بهترین ردیاب خودرو- 10 ویژگی بهترین ردیاب خودرو

      بهترین ردیاب خودرو

      استفاده از ردیاب خودرو از جمله راهکارهایی است که می‌توان به وسیله آن امنیت خودروها را افزایش داد. در این صورت احتمال سرقت هم کاهش می‌یابد. در واقع نوعی سیستم الکترونیکی است که از داده‌های ماهواره‌ای استفاده کرده و موقعیت خودرو را در هر مکانی که باشد، شناسایی می‌کنند. در انواع و مدل‌های مختلف و البته با قابلیت‌های متفاوت تولید می‌شوند. در چنین حالتی انتخاب بهترین ردیاب خودرو برای خریداران بسیار دشوار می‌شود. در این مقاله قصد داریم با معرفی بهترین ردیاب ماشین و ویژگی‌های آن، به خریدارانی که قصد انتخاب چنین سیستمی را دارند پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هامین همراه ما باشند.

      با انتخاب بهترین ردیاب خودرو می‌توان امنیت خودرو را افزایش داد.

      آنچه در ادامه می‌خوانید:

      ردیاب خودرو چیست؟

      نحوه عملکرد ردیاب خودرو

      انواعی از بهترین ردیاب خودرو

      بهترین ردیاب خودرو، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

      اما آیا واقعا می‌توان گفت این سیستم‌ها، بهترین مسیریاب خودرو هستند؟

      کلام آخر


       

      ردیاب خودرو چیست؟

      ردیاب خودرو دستگاهی کوچک است که می‌توان در آن سیمکارت گوشی قرار داد و در قسمتی از خودرو آن را نصب کرد. این وسیله الکترونیکی با وجود اندازه کوچکی که دارد، می‌تواند محل قرار گرفتن ماشین و سرعت حرکت آن را به صورت لحظه‌ای به صاحب آن گزارش کند. حتی این وسیله کوچک قابلیت ذخیره‌سازی گزارش‌ها و اطلاعات را هم در خود دارد. البته این سیستم‌ها در مدل‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت تولید می‌شوند. از این رو برای شخصی که قصد دارد بهترین ردیاب ماشین را خریداری کند، اطلاع از مدل‌ها و کارایی‌های آن، می‌تواند در تصمیم‌گیری او برای خرید کمک کند.

       

      ردیاب خودرو دستگاهی کوچک است که در قسمت‌های مختلفی از ماشین برای ردیابی آن می‌توان جاسازی کرد.

       

      نحوه عملکرد ردیاب خودرو

      اساس کار ردیاب خودروها، استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه‌های زمینی است. از میان تعداد زیادی ماهواره که به دور زمین در حال گردش هستند، تنها تعداد 12 ماهواره وظیفه مخابره سیگنال‌های مربوط به موقعیت مکانی سوژه‌ها با استفاده از سیستم جی پی اس را برعهده دارند. در واقع همین دستگاه کوچک مسیریابی که روی خودرو نصب می‌شود، از سیگنال های ماهواره ای استفاده می‌کنند. سپس موقعیت آن را با جی پی اس به صاحب آن گزارش می‌کنند. بهترین ردیاب خودرو باید بتواند داده‌های ماهواره‌ای را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده و برای تعیین موقعیت مکانی آن استفاده کند.

       

      انواعی از بهترین ردیاب خودرو

      برای انتخاب بهترین ردیاب خودرو، ابتدا باید انواع کلی این سیستم‌ها را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. مدل‌های مختلف به دو نوع کلی سیم‌دار و بی‌سیم تقسیم می‌شود. در بازار داخلی مدل‌های مختلف ‌ردیاب‌ها یا جی‌پی‌اس‌ها در این دو نوع عرضه می‌شود. در این صورت اطلاع از ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام می‌تواند در خرید بهترین مسیریاب ماشین به خریداران کمک کند.

       

      بهترین ردیاب‌‌ خودرو سیم دار

      ‌ردیاب‌های سیمی، سیستم‌هایی است که برای تامین انرژی مورد نیاز مستقیما از انرژی الکتریکی خودرو مصرف می‌کنند. البته در خود باتری هم دارند، اما چندان قوی نبوده و قادر به ذخیره انرژی الکتریکی برای طولانی مدت نیست. این نوع، از لحاظ نصب، کمی دشوارتر از انواع معمولی آن هستند، اما با این حال مزایای متعددی نسبت به دیگر مسیریاب‌ها دارند. ممکن است این سوال را بپرسید که این نوع (سیمی) چه مزایای می‌تواند داشته باشد؟ باید بگوییم از مزایای این نوع مسیریاب‌ها آن است که مخفی کردن آن در داشبورد یا زیر کاپوت ماشین به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین به دلیل استفاده مستقیم این نوع جی پی اس ها از برق خودرو، دیگر نباید نگران تمام شدن باتری شوید.

       

      ردیاب خودرو سیم دار

       

      بهترین ردیاب خودرو  بی سیم


      ردیاب‌های بی سیم یا شارژی نوع دیگر جی پی اس را تشکیل می‌دهد. این مسیریاب‌ها با ابعاد کوچکی که دارند قابلیت حمل به هر مکانی را داشته و به راحتی در آن جا می‌توان آن‌ها را نصب کرد. به طوری که قابلیت نصب این نوع جی پی اس ها روی موتورسیکلت ها هم وجود دارد. در واقع مزایایی از قبیل قابلیت حمل، آسانی نصب در هر مکان و ابعاد کوچک باعث استقبال بسیار کاربران برای خرید آن‌ها شده است. البته اگر در خرید بهترین ردیاب خودرو، نوع بی‌سیم آن را انتخاب کنید، از مزایای آن هم می‌توانید به راحتی استفاده کنید.

       

      ردیاب خودرو بی سیم

       

      بهترین ردیاب خودرو، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

      ضروری است پیش از انتخاب و خرید بهترین ردیاب خودرو در بازار ایران، از ویژگی‌های چنین سیستمی آگاهی داشته باشید. در این صورت سراغ هر نوع یا مدلی از آن نمی‌روید و به سراغ سیستمی می‌روید که از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشد. در واقع این پارامترها یا ویژگی‌ها، نقش راهنما را برای خرید بهترین ردیاب خودرو ایفا می‌کنند.


      1- راحتی نصب سیستم

      می‌توان گفت نخستین پارامتری که باید بهترین ردیاب خودرو داشته باشد، راحتی نصب و راه‌اندازی آن است. دقت کنید وقتی در حال جستجو برای خرید این دستگاه هستید، سیستم مورد نظر باید بتواند به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان نصب و راه‌اندازی شود. علاوه بر این باید بتوانید آن را در قسمت‌های مختلف خودرو نصب کنید.

       

      از حمله مزایای بهترین ردیاب خودرو امکان نصب ساده آن است.

       

      2- راحتی و سادگی استفاده از پنل کار

      دومین پارامتری که باید بهترین ردیاب خودرو ایرانی داشته باشد، استفاده راحت کاربر با پنل آن است. معمولا ‌مدل‌هایی که فناوری بالایی دارند، با اتصال به یک پنل کار اینترنتی، می‌توانند داده‌ها و اطلاعات مختلف را به کاربر نشان دهند. همچنین کاربر می‌تواند از قابلیت‌ها و امکانات مختلف سیستم به راحتی استفاده کند. بنابراین راحتی استفاده، یکی از مسائل مهمی است که باید در خرید بهترین ردیاب خودرو به آن توجه خاصی داشته باشید.

       

      3- کارایی و کیفیت ساخت بالا

      ویژگی دیگری که باید در انتخاب بهترین ردیاب خودرو در ایران به آن توجه کافی نشان دهید، مساله کیفیت و کارایی سیستم است. در واقع بهترین ردیاب خودرو باید ضمن داشتن کیفیت ساخت بالا، از کارکرد مطلوبی هم برخوردار باشد. بدون داشتن چنین پارامتری، عملا استفاده از سیستم نمی‌تواند مزایای چندانی برای شما به همراه داشته باشد. در این صورت وقتی به دنبال یافتن بهترین ردیاب خودرو برای وسیله نقلیه خود هستید، هیچ‌گاه سعی نکنید از کیفیت ساخت آن به راحتی بگذرید. هنگامی‌که از کیفیت ساخت و کارایی آن اطمینان پیدا کردید، می‌توانید روی خرید آن فکر کنید.

       

      4- امکان نمایش اطلاعات به شکل آنلاین و آفلاین

      بهترین ردیاب خودرو باید بتواند اطلاعات را به دو شکل آنلاین و آفلاین نمایش دهد و کاربر در هر دو صورت امکان دسترسی آسان به اطلاعات را داشته باشد. پس در مواقعی که به دنبال پیدا کردن جی پی اس مناسب هستید، دقت کنید که هدف شما خرید بهترین ردیاب خودرو آنلاین و آفلاین است. در واقع بهترین ردیاب ماشین آنلاین و آفلاین به شما کمک می‌کنند در مواقعی که دسترسی به اینترنت هم ندارید، اطلاعات برای شما قابل دسترس و نمایش باشد.

       

      5- دقت در مسیریابی

      از جمله ویژگی‌های بسیار مهمی‌ که بهترین ردیاب ماشین باید داشته باشد، دقت آن در ردیابی است. معمولا ‌مدل‌هایی که از فناوری پیشرفته‌ای برخوردارند، دقت بالایی هم در مسیریابی دارند و درصد خطا در آن‌ها بسیار کم است. البته ممکن است قیمت آن‌ها بالاتر هم باشد. پس حتما در انتخاب بهترین ردیاب خودرو، به میزان دقت آن در مسیریابی و تعیین موقعیت، توجه کنید. در این خصوص توصیه می‌شود از نظرات یک کارشناس باتجربه برای انتخاب چنین ردیابی بهره‌مند شوید.

       

      از ویژگی‌های مهم بهترین ردیاب ماشین، دقت در ردیابی آن است.

       

      6- داشتن باتری پرقدرت

      هنگامی‌کنه قصد دارید ردیاب خودرو بی‌سیم را خریداری کنید، حتما به قوی بودن باتری آن توجه کنید. پرقدرت بودن باتری باعث می‌شود که نیازی نداشته باشید مرتبا آن را به شارژ بزنید. همچنین اگر باتری پرقدرت باشد، گاهی اوقات که فراموش می‌کنید آن را به شارژ بزنید، مقداری شارژ در خود نگه داشته که در صورت بروز خطر، به‌راحتی می‌تواند کار کند.
      بنابراین در خرید بهترین مسیریاب خودرو حتما دقت کنید که باتری آن قدرت بالایی در نگهداشتن شارژ داشته باشد و در کوتاه مدت خراب و فرسوده نشود.  نکته دیگری که باید در این مورد توجه کنید، وجود باتری یدک است. زیرا گاهی اوقات امکان شارژ کردن باتری اصلی وجود ندارد و با استفاده از باتری یدک یا پشتیبان می‌توان آن را به حالت فعال نگاه داشت.

       

      داشتن باتری پرقدرت هنگام انتخاب بهترین ردیاب خودرو، از ویژگی‌های مهم و قابل‌توجه است.

       

      7- برخورداری از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

      یکی از ویژگی‌های مهمی‌کنه بهترین ردیاب ماشین باید داشته باشد، برخورداری از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب است. حتما دقت کنید که تولید برندی باشد که از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار باشد. زیرا با وجود گارانتی معتبر، شما می‌توانید تا یک مدت زمان مشخصی از خدمات تعویض یا تعمیر آن در صورت وجود ایرادات و خرابی‌های احتمالی بهره‌مند شوید. اما اگر سیستمی‌ که انتخاب می‌کنید، بدون گارانتی معتبر باشد، بعدها با دردسر زیادی روبرو خواهید شد و ممکن است در صورت خرابی های احتمالی، تعمیر آن نیاز به هزینه زیادی داشته باشد.

       

      هنگام خرید بهترین ردیاب خودرو در بازار ایران توجه به گارانتی آن مهم است.

       

      8- پشتیبانی از اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید و آیفون

      در انتخاب بهترین ردیاب خودرو، دقت کنید که سیستم مورد نظر قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید و آیفون را داشته باشد. زیرا با این قابلیت شما هر جا که باشید از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی اندروید یا آیفون شما نصب شده است، به راحتی مکان ماشین را می‌توانید شناسایی کنید.
      در این مورد دقت کنید که کار با اپلیکیشن فارسی می‌تواند برای شما راحت‌تر باشد. زیرا با نصب بهترین ردیاب خودرو فارسی برای اندروید یا آیفون، شما می‌توانید به راحتی از قابلیت‌های سیستم و اپلیکیشن آن به زبان فارسی استفاده کنید. نکته مهم دیگر در این خصوص آن است که وقتی بهترین ردیاب ماشین فارسی برای اندروید یا آیفون را انتخاب کردید، چند دقیقه‌ای را به کار اپلیکیشن بپردازید. زیرا برخی از اپ‌ها با وجود گزینه‌ها و تنظیمات متعدد، کار کردن با آن‌ها را برای بسیاری از کاربران دشوار می‌کنند.

       

      یکی از قابلیت‌های بهترین ردیاب خودرو پشتیبانی از اپلیکیشن تلفن همراه است.

       

      9- برخورداری از سرور داخلی

      بهترین ردیاب خودرو جی پی اس (GPS)، سیستمی است که به سرور داخلی هم مجهز باشد. پس حتما پیش از آن که بهترین ردیاب ماشین را انتخاب و خریداری کنید، از وجود سرور داخلی برای آن اطمینان حاصل کنید. زیرا در صورتی که به سرور داخلی مجهز باشد، با هر اتفاقی همانند قطعی یا اختلال در شبکه اینترنت، به راحتی با مشکل مواجه نمی‌شود.

       

      10- قیمت مناسب و مقرون‌ به ‌صرفه

      شاید این گونه تصور کنید که بهترین ردیاب خودرو، سیستمی است که بالاترین قیمت را داشته باشد. اما این تصور چندان درستی نیست. زیرا در بازار ایران مدل‌ها و انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد که محصول برندهای مختلف است. شاید برخی از این سیستم‌ها، قیمت‌های بالا و غیر متعارفی هم داشته باشد.

       

      اما آیا واقعا می‌توان گفت این سیستم‌ها، بهترین مسیریاب خودرو هستند؟

      در پاسخ باید بگوییم بهترین مسیریاب ماشین، سیستمی است که قیمت خرید آن مناسب و منطقی است. بالا بودن قیمت سیستم نمی‌تواند دلیلی موجه بر کیفیت بالای سیستم باشد. برندی که بهترین ردیاب برای ماشین را تولید می‌کنند، همواره کوشش می‌کنند تا با قیمت مناسبی و متعارفی به مشتریان عرضه کند تا اعتماد و رضایت حداکثری آن‌ها را به خود جلب کند.

       

      11- خرید از فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر

      مسلما شما نمی‌توانید بهترین ردیاب خودرو را در فروشگاهی پیدا کنید که اعتبار چندانی در میان مردم ندارد. فروشگاه‌هایی که معتبر هستند، توانسته اند با عرضه محصولات باکیفیت و  با کارایی بالا، اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده و اعتبار خود را نزد آن‌ها ارتقا دهند. از این رو چنین فروشگاه‌هایی محصول بی‌کیفیت و بی نام و نشان را عرضه نمی‌کنند. پس توصیه می‌شود، بهترین مسیریاب ماشین را از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده تهیه کنید.

       

      12- برخورداری از قابلیت‌ها و امکانات متنوع

      بدیهی است بهترین ردیاب ماشین، سیستمی است که از قابلیت‌ها و امکانات متنوع برخوردار باشد. با داشتن قابلیت‌ها و امکانات متنوع، می‌تواند در مواقع مختلف و بر حسب نیاز، کاربردهای مختلفی را از خود نشان دهد. نکته مهم در این خصوص، توجه به نیازهایی است که از نصب آن داریم. در واقع نیازهای کاربران از نصب متفاوت است و باید طبق این نیازها، به دنبال ردیابی برود که آن‌ها را برطرف کند. مثلا ممکن است راننده‌ای قابلیت سخنگو بودن یکی از موارد مهم برای او باشد. در نتیجه باید به دنبال بهترین ردیاب ماشین سخنگو باشد.
      علاوه بر قابلیت‌هایی که ذکر کردیم، قابلیت‌های دیگری که می‌توان از بهترین ردیاب خودرو با ریموت دزدگیر انتظار داشت، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

      • - استفاده همزمان از ردیاب و دزدگیر در کنار هم
        - دریافت هشدار حرکت در صورتی خاموش بودن
        - ارسال مشخصات کامل خودرو با استفاده از جی پی اس
        - امکان قرار دادن انواع سیم‌کارت‌ها از قبیل همراه اول، ایرانسل و ... در ردیاب مدنظر 

       

      از قابلیت‌هایی که از بهترین ردیاب خودرو می‌توان انتظلر داشت، امکان قرار دادن انواع سیم‌کارت در داخل آن است.

       


      • - اعلام خروج خودرو از محدوده مشخص شده، با به‌صدا درآمدن زنگ هشدار یا آلارم از طریق گوشی همراه
        - مدیریت بهتر موقعیت با استفاده از کد کاربری مستقل برای یک یا چند خودرو
        - امکان تبدیل گزارش‌ها به صورت اکسل و پی دی اف و پرینت نقشه حرکت ماشین 
        - امکان شنیدن صدای مکالمات درون کابین خودرو با استفاده از میکروفون کوچک 

       

      بهترین ردیاب برای ماشین باید قابلیت شنیدن صدای افراد داخل ماشین را داشته باشد.

       

      • - محاسبه دقیق مسافت طی شده
        - اعلام تغییر جهت خودرو 
        - کنترل میزان مصرف سوخت 
        - برخورداری از کلید اضطراری (وقتی راننده این کلید را فشار دهد، پیام اضطراری ارسال شده یا شماره تماس خاصی گرفته شود.)
        - امکان خاموش کردن خودرو از طریق پیامک (SMS) با استفاده از نصب رله قطع کن
        - سخنگو بودن ردیاب با استفاده از اپلیکیشن

       

      از ویژگی‌های قابل توجه بهترین ردیاب خودرو امکان  خاموش کردن خودرو از طریق پیامک است.


       

      کلام آخر

      در این مقاله کوشش کردیم تا موضوع بهترین ردیاب خودرو و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به ویژگی‌هایی که برشمردیم، شما می‌توانید به هنگام انتخاب و خرید بهترین مسیریاب خودرو، تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. پس دقت کنید هنگامی‌ که قصد انتخاب چنین سیستمی را دارید، این ویژگی‌ها را در خود داشته باشد. توصیه کلی برای شما کاربران گرامی آن است که در انتخاب بهترین ردیاب ماشین، هیچ‌گاه برای خرید یک مدل مورد نظر عجله نکنید. بنابراین حتما پس از تحقیق کامل و بررسی مدل‌های مختلف، مدلی را که از نظر ویژگی‌های یادشده مناسب و مطلوب شماست، انتخاب و خریداری کنید.
      امیدوارم هستیم این مقاله برایتان مفید بوده باشه،  اگر نظر یا پیشنهادی درباره این محتوا دارید لطفا با قرار دادن نظرات خود در باکس زیر آن را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.👇

       

      مدیر ۱۴۰۱/۰۶/۰۵