بهترین سوئیچ شبکه

      بهترین سوئیچ شبکه را بشناسیم

       بهترین سوئیچ شبکه چیست و چه کاربردی در شبکه‌های رایانه‌ای دارد؟ این‌ها سؤالات متداولی است که معمولاً برای کاربران شبکه‌های کامپیوتری پیش می‌آید. اگر شما نیز به دنبال خرید سوئیچ شبکه هستید، ابتدا پیشنهاد می‌کنیم با این قطعه‌ی کاربردی بیشتر آشنا شوید. انواع مختلف آن و برندهای موجود در بازار را بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. از این رو در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی در این خصوص برای شما ارائه دهیم.

      بهترین سوئیچ شبکه  در بازار ـ گسترش ارتباطات با بهترین سوئیچ شبکه

      سوئیچ شبکه چیست؟

      با گسترش دنیای ارتباطات، بسیاری از امور و فعالیت‌های بشر به شبکه وابسته شده است. به عبارتی چرخ دنیای امروز با شبکه‌های کامپیوتری می‌چرخد! سوئیچ شبکه، سخت‌افزاری است که ارتباط دستگاه‌های مختلف را در یک شبکه فراهم می‌کند. سوئیچ شبکه، داده‌ها و اطلاعات دریافت شده از یک دستگاه را به دستگاه مورد نظر ارسال می‌کند. با استفاده از این ابزار، داده‌ها به شکل مطمئن بین دستگاه‌های مرتبط انتقال می‌یابند. پس از بررسی Mac address مقصد توسط سوئیچ، داده‌ها به صورت فریم به پورت مناسب ارسال می‌شوند.

       

      کاربردهای بهترین سوئیچ شبکه

      چه در شبکه‌های کوچک خانگی و چه در سازمان‌ها و ادارات بزرگ می‌توانید از بهترین سوئیچ شبکه استفاده کنید. شبکه‌ی خانگی ممکن است متشکل از سیستم‌هایی مانند کامپیوتر، چاپگر، کنسول بازی و... باشد. از سوئیچ شبکه می‌توان برای اتصال این دستگاه‌ها به یکدیگر استفاده کرد. بیشترین کاربرد سوئیچ شبکه در دیتاسنترهاست که تجهیزات بزرگی از دستگاه‌های مرتبط با شبکه به شمار می‌روند. در شبکه‌های اداری و سازمانی، تعداد زیادی از سرورها و دستگاه‌های مربوط به شبکه باید به هم متصل شوند. سوئیچ این ارتباط مؤثر را برقرار کرده و اطلاعات با سرعت و اطمینان بیشتری جابجا می‌شوند.

      از دیگر کاربردهای بهترین سوئیچ شبکه، می‌توان به استفاده از آن در شبکه‌های VoIP اشاره کرد. به کمک فناوری Voice over Internet Protocol می‌توان از طریق اینترنت ارتباط صوتی برقرار کرد. سوئیچ‌ها با متصل کردن تلفن‌های IP به شبکه، ارتباط صوتی ایمن و باکیفیت را ممکن می‌سازند.

       

      مزایای استفاده از بهترین سوئیچ شبکه

      از مزایای کاربرد سوئیچ شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • عملکرد بهتر شبکه: سوئیچها دستگاه‌های مختلف را به طور اختصاصی به هم متصل می‌کنند. با کاهش تراکم شبکه، شاهد بهبود عملکرد آن خواهیم بود.
      • افزایش امنیت: سوئیچ‌ها امنیت بالا و پیشرفته‌ا‌ی ارائه می‌دهند. این تجهیزات از دسترسی منابع غیر مجاز به اطلاعات و داده‌ها جلوگیری می‌کنند.
      • سرعت بالا در برقراری ارتباط: با استفاده از سوئیچ شبکه، برقراری ارتباط بین چندین دستگاه با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.
      • افزایش مقیاس شبکه: با استفاده از سوئیچ‌ها می‌توان تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه را گسترش داد.
      • قیمت مناسب و به‌صرفه: سوئیچ‌‌ها نیازی به اتصالات اختصاصی و پرهزینه ندارند. از این رو برای متصل کردن دستگاه‌های مختلف در شبکه، روشی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.

       

      بهترین سوئیچ شبکه  و کاربرد آن ـ مزایای استفاده از بهترین سوئیچ شبکه

       

      سوئیچ‌‌های غیر مدیریتی

      سوئیچ غیر مدیریتی یا غیر قابل تنظیم از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین انواع سوئیچ‌هاست. غالباً در شبکه‌های کوچک خانگی از این نوع سوئیچ‌ها استفاده می‌شود. پیکربندی ساده، قابلیت نصب و راه‌اندازی آسان و ظرفیت کمتر شبکه، از ویژگی‌های این سوئیچ‌هاست.

       

      سوئیچ‌‌های مدیریتی

      بر خلاف سوئیچ‌های غیر مدیریتی، سوئیچ‌های مدیریتی یا قابل تنظیم، انعطاف‌پذیری و ظرفیت بالایی در شبکه دارند. به همین دلیل استفاده از آن در شبکه‌های سازمانی پیچیده مناسب‌تر است. امنیت بالا، بهبود کیفیت خدمات و امکان تنظیم و کنترل از راه دور از مزایای این سوئیچ‌هاست.

       

      سوئیچ های POE از بهترین سوئیچ های شبکه

      از پرکاربردترین و بهترین سوئیچ‌های شبکه می‌توان به سوئیچ‌های POE (Power Over Ethernet) اشاره کرد. این تجهیزات، تکنولوژی پیشرفته‌ای دارند و بیشتر در شبکه‌های بی‌سیم به کار می‌روند. به کمک سوئیچ‌‌های POE، امکان اتصال دستگاه‌های مختلف از طریق کابل اینترنت، بدون سیم‌کشی جداگانه برای برق فراهم می‌گردد. در واقع از یک کابل برای انتقال دیتا و جریان برق استفاده می‌شود.

       

      بهترین برند سوئیچ شبکه چیست؟

      با استفاده از سوئیچ شبکه می‌توان بهره‌وری شبکه‌های رایانه‌ای را افزایش داد. از این رو انتخاب بهترین مارک سوئیچ شبکه اهمیت بسیاری دارد. در ادامه‌ی این مبحث به شناخت و بررسی بهترین برندهای سوئیچ شبکه خواهیم پرداخت.

       

      سوئیچ شبکه‌ی دی لینک (D-Link)

      دی لینک، از برندهای معروف و مطرح در زمینه‌ی تجهیزات شبکه به شمار می‌رود. سوئیچ‌های دی لینک، ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی داشته و از کیفیت بالایی برخوردارند. کاربران عادی برای شبکه‌های خانگی یا کسب و کارهای کوچک می‌توانند از انواع سوئیچ‌های دی لینک استفاده کنند. تجهیزات شبکه‌ی دی لینک با امکانات گسترده‌ای که دارد، برای استفاده در شبکه‌های بزرگ سازمانی نیز مناسب است. محصولات دی لینک اعم از مودم‌های خانگی، سوئیچ شبکه، روتر و... مطابق با فناوری پیشرفته، تولید و راهی بازار می‌شوند. در حال حاضر برند دی لینک در بازارهای داخلی ایران، شناخته شده و پرطرفدار است.  

       

      برند تی پی لینک (TP-Link)

      بدون شک برند تی پی لینک نیز در لیست بهترین سوئیچ شبکه قرار می‌گیرد. هر کسی که به نوعی با دنیای فناوری سر و کار دارد، قطعاً نام این برند را شنیده است. شما می‌توانید با توجه به کاربرد مورد نظر، سوئیچ‌های تی پی لینک را در مدل‌ها و قدرت‌های مختلف تهیه کنید. اگر به دنبال سوئیچ شبکه‌ی با کیفیت هستید، محصولات تی پی لینک می‌تواند یک گزینهی مناسب و مقرون‌به‌صرفه باشد.

       

      برند HRUI، کمتر شناخته شده اما با کیفیت

      در اشاره به بهترین مارک سوئیچ نباید نام HRUI را از قلم انداخت. شاید گمان کنید این برند در بازار ایران کمتر شناخته شده است. با این وجود خوب است بدانید محصولات شرکت چینی HRUI با سطح کیفیت بالا تولید و روانه‌ی بازار می‌شود. با وجودی که شرکت  HRUIیک شرکت تازه‌کار است، اما از همان ابتدای راه، محصولاتش را به صورت تضمینی عرضه می‌کند. از انواع مدل‌های سوئیچ شبکه‌یHRUI  می‌توان مدل‌های  R&D و ODM/OEM را ذکر کرد.


      بهترین سوئیچ شبکه ارزان ـ قیمت بهترین سوئیچ شبکه

       

      سوئیچ شبکه‌ی انکاتک

      انکاتک از جمله برندهای باکیفیت ایرانی در زمینه‌ی تولید تجهیزات شبکه است. محصولات انکاتک، دسترسی به نتایج مطلوب را برای شما امکان‌پذیر خواهد کرد. شرکت انکاتک محصولات خود را با تضمین و کیفیت بالا در اختیار مشتریان می‌گذارد. تجهیزات شبکه‌ی برند انکاتک، انواع مختلفی داشته و در موقعیت‌های گوناگون به کار می‌رود. تولیدکنندگان ایرانی همواره در تلاشند تا محصولات خود را با کیفیت عالی در اختیار هم‌وطنان قرار دهند. مهندسان و مدیران شرکت انکاتک نیز این قاعده مستثنی نبوده و با اصول برنامه‌ریزی شده در عرصه‌ی تولید قدم برمی‌دارند.   

       

      برند HP از بهترین سوئیچ‌های شبکه

      برند HP در ایران نامی پرآوازه و شناخته شده است. HP را بیشتر با لپ‌تاپ‌های خوش ساخت آن می‌شناسند. این شرکت علاوه بر لپ‌تاپ در زمینه‌ی طراحی و تولید بسیاری از تجهیزات الکترونیکی از جمله سوئیچ شبکه فعالیت دارد. سوئیچ شبکه‌ی HP قدرت عملکردی بالایی داشته و برخی از انواع آن امکانات گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما می‌توانید از انواع محصولات آن در پروژه‌های کاری خود استفاده کنید و نتایج مطلوب به دست آورید. شرکت HP با تأکید بر ارائه‌ی کیفیت و خدمات برتر توانسته در میان بهترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی قرار بگیرد.

       

      برند تندا

      در ادامه‌ی موضوع بهترین سوئیچ شبکه به برند تندا اشاره می‌کنیم. شرکت تندا فعالیت‌های خود را در زمینه‌ی ساخت و تولید سوئیچ شبکه از 1999 در کشور چین آغاز کرد. هر چند این شرکت سابقه‌ی طولانی در تولید قطعات الکترونیکی ندارد، اما محصولاتش از کیفیت بالایی برخوردار است. چرا که از برترین تکنولوژی‌ها برای ارتقای کیفی محصولاتش استفاده می‌کند. با انتخاب سوئیچ شبکه‌ی تندا به کیفیت عملکرد این محصول پی خواهید برد. 

      بهترین سوئیچ شبکه  ‌ی سازمانی ـ قدرتمندترین و بهترین سوئیچ شبکه

       

      برند میکروتیک

      شرکت اروپایی میکروتیک سال‌هاست که در زمینه‌ی طراحی و تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند. این شرکت که در کشور لتونی واقع شده است، محصولات خود را به صورت کاملاً تضمینی به مشتریان عرضه می‌کند. این شرکت با هدف گسترش سیستم‌های وایرلس کار خود را آغاز کرد. در ادامه توانست تولیدات خود را افزایش داده و اقداماتی در زمینه‌ی عرضه‌ی تجهیزات شبکه انجام دهد. بسیاری از آی‌اس‌پی‌ها و شرکت‌های بزرگ جهان، تجهیزات میکروتیک را به کار می‌گیرند.

       

      سیسکو (Cisco)، برندی نام آشنا

      از حق که نگذریم عنوان بهترین برند سوئیچ شبکه متعلق به برند سیسکو است. شرکت سیسکو یک شرکت معتبر در عرصه‌ی تولید تجهیزات شبکه در جهان است. سوئیچ‌های قدرتمند و پیشرفته‌ی سیسکو معمولاً برای استفاده در سازمان‌های بزرگ و شبکه‌های پیچیده مناسب است. استانداردها و کیفیت بالای محصولات سیسکو در حوزه‌ی شبکه موجب شده که این شرکت در رده‌ی برترین‌ها قرار بگیرد. از معایب سوئیچ‌های سیسکو می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. به همین دلیل این محصولات اغلب برای استفاده در ادارات و سازمان‌های بزرگ انتخاب می‌شوند.

       

      ویژگی‌های بهترین سوئیچ شبکه سیسکو

      بسیاری از فعالان و متخصصان در حوزه‌ی شبکه، برند سیسکو را به عنوان بهترین سوئیچ شبکه معرفی می‌کنند. در ادامه بیایید بررسی کنیم که چرا سیسکو بهترین است.

      • قدرت پردازش: سوئیچ‌های سیسکو قدرت پردازشی بالایی دارند. برای شما این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید ترافیک شبکه را به خوبی مدیریت کنید.
      • امنیت بالا: شرکت سیسکو بهترین سوئیچ‌های امنیتی را به بازار عرضه می‌کند. این تجهیزات با دارا بودن امکاناتی مانند ACL، VLAN و فناوری رمزنگاری قدرتمند، امنیت شبکه را تضمین می‌کند.
      • مدیریت و پیکربندی آسان: سوئیچ شبکه‌ی سیسکو با دارا بودن رابط کاربری قدرتمند، مدیریت و پیکربندی آسان را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. با وجود این تجهیزات، شما به راحتی می‌توانید تنظیمات شبکه را انجام دهید.
      • پشتیبانی از تکنولوژی پیشرفته: سوئیچهای شبکه‌ی سیسکو قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته‌ای نظیر PoE، QoS ، IPv6  و MPLS را دارند. این فناوری‌ها امکان مدیریت هوشمندانه را برای شما فراهم می‌کنند.

        بهترین سوئیچ شبکه در ایران ـ بایدها و نبایدها در مورد بهترین سوئیچ شبکه

      با توجه به این ویژگی‌ها، حتماً شما نیز به این نتیجه رسیده‌اید که سیسکو بهترین برند سوئیچ شبکه است. با وجود سوئیچ‌های سیسکو، نیازهای شبکه را با سرعت و دقت بیشتری پاسخ خواهید داد.

       

      انواع سوئیچ شبکه‌ی سیسکو

      شرکت سیسکو، با توجه به نیازهای کاربران، سوئیچ‌های شبکه را در سه دسته‌ی کلی ارائه می‌دهد:

      • سوئیچهای مدیریتی: این سوئیچ‌ها از قابلیت‌های پیشرفته در حوزه‌ی مدیریت شبکه برخوردارند. سوئیچ‌های مدیریتی سیسکو با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته نظیر VLAN و QoS عملکرد شبکه را بهبود می‌بخشند. این سوئیچ‌ها بیشتر در شبکه‌های بزرگ و پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

      • سوئیچهای غیر مدیریتی: سوئیچ‌های غیر مدیریتی مکانیزم ساده‌تری دارند. استفاده از این سوئیچ‌ها بیشتر برای شبکه‌های کوچک‌تر توصیه می‌شود. با استفاده از این سوئیچ‌ها برای اتصال دستگاه‌ها به شبکه به تنظیمات پیشرفته نیاز نخواهد بود.
      • سوئیچهای هوشمند سیسکو: ویژگی‌های مدل‌های مدیریتی و غیر مدیریتی در این نوع از سوئیچ‌ها ترکیب می‌شود. سوئیچهای هوشمند سیسکو در کنار پیکربندی پیشرفته، امکانات ساده و خودکار نیز به کاربران عادی ارائه می‌دهند.

       

      پرفروش‌ترین و بهترین سوئیچ شبکه‌ی سیسکو در بازار 

      در ادامه‌ی معرفی بهترین برند سوئیچ شبکه به پرفروش‌ترین انواع سوئیچ‌های سیسکو خواهیم پرداخت.

      • مدل WS-C2960+24PC-L: این مدل از سوئیچهای 24 پورت، از پرفروش‌ترین و بهترین مدل‌های سوئیچ سیسکو در بازار است. این سوئیچ‌ها با برخورداری از فناوری PoE، عملکرد قوی و امنیت بالایی دارند. استفاده از این مدل در شبکه‌های کوچک و متوسط یک انتخاب عالی خواهد بود.  

      • ​​مدل WS-C3750G-12S-S: از مدل‌های محبوب و پرطرفدار در بازار می‌توان به این مدل‌ اشاره کرد. این مدل از سوئیچ‌ها از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند VLAN و QoS پشتیبانی می‌کند. با قابلیت‌هایی که این سوئیچ‌ها برای توسعه‌ی شبکه ارائه می‌دهند، استفاده از آن را در شبکه‌های بزرگ مناسب کرده است.

       

      نکات مورد توجه در انتخاب و خرید سوئیچ شبکه

      برای انتخاب و خرید بهترین سوئیچ شبکه نکات زیر را در نظر داشته باشید:

      • تعداد پورت‌ها: شما باید سوئیچی را تهیه کنید که از نظر تعداد و نوع پورت‌ با نیازهای شما هم‌خوانی داشته باشد.

      • سرعت پورت‌ها: مطمئن شوید سوئیچی که انتخاب کرده‌اید، سرعت‌های مورد نیازتان را پشتیبانی خواهد کرد.  
      • مدیریت پورت‌ها: اگر سوئیچ را برای شبکه‌های بزرگ و پیچیده می‌خواهید، اطمینان یابید که از قابلیتهای مدیریتی پیشرفته برخوردار باشد. سوئیچ‌های مدیریتی با امکاناتی که ارائه می‌دهند، در بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت شبکه مؤثرند.
      • دارای قابلیت PoE: برای اتصال دستگاه‌ها و تجهیزاتی مثل تلفن‌های IP و دوربین‌های مداربسته به شبکه، باید برق مورد نیاز را تأمین کنید. در این راستا باید سوئیچی را انتخاب کنید که قابلیت پشتیبانی PoE را داشته باشد.
      • قابلیت پشتیبانی از VLAN: در مواردی که به تفکیک شبکه به قسمت‌های جداگانه نیاز باشد، سوئیچ انتخابی باید از قابلیت VLAN پشتیبانی کند. 

      بهترین سوئیچ شبکه پرکاربرد ـ سرعت تبادل داده‌ها با بهترین سوئیچ شبکه

       

      قیمت بهترین سوئیچ شبکه

      سوئیچ‌ شبکه با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. قیمت بهترین سوئیچ شبکه بر اساس عملکرد و ویژگی‌های آن تعیین می‌گردد. شما باید مطابق با نیازهای خود سوئیچ شبکه‌ی مناسب را تهیه کنید. جهت راهنمایی‌های بیشتر و اطلاع از قیمت سوئیچ شبکه به مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید.

       

      جمع‌بندی

      در مبحث بهترین سوئیچ شبکه سعی کردیم به سؤالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم. تجهیزات شبکه از جمله سوئیچ‌ها قادرند انواع داده‌ها را با سرعت و اطمینان بیشتری بین چندین دستگاه منتقل کنند. تبادل داده‌ها و اطلاعات از طریق شبکه به صورت باسیم یا بی‌سیم، با افزایش بهره‌وری همراه خواهد بود. 

      مدیر ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟