود، این نوع آسیب به کابل می تواند کارایی کابل شما را کاهش دهد و عمر مفید آن را کاهش دهد.

      وقایع طبیعی

      گاهی اوقات فشار و استرسی در کابل های شما اتفاق می افتد قابل جلوگیری نیست. خواه زمین لرزه، طوفان یا رعد و برق علت آسیب به کابل یا از دست رفتن ویدئوها باشد-گاهی اوقات هیچ مقدار از آماده سازی یا دخالت های انسان نمی تواند از آسیب به کابل یا از دست رفتن ویدئوها جلوگیری کند.

      تمام این اتفاقات می تواند اثرات دراماتیکی روی سیستم کابل کشی بگذارد. گاهی اوقات بسته به شدت رویداد آب و هوایی آنها را غیر قابل استفاده می کند.

      گذر زمان

      با گذشت زمان کابل ها پیر یا هوا زده می شوند بدین معناست که ممکن است نیاز به جایگزینی داشته باشند. با این وجود، قبل از شروع به کابل کشی تمام زیرساخت کابلی خود، با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید زیرا گاهی اوقات همه کابل ها نیازی به تعویض ندارند.

      جمع بندی

      کابل کشی معمولا پنهان است و چیزی نیست که به طور منظم آن بررسی کنیم، به همین دلیل انتخاب کابل کشی مناسب به همان اندازه نظارت بر آسیب ها و خرابی هایی که ممکن است رخ دهد، مهم است.

      دور نگه داشتن کابل کشی دور از آب و هوا، آفت، رطوبت و گرما شما را تا به اینجا می تواند برساند. به همین دلیل است که همیشه بهتر است یک متخصص با تجربه در اطراف خود داشته باشید تا قبل از تصمیم گیری در مورد اجرای کابل برای یک سیستم امنیتی یا مرکز داده مشاوره دهد.

      گرفتن مشاوره کابل کشی

      نصاب با تجربه دقیقا می  داند که کدام کابل کشی برای تمام کاربرد ها بهترین است. حتی اگر یک  سیستم امنیتی نصب شده در منزل داشته باشید. بهتر است با یک نصاب متخصص و کابل کشی قبل از انجام یک پروژه بزررگ مشورت کنید.

      امروزه دوربین های امنیتی مداربسته یک تیم متخصص و تکنسین های شبکه دارای صلاحیت بالا هستند کسانی که می توانند از کل سیستم کابل کشی تان اطمینان حاصل کنند که به درستی نصب شده باشند. و می توانند پیشنهادهایی دهند که چه دستگاه هایی برای چه سیستم کابل کشی استفاده می شوند و برای هر مشکلی که ممکن است در آینده ایجاد شود می توانند مشاوره دهند و در مقابل از دست دادن زمان، پول و اذیت شدن ها نجات شما را نجات دهد.

      آبا در جستجوی مشاور و متخصص برای دریافت راهنمایی در این زمینه هستید؟ هامین می تواند مشاوره ی تخصصی برای کابل کشی سیستم امنیتی دوربین مداربسته شما با در نظر گرفتن موقعیت و مکان مورد نظر به شما ارائه دهد. حتی اگر مطمئن نیستید به چه چیزی احتیاج دارید. تکنسین های متخصص ما شما را برای آنچه جهت برقرار کردن امنیت کسب و کار یا محل تان راهنمایی خواهند کرد. مهم نیست برای چه نوع تجهیزاتی نیاز به پشتیبانی سیستم نظارت تصویری دارید، فروشگاه اینترنتی هامین همه ی نیازهای شما در این حوزه را تامین می کند.

      برای بروز ماندن در آدرس سایت www.haamin.ir بلاگ ما را جستجو کرده و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و همچنین در شبکه های اجتماعی haaminco را دنبال کنید.

       

      مدیر ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟