کمپانی DJI سازنده چینی پهپاد، فعالیت خود را در روسیه و اکراین متوقف کرد!

      کمپانی  DJI سازنده چینی پهپاد، فعالیت خود را در روسیه و اکراین متوقف کرد!

      27 آپریل 2022 

      هنگ کنک(CNN):شرکت DJI برترین سازنده ی پهپاد در جهان، فعالیت تجاری خود را موقتا در روسیه و اکراین متوقف خواهد کرد. این اقدام نشان دهنده ی خروج نادر این شرکت برجسته ی چینی از زمان شروع جنگ و به دنبال ادعای مقامات اکراین مبنی بر اینکه ارتش روسیه از پهبادهای DJI برای حمله به اکراین استفاده می کنند. 

      در بیانیه ی روز سه شنبه، این شرکت مستقر در شنزن(Shenzen) گفت: در حال ارزیابی انطباق الزمات قضایی در حوزه های مختلف است. و می خواهد فعالیت های تجاری خود را در روسیه و اکراین تا زمان پایان خصومت های کنونی به حالت تعلیق در آورد. 

      شرکت DJI مکررا اعلام کرده است مخالف هرگونه استفاده ی نظامی از محصولات خود می باشد. 

      این در حالی است که از ماه فوریه شرکت های چینی در مقابل این تعارض سکوت کرده اند با وجود اینکه ده ها  ترین کمپانی بزرگ جهان از جمله: اپل(Apple)، فورد(Ford) و IBM محکوم کرده اند یا فعالیت های خود را در محکوم این تهاجم محکوم کرده اند. 

      در ماه فوریه، Didi اعلام کرد که از بازار روسیه خارج خواهد شد اما چندروز بعد مسیر خود را تغییر داد و در بیانیه ای کوتاه گفت که فعالیتت خود را ادامه خواهد داد. غول پرواز چینی دلیل این حرکت را توضیح نداد و درخواست برای اظهارنظر را بی پاسخ خود گذاشت. 

      شرکت چینی هوآی نیز بدلیل عدم اعلام موضع خود مورد بررسی قرار گرفته است. در ماه مارس دو مدیر این شرکت در بریتانیا جهت محکم کردن این تهاجم استعفا دادند. 

      در آن زمان هوآوی در بیانیه ای از مدیران برای خدماتشان تشکر کرد و گفت آن ها بدون اشاره به جنگ و روسیه به حفظ بالاترین استاندارد های حاکمیتی شرکت کمک کرده اند. 

      بررسی ریزبینانه 

      DJI که به خاطر پهباد های مصرفی محبوب خود مشهور است اخیرا با انتقاد دولت اوکراین مواجه شده است که به طور علنی این شرکت را به همدستی در حملات روسیه متهم کرده است.

       

      ماه گذشته میخایلو فدوروف معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اکراین نامه ای سرگشاده در توییتر به فرانگ وانگ بنیان گذار و مدیرعامل DJI نوشت. 

      او در این نامه مدعی شد نیروهای روسی از محصولات DJI برای حملات موشکی استفاده می کنند و از این شرکت می خواهد تا پایان خشونت تجارت با روسیه را متوقف کند. 

      درپاسخی کتبی DJI به CNN نوشت: ما از هرگونه استفاده  محصولاتمون برای ایجاد آسیب ابراز تاسف می کنیم. 

      این شرکت به بیانیه قبلی منتشر شده در ماه مارس اشاره کرد که در آن مجددا تاکید کرد که محصولاتی را برای استفاده برای مقاصد نظامی به بازار عرضه نمی کند: و "به صراحت با تلاش‌ها برای اتصال محصولات ما به سلاح ها مخالفت می‌کند."

      این شرکت همچنین گفت که متعهد شده است در صورتی که آنها به توافقی مبنی بر امتناع از فروش محصولات DJI "به مشتریانی که به وضوح برای مقاصد نظامی قصد دارند استفاده کنند، یا به اصطلاح محصولات ما برای مصارف نظامی کمک کنند"، روابط تجاری خود را با توزیع کنندگان قطع کند.

      منبع: https://edition.cnn.com

      مدیر ۱۴۰۱/۰۲/۰۸

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟