دوربین های مداربسته هک شده

      در این مقاله می خواهیم بدانیم که یک دوربین مداربسته هک شده دارای چه ویژگی هایی می باشد و ما چگونه می توانیم از هک شدن دوربین های مداربسته جلوگیری نماییم. به طور کلی دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در گذشته تنها در برخی از مراکز خاص از دوربین مداربسته استفاده می شد. امروزه موضع دوربین ها کاملا فرق کرده است. به طوری که شما در هر خانه مسکونی نیز می توانید حضور دوربین های مداربسته را حس کنید. دوربین های مداربسته می توانند حافظ امنیت شما باشند. در بین تمامی دوربین های مداربسته نوع تحت شبکه از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. علت برتری این نوع دوربین های مداربسته می تواند آنلاین بودن آن ها باشد. شما تصور کنید در سفر هستید. با استفاده از دوربین های مداربسته می توانید منزل، محل کار و یا هر جای دیگر را رصد کنید و از امنیت آن ها اطلاع پیدا کنید.

       

      فهرست مطالب:

       

      اهمیت هک شدن دوربین های مداربسته

       

      چطور بفهمیم دوربین مداربسته هک شده

       

      چگونه بفهمیم دوربین مداربسته هک شده و علائم آن

       

      سایر نکات نشان دهنده هک شدن دوربین مداربسته

       

      چشمک زدن چراغ ال ای دی

       

      بررسی دوربین های مداربسته هک شده ایران در سایت دوربین های مداربسته هک شده

       

      پیشگیری از هک شدن دوربین های مداربسته

       

      چگونه یک رمز پیچیده انتخاب کنیم؟

       

      رفع هک از دوربین مداربسته هک شده

       

      خلاصه کلام

       


      اهمیت هک شدن دوربین مداربسته

      حال می ‌خواهیم در رابطه با دوربین مداربسته هک شده و تحت شبکه به طور کامل تر توضیح دهیم. سیستم های تحت شبکه نظیر دوربین مداربسته مانند یک شمشیر دولبه عمل خواهند کرد. به این صورت که هم می ‌تواند به افراد در راستای حفظ امنیت کمک کنند، هم می توانند یک عامل نفوذی برای هکر ها یا خرابکاران به شمار آیند. لذا زمانی که می‌ خواهید دوربین مداربسته را نصب کنید، بهتر است که از نظر امنیت و سرویس های ایمن سازی نیز برای آن تمهیداتی را در نظر بگیرید. همه افراد می ‌دانند که دوربین های مداربسته می ‌توانند دچار حمله هکر ها شوند. از این رو بایستی که در محافظت آن و ایمن سازی آن کوشا باشیم.

       

      اگر بخواهیم این موضوع را به صورت کاملاً دقیق بررسی نماییم، باید بگوییم که مقابله با هکر ها و ایمن سازی دوربین های مداربسته اصلا راه ساده ای نیست. چرا که هکر ها می ‌توانند به راحتی به تصاویر و فیلم های دوربین شما دست یابند. از همه مهم تر دوربین مداربسته هک شده توسط مردم عادی قابل تشخیص نیست.

       

      هک شدن دوربین مداربسته توسط هکر

       

      چطور بفهمیم دوربین مداربسته هک شده

      حال می خواهیم بدانیم که چگونه بفهمیم که دوربین های مداربسته هک شده اند؟ روش تشخیص دوربین های مداربسته هک شده برای افراد عادی که آگاهی ندارند، کمی دشوار است. شاید افراد دارای دوربین های مداربسته هک شده باشند، در عین حال از آلوده شدن آن ها خبر نداشته باشند. از طرف دیگر روش های تشخیص آن بسیار راحت است. اگر شما یک مطالعه کوچک داشته باشید، می توانید بفهمید یک دوربین مداربسته هک شده با یک دوربین مداربسته نشده را از یکدیگر تشخیص دهید. در ادامه می خواهیم برای شما ذکر کنیم که چه نکاتی به شما می فهماند که یک دوربین مدار بسته شده است.

       

      دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری

       

      چگونه بفهمیم دوربین مداربسته هک شده و علائم آن

      اولین مسئله چرخش غیر قابل کنترل دوربین می باشد. دوربین های مداربسته معمولاً دارای یک چرخش خاص می باشند. شما از طریق اپلیکیشن یا نرم افزار می توانید این چرخش را کنترل کنید. اگر دوربین مداربسته شما هک شده باشد، این چرخش از کنترل شما خارج خواهد شد. چرا که هکر برای دستیابی به تصاویر مورد نیاز خود، دوربین را می چرخاند و تصاویر مورد نیاز را برداشت می کند. اگر دوربین مداربسته شما به صورت غیر عادی و غیر معمول چرخش را انجام بدهد، به این معنا است که هک شده است و یک شخص دیگر به این دوربین دست یافته است.

      مسئله ی دوم، تغییر در تنظیمات این دوربین می باشد. این تغییرات در تنظیمات دوربین مداربسته اگرچه ناچیز هستند اما یک هشدار مهم به شمار می آیند. زمانی که شما یک دوربین مداربسته را خریداری می کنید، اگر فرد با اطلاعاتی باشید خود به تنظیم دوربین های مداربسته خود می‌پردازید. در غیر این صورت افراد متخصص به نصب این دوربین خواهند پرداخت. لذا این تنظیمات را آن ها انجام خواهند داد. تنظیمات با توجه به نیاز کاربر انجام می ‌شود. از جمله مهم ‌ترین تنظیماتی که در رابطه با دوربین مداربسته وجود دارد، رمز ورود می باشد. رمز ورود بعد از خرید دوربین مداربسته توسط شخص و نصاب تغییر خواهد کرد. این در حالی است که زمانی که یک هکر وارد دوربین مداربسته شما می شود، سریعاً رمز ورود دوربین را به تنظیمات کارخانه تبدیل می کند. یعنی رمز ورود شما همان رمز ورود اولیه خواهد بود که زمان خرید داشتید. اگر شما متوجه تغییر رمز عبور خود شوید باید به هک شدن دوربین مداربسته خود شک کنید.

      یکی دیگر از تغییرات در تنظیمات دوربین مداربسته، تغییر نام پوشه ها می باشد. اگر پوشه ای تغییر نام پیدا کرد، مطمئن باشید که یک شخص دیگر به دوربین مداربسته شما دسترسی دارد و دوربین مداربسته هک شده است.

       

      هک دوربین مداربسته بولت توسط هکر

       

      سایر نکات نشان دهنده هک شدن دوربین مداربسته

      سومین مسئله، که مسئله ی بسیار مهمی می باشد. شنیدن صدا های عجیب و غریب از دوربین مداربسته است. گاهی اوقات یک هکر آنقدر دقیق و حرفه ‌ای است که هیچ کدام از موارد بالا را بروز نخواهد داد. به همین دلیل تشخیص این موضوع که دوربین مداربسته هک شده است، کاملاً سخت و دشوار خواهد بود. در این زمان اگر دقت کافی را داشته باشید، می توانید یک دوربین مدار بسته هک شده از دوربین مداربسته هک نشده را تشخیص دهید. دقت به صدا می تواند در این مواقع به شما کمک کند. اگر صدا های عجیب از دوربین مداربسته خود می شنوید و اگر صدا های غیر معمولی که قبلاً نداشتید را می ‌شنوید، مطمئن باشید که این دوربین توسط شخص دیگری هک شده است.

       

      در پاسخ به سوال اینکه از کجا بفهمیم دوربین مداربسته هک شده، باید یک روش دیگر را نیز به شما ارائه توضیح دهیم. این روش روشن شدن چراغ ال ای دی دوربین مداربسته، بدون هماهنگی شما است. در واقع روشن شدن این چراغ یکی دیگر از اقدامات هکر ها می باشد. اگر به صورت خود به خود چراغ ال ای دی دوربین مداربسته شما شما روشن شد، بایستی بدانید که دوربین مداربسته شما هک شده است.

       

      چشمک زدن چراغ ال ای دی

      مسئله دیگر چشمک زدن چراغ ال ای دی می باشد. اگر دوربین مداربسته شما به صورت پشت سر هم و مداوم دچار چشمک زدن چراغ ال ای دی شد، یک بار آن را ری استارت کنید. بعد از ری استارت کردن یا همان ریبوت کردن حدود 10 دقیقه صبر کنید. سپس به بخش تسک منیجر رفته و از طریق تب ویندوز لاگان اپلیکیشن تعداد نشست ها را مشاهده نمایید. اگر بیش از یک نشست مشاهده کردید، به شما توصیه می شود که هر چه سریعتر اینترنت خود را قطع نمایید. قطع کردن اینترنت مانع از دسترسی هکر ها به تصاویر خواهد شد. پس از آن سریعاً به یک متخصص مراجعه نموده و با کمک گرفتن از یک آنتی ویروس به رفع هک دوربین مداربسته خود بپردازید.

       

      از دیگر روش هایی که می توانید متوجه شوید، دوربین مداربسته هک شده است، این است که میزان دیتای مصرفی را به صورت کاملا دقیق بررسی نمایید. دیتا مصرفی، زمانی که یک دوربین مداربسته هک شده باشد، به شدت بالا خواهد رفت و ما یک روند جهشی در مصرف دیتا را در نمودار مشاهده خواهیم نمود. از آن جایی که تصاویر دوربین هک شده می تواند برای افراد دردسرساز باشد. لذا بایستی به دنبال راهکار هایی بود که از هک شدن دوربین های مداربسته جلوگیری نمایند.

       

      خرابکاری سیستم های دیجیتال و دوربین های مداربسته توسط هکرها

       

      بررسی دوربین های مداربسته هک شده ایران در سایت دوربین های مداربسته هک شده

       این روزها بسیاری از دوربین های مداربسته در مراکز معتبر پخش شده اند و شما می توانید تصاویر آن ها را در سایت دوربین های مداربسته مشاهده نمایید. در این سایت می ‌توانید به مشاهده دوربین های مداربسته هک شده نیز بپردازید. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم، جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته، امر بسیار ضروری و حیاتی می باشد. لذا بایستی یکسری راهکار ها یاد بگیریم که از هک شدن دوربین مداربسته خود جلوگیری نماییم.

       

      این روش می تواند به کارگیری نرم افزار ضد ویروس و فایروال باشد. ضد ویروس ها از دوربین مداربسته شما در برابر هکر ها مراقبت می نمایند. معمولاً هکر ها توسط بد افزار هایی وارد سیستم دوربین مداربسته افراد خواهند شد. این امر در فضای اینترنت به خوبی صورت می پذیرد. در واقع با نصب و راه اندازی ویروس کش و فایروال شما می توانید این بد افزار ها را شناسایی نموده و با آن ها مقابله نمایید.

       

      پیشگیری از هک شدن دوربین های مداربسته

      همه ما می دانیم که پیشگیری از هک شدن به مراتب آسان تر از رفع هک دوربین مدار بسته می باشد. مسئله ی مهمی که در رابطه با پیشگیری از هک شدن دوربین مداربسته وجود دارد، این است که مودم خود را ایمن کنیم. از آنجایی که دوربین های مداربسته به صورت کاملا مستقیم به مودم متصل می باشند، هکر ها می ‌توانند از طریق مودم به هک کردن دوربین های مداربسته بپردازند. لذا لازم است که شما از روش های ایمن سازی مودم نیز استفاده نمایید.

       

      فرم ور نیز می تواند یک راه جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته به شمار آید. شما به صورت مداوم بایستی فرم ور را به روز رسانی نمایید. برای این امر کافی است که به سایت برند دوربین مداربسته خود مراجعه نمایید. اگر که فرم ور نیاز به آپدیت داشته باشد، حتماً آن را آپدیت نموده و نسخه ‌های جدید را بارگذاری نمایید. هر چقدر که فرم ور ها جدید تر باشند، از امنیت بالایی برخوردار می باشند.

       

      یک مسئله بسیار مهم که در رابطه با جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته وجود دارد، خرید نوع دوربین می باشد. ما به شما توصیه می کنیم که همیشه سعی نمایید، از بهترین برند های دوربین مداربسته خرید خود را انجام دهید. این امر سبب می گردد که قابلیت رمزگذاری بسیار پیشرفته و پیچیده را آن دوربین مداربسته داشته باشد. این دوربین‌های مداربسته می توانند رمز های پیچیده را ساپورت کنند. از این رو هکر ها نمی توانند به راحتی از این رمز عبور کرده و وارد دوربین مداربسته شما شوند.

       

      دوربین مداربسته هک شده

       

      چگونه یک رمز پیچیده انتخاب کنیم؟

       

       البته نکات خاصی در رابطه با قرار دادن یک رمز ورود پیچیده وجود دارد و آن هم در نظر گرفتن برخی از موارد به شرح زیر می باشد:

       اولین نکته استفاده از کاراکتر های خاص، غیر قابل پیش بینی نظیر: ستاره، مربع، علامت منها و علامت به اضافه می باشد.

       دومین مورد استفاده از اعدادی به غیر از تاریخ تولد، شماره موبایل و اعداد قابل حدس می باشد. حتما از حروف در این رمز استفاده نمایید. این حروف را به صورت کوچک و بزرگ استفاده نمایید که رمز بسیار پیچیده تر شود.

      علی رغم این که یک رمز پیچیده انتخاب کردید می توانید به صورت مدام به تعویض رمز بپردازید. تعویض رمز باعث عدم نفوذ هکر ها خواهد شد.

       از آنجایی که انتخاب رمز قوی یکی از راه های جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته به حساب می‌آید، در ادامه به شما یک سایت را معرفی نماییم که بتوانید به راحتی رمزی با کاراکترهای خاص و بسیار پیچیده را داشته باشید.

       

      https://passwordsgenerator.net/

       

      رفع هک از دوربین مداربسته هک شده

       

      رفع هک از دوربین مداربسته هک شده

       

       علیرغم اینکه تشخیص دوربین مداربسته هک شده یک امر بسیار مهم است. بیرون کردن هکر از سیستم دوربین مداربسته نیز یک مسئله و مقوله مهم دیگر است.

       

       شاید بتوان گفت که به مراتب تشخیص دوربین مداربسته هک شده از رفع هک آن راحت تر و ساده تر  می باشد. در بسیاری از مواقع شما برای رفع هک دوربین مداربسته خود حتماً بایستی به افراد متخصص در این زمینه مراجعه نمایید تا از بروز بسیاری از دردسرها جلوگیری نمایید.

       

       نکته مهم دیگر در رابطه با دوربین های مدار بسته هک شده این است که اگر شما متوجه شوید که دوربین مداربسته خود هک شده است و آن فرد را نیز شناسایی نمایید. می توانید به راحتی از طریق قانون از آن فرد شکایت کرده و روند قانونی را طی نمایید. چرا که هک کردن دوربین مداربسته دارای جرایم قانونی از جمله حبس می باشد.

       

      خلاصه کلام

       

      در خلاصه تمامی مطالبی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم، باید بگوییم که دوربین های مداربسته هک شده می ‌توانند برای صاحبان آن ها بسیار زیان بار باشند. چرا که برخی از اطلاعات نظیر رفت و آمد ها، صحبت ها غیره می تواند توسط این دوربین به اشخاص دیگر انتقال یابد. لذا تشخیص دوربین مداربسته هک شده برای افرادی که از دوربین مدار بسته استفاده می ‌نمایند. امر بسیار مهم و حائز اهمیتی است. در بالا متوجه شدیم که اگر یک دوربین مداربسته هک شده باشد، دارای چه علامت ها و چه هشدار هایی می باشد. این در حالی است که هکر شما یک فرد معمولی باشد. اگر هکر شما بسیار حرفه ‌ای باشد و هیچ رد پایی از خود به جای نگذارد. تنها راه تشخیص هک شدن دوربین مداربسته توسط این هکر ها مراجعه به افراد با اطلاعات بسیار بالا می باشد. آن ها می توانند نرم افزار و تنظیمات آن را مشاهده نمایند و به تشخیص هک بودن یا نبودن دوربین مداربسته شما بپردازند.

       

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۵/۱۰