آموزش جک پارکینگ و بررسی چالش ها

      جک پارکینگ به یکی از گزینه‌های حیاتی بسیاری از افراد جهت اجرا و راه اندازی یک درب اتوماتیک پارکینگ تبدیل گردیده است. حال اگر به نصب جک پارکینگ فکر می‌کنید، ممکن است از خودتان سوال کنید که نحوه نصب و راه ‌اندازی جک پارکینگ و همچنین قیمت نصب جک درب پارکینگ چقدر است؟ آیا می‌توانید نصب و راه اندازی جک درب پارکینگ را با استفاده از آموزش جک پارکینگ، خودتان انجام دهید تا بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؟ شاید بنظرتان این امکان‌پذیر باشد، اما مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کرد. اما آیا انجام این کار ساده است؟ چه نوع مهارت‌هایی ممکن است برای نصب موفقیت‌آمیز درب اتوماتیک برای پارکینگ نیاز داشته باشید؟ یا این‌که بهتر است به یک متخصص تکیه کنید؟ قبل از تصمیم‌گیری، به آموزش جک پارکینگ که در ادامه این مقاله آمده است، مراجعه نمایید.

       

      نصب جک پارکینگ

       

       

       

      فهرست مطالب:

      مسائل مربوط به عملیات قبل از نصب جک پارکینگ

      چه کسی می‌تواند نصب جک پارکینگ را انجام دهد؟

      راهنمای گام به گام نصب جک پارکینگ

      آموزش نصب جک پارکینگ سیماران

      آموزش نصب جک پارکینگ لایف و BTF

      جمع‌بندی

       

       

       

      مسائل مربوط به عملیات قبل از نصب جک پارکینگ

      قبل از شروع آموزش نصب جک پارکینگ، چندین مسئله دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مهم است که قبل از خرید جک پارکینگ، این کارها را انجام دهید، زیرا هر جک پارکینگی مناسب همه شرایط نیست. شما باید وزن و طول هر درب پارکینگ و همچنین تعداد چرخه‌های عملیاتی که جک پارکینگ باید هر روز انجام دهند را در نظر بگیرید. همچنین، مهم است که در مورد محدودیت‌های احتمالی اتصالات، از جمله عرض ورودی تحقیق کنید.

      ملاحظات دیگر شامل عوامل محیطی مانند باد، بارندگی یا آویزان شدن درختان و درختچه‌ها است.  از عوامل مهم دیگر که باید در نظر گرفته شود، وضعیت کلی درب پارکینگ و پایه‌‎های آن است. قبل از نصب هر نوع جک پارکینگ، باید مطمئن باشید که درب پارکینگ می‌تواند به‌صورت دستی به‌خوبی کار کند. یک راه آسان برای آزمایش این است که به آرامی درب پارکینگ را با استفاده از نوک انگشتان خود باز کرده تا حرکت خودکار را تقلید کنید و مشاهده نمایید که آیا درب پارکینگ می‌تواند آزادانه و بدون هیچ مانعی باز و بسته شود؟

       

      انتخاب جک پارکینگ مناسب

      قبل از خرید جک پارکینگ باید نوع استفاده از درب پارکینگ خود را در نظر بگیرید. آیا درب پارکینگ، متعلق به یک مکان تجاری است؟ میزان تردد و چرخه باز و بسته شدن درب پارکینگ در طول شبانه‌روز چقدر است؟ جک درب پارکینگ‌هایی که در اماکن تجاری استفاده می‌شوند، احتمالاً به موتور قدرتمندتری نسبت به جک پارکینگ‌هایی که در یک محیط مسکونی استفاده می‌شوند، نیاز دارند. لذا اگر از درب پارکینگ به‌طور مکرر در طوب شبانه‌روز استفاده می‌کنید و در مورد هزینه خرید یک جک پارکینگ نیز مشکلی ندارید، یک جک پارکینگ هیدرولیک ممکن است یک انتخاب هوشمندانه باشد.

       

      جک درب پارکینگ

       

      به حداقل رساندن ریسک

      طیف وسیعی از ویژگی‌ها وجود دارد که به ایمن‌تر کردن نصب جک پارکینگ کمک می‌کند. این موارد باید شامل فتوسل‌های ایمنی، موتورهای دروازه با تشخیص موانع، محافظت فیزیکی و استفاده از اندازه‌گیری‌های محدودیت نیرو باشد. تشخیص مانع یکی از ویژگی‌های جک پارکینگ و سیستم کنترل است که با استفاده از پرتوهای مادون قرمز هر حرکتی که در یک منطقه تعریف‌شده صورت می‌گیرد را تشخیص می‌دهد.

      هنگامی که تشخیص مانع به‌درستی کار می‌کند، فتوسل‌های ایمنی به کنترل‌ها دستور می‌دهند که اگر فردی یا شیئی در معرض پرتو فتوسل قرار گرفت، دروازه را متوقف کند.

       

       

      چه کسی می‌تواند نصب جک پارکینگ را انجام دهد؟

      بسیاری از مردم هنگامی که متوجه می‌شوند هیچ مقرراتی در مورد نصب جک پارکینگ وجود ندارد، متعجب می‌شوند. زیرا نصب جک پارکینگ کاملاً قانونی است و هر کسی می‌تواند نصب جک پارکینگ را انجام دهد. این از نظر فنی به این معنی است که صاحب خانه از نظر قانونی حق دارد در صورت تمایل اقدام به نصب جک پارکینگ کند. همچنین به این معنی است که ممکن است شخصی بدون هیچ مدرک یا تجربه‌ای خود را به‌عنوان یک نصاب جک پارکینگ معرفی کند. برقکارها ممکن است واجد شرایط کار با برق باشند و می‌توانند مقدمات لازم را برای نصب انجام دهند، اما لزوماً الزامات ایمنی منحصربه‌فرد نصب جک پارکینگ را درک نمی‌کنند. همین امر در مورد نصب‌کنندگان سیستم‌های امنیتی نیز صدق می‌کند. اگر جک پارکینگ به اشتباه نصب شود، آن‌طور که باید کار نخواهند کرد و یا اگر هم کار کند با احتمال بالایی در کمترین زمان ممکن دچار فرسودگی زودهنگام می‌شود که در این حالت برای تعمیر آن هزینه بالایی را متحمل خواهید شد. به همین دلیل، بسیار مهم است که شخصی که کار نصب جک پارکینگ شما را انجام می‌دهد، مهارت و تجربه لازم برای انجام این کار را داشته باشد.

       

       

      نصب حرفه‌ای جک پارکینگ

      یک نصاب جک پارکینگ واجد شرایط، قبل از شروع عملیات نصب جک پارکینگ برای خانه یا محل تجاری شما، یک ممیزی ایمنی کامل را انجام می‌دهد. برخی از این موارد در زیر ذکر شده‌اند:

      - اندازه و وزن درب/های پارکینگ و نیروی مورد نیاز برای حرکت آن‌ها را ارزیابی می‌کند.

      - تعداد چرخه‌های عملیاتی که جک پارکینگ باید هر روز انجام دهند را در نظر می‌گیرد.

      - قبل از نصب موتور مطمئن می‌شود که سخت‌افزار به خوبی کار می‌کند.

      - عوامل محیطی از جمله قرار گرفتن در معرض باد را در نظر می‌گیرد.

      - نسبت به ترافیک و عابران پیاده که از درب پارکینگ استفاده نمی‌کنند و همچنین کسانی که از آن عبور خواهند کرد، ارزیابی نزدیکی دارد.

      - بررسی می‌کند که آیا قطعات الکتریکی در معرض خطر نشستن در آب راکد هستند؟ اگر چنین است، برای تامین زهکشی مناسب چه باید کرد؟

       

      یک نصاب باتجربه برای نصب جک پارکینگ، تمام این مسائل و سایر مواردی که ممکن است پیش آید را به‌خوبی می‌داند. آن‌ها با طیف گسترده‌ای از شرایط مختلف مواجه شده‌اند و راه‌حل‌هایی پیدا کرده‌اند که قابلیت اطمینان و ایمنی تاسیسات جک پارکینگ شما را تضمین می‌کند.

       

      نصب و راه اندازی جک پارکینگ

       

      اگر تصمیم دارید که نصب جک پارکینگ را خودتان به تنهایی انجام دهید، باید برای تمام سوالات بالا پاسخ داشته باشید. زیرا با نصب غیراصولی، به‌راحتی می‌توانید قابلیت اطمینان، طول عمر و ایمنی جک درب پارکینگ خودتان را کاهش دهید. مگر اینکه طیف مناسبی از مهارت‌ها را داشته باشید و مطمئن باشید که می‌توانید نیازهای پیچیده نصب جک پارکینگ را برطرف کنید. همیشه بهتر است به یک متخصص با صلاحیت مناسب اجازه دهید تا عملیات نصب جک پارکینگ شما را انجام دهد تا خیالتان از نصب حرفه‌ای جک پارکینگ راحت باشد یا از افرادی که تجربه کافی در فروش و نصب جک پارکینگی دارند، راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید. حتما قبل از نصب مطمئن شوید که:

      - شرایط درب پارکینگ برای خودکارسازی مناسب است.

      - وزن، ابعاد و درب پارکینگ برای جک پارکینگی که قصد خرید آن را دارید، مناسب است.

      - قطعات درب پارکینگ در شرایط خوبی هستند.

      - فضای کافی برای آزادسازی دستی وجود دارد.

      - وسیله آبیاری چمن، گیربکس را خیس نمی‌کند.

      - کابل ارت به درستی وصل شده است.

      - جک پارکینگ را روی درب پارکینگ‌هایی که در شیب رو به بالا یا رو به پایین قرار دارند، یعنی روی زمین صاف و هموار نیستند، نصب نکنید.

       

      آموزش جک پارکینگ

       

      راهنمای گام به گام نصب جک پارکینگ

      بعد از انتخاب و خریداری جک درب پارکینگ، باید آن را نصب نمایید. نحوه نصب جک درب پارکینگ به‌طور مختصر به شرح زیر است:

       

      مرحله اول بررسی کنید درب پارکینگ به درستی نصب شده باشد.

      قبل از شروع آموزش نصب جک پارکینگی، باید ابتدا باید بررسی کنید که درب پارکینگ شما در سطح عالی نصب شده باشد. اگر پارکینگ شما دارای دو درب است، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها هم‌تراز باشند. برای بررسی سطح درب پارکینگ می‌توانید از یک درجه سنج استفاده کنید.

       

      مرحله دوم - جعبه جک پارکنیگ خریداری شده را باز کنید.

      اگر به تازگی جک پارکینگ خریداری کرده‌اید، جعبه آن را باز کنید و بررسی کنید که همه متعلقات مربوط به جک پارکینگ در آن گنجانده شده باشد. باید گیره، پیچ و مهره، جعبه کنترل، ریموت و بازوی جک پارکینگ وجود داشته باشد. اگر جک پارکینگی خریداری کرده‌اید که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، باید یک پنل خورشیدی کوچک و یک جعبه باتری نیز در جعبه وجود داشته باشد.

       

      جک پارکینگ

       

      مرحله سوم - جعبه کنترل را وصل کرده و تست کنید.

      قبل از نصب جک پارکینگ خود، مهم است که عملکرد آن را درک کنید. با اتصال بازو/ها به جعبه کنترل شروع کنید. سپس جعبه کنترل را به منبع برق وصل کنید. همچنین می‌توانید بازو/ها را آزمایش کنید تا نحوه عملکرد واقعی جک پارکینگ را مشاهده نمایید.

       

      مرحله چهارم بازو/های جک پارکینگ را نصب کنید.

      اکنون، زمان نصب بازو/های جک پارکینگ است. اگر پارکینگ شما دارای دو درب باشد، دو بازو عرضه می‌شود. مطمئن شوید که بازوهای چپ و راست را به‌درستی روی درب چپ و راست نصب می‌کنید. همچنین مطمئن شوید که توقف‌های مکانیکی زمین برای باز و بسته شدن درب وجود دارد.

      بازو/ها می تواند به دو صورت عمل کند: «فشار برای بستن» یا «کشش برای بستن». به طور کلی، امکان نصب جک پارکینگ به هر صورت وجود دارد. ابتدا یک یا دو گیره روی پایه های درب پارکینگ ثابت کنید. گیره ها باید در وسط پایه‌های درب پارکینگ قرار گیرند. پس از آن می توانید بازو/های جک پارکینگ را نصب کنید.

      گیره‌های روی پایه درب پارکینگ، سمت عقب بازوی جک پارکینگ را نگه می‌دارد و دهانه بازوی جک پارکینگ، درب را نگه می‌دارد. جک پارکینگ را با دقت نصب کنید و مطمئن شوید که هر دو گیره و دهانه به‌طور محکم به دروازه متصل شده باشند.

       

      مرحله پنجم - جعبه کنترل را نصب و روشن کنید.

      این مرحله مربوط به نصب جعبه کنترلر است. با استفاده از چند پیچ، جعبه کنترل را روی پایه درب پارکینگ نصب کنید و آن را به بازوی جک پارکینگ وصل کنید. اگر جعبه باتری یا پنل خورشیدی دارید، باید آن را روی پایه درب پارکینگ نیز نصب کنید. سپس پنل خورشیدی و جعبه باتری را به پنل کنترل متصل نمایید. برخی از جک درب پارکینگ‌ها از برق مستقیم یا AC پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد منبع تغذیه را به جعبه کنترل متصل کنید. اکنون می‌توانید کل سیستم را اجرا کنید.

       

      جعبه کنترل جک پارکینگ

      مرحله شش - جعبه کنترلر را تنظیم کنید.

      جعبه کنترل را باز کنید و حد باز/بستن را تنظیم کنید. به‌راحتی می‌توانید زمان‌بندی باز و بسته شدن درب پارکینگ خودکار خود را تنظیم کنید. جعبه کنترل شما ممکن است عملکردهای بیشتری داشته باشد، بنابراین آن‌ها را بررسی کنید.

       

      مرحله هفتم جک پارکینگ را اجرا کنید.

      این مرحله، آخرین مرحله آموزش جک برقی درب پارکینگ است. اکنون مجهز به جک درب پارکینگ شده‌اید. فقط نیاز است کنترل از راه دور را فشار دهید و درب پارکینگ شما به‌طور خودکار هر زمان که به آن نیاز داشتید باز و بسته می شود.

       

      اگر به توصیه‌های آموزش جک درب پارکینگ توجه کافی نموده و از راهنمای نصب درست پیروی کنید، امکان نصب و راه اندازی جک پارکینگ توسط خود کاربر وجود دارد. انتظار می‌رود که تکمیل فرآیند نصب جک پارکینگ بین سه تا پنج ساعت طول بکشد.

      اما توصیه اکید ما به شما این است که برای نصب جک درب پارکینگ از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا جک درب پارکینگ خود را به صورت حرفه ای نصب نمایید.

      بررسی های عملکردی درب پارکینگ باید هر 6 ماه یکبار انجام شود. به‌عنوان مثال، بررسی وضعیت روغن‌کاری، سفتی پیچ‌ها، عملکرد خوب کلیه وسایل ایمنی و غیره.

      تا این‌جا، به‌صورت عمومی آموزش نصب جک برقی درب پارکینگ و توصیه‌های مربوط به قبل و بعد نصب جک پارکینگ ارائه شد. در ادمه، آموزش نصب جک درب های برقی اتوماتیک پارکینگی مربوط به چند برند معروف در بازار ارائه خواهد شد.

       

       

      آموزش نصب جک پارکینگ سیماران

      یکی از برندهای معروف جک پارکینگ ایرانی، جک پارکینگ سیماران است. اگر کاربری جک پارکینگ برند سیماران را خریداری کرده باشد، احتمالا دنبال آموزش نصب جک برقی سیماران خواهد بود. در این قسمت در مورد نحوه نصب جک درب پارکینگ سیماران صحبت خواهد شد.

      قبل از نصب جک پارکینگ سیماران (مدل فراز Faraz) بهتر است با متعلقات مربوط به جک درب پارکینگ آشنا شوید. جعبه جک پارکنیگ خریداری شده متعلقات زیر موجود هستند:

      - یک جفت جک (یا یک عدد) به همراه آچار خلاص‌کن (FARAZ S/P)

      - تکیه‌گاه‌های ابتدا و انتهای دو بازو به‌همراه پیچ‌های آلن و محورهای استوانه‌ای آن‌ها

      - دو عدد ریموت کنترل

      - دو عدد خازن راه‌انداز 8UF-AC

      - یک جفت چشم الکترونیک (گیرنده و فرستنده) به‌همراه چهار عدد پیچ و رول پلاک

      - زیر قاب و رو قاب به همراه مرکز کنترل (Q70/1A) و ترانس مربوطه

      - یک عدد لامپ چشمک‌زن

       

      حال که متعلقات مربوط به جک درب پارکینگ سیماران را شناختید، برای نصب آن‌ها باید ساختار درب پارکینگ و محل قرارگیری آن را با دقت بررسی کنید تا بتوانید هر یک از متعلقات جک پارکینگ را در بهترین موقعیت و به بهترین شکل نصب نمایید تا در نهایت پس از نصب، جک درب پارکینگ بتوانید به‌خوبی عمل کند.

      در ادامه آموزش نصب جک برقی برند سیماران، باید نحوه سیم‌کشی، مقدار سیم‌ها و کابل‌های مورد نیاز برای نصب جک پارکینگ مورد بررسی قرار گیرد. برای بررسی این مورد بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

      - نصب استاندارد

      - انواع کابل و حداقل ضخامت مقادیر لوله و کابل مورد نیاز (نه موجود در کیت) به نوع و تعداد لوازم جانبی متصل به ناحیه درب پارکینگ بستگی دارد.

      - قبل از شروع سیم کشی، برق را قطع کنید.

      - مطمئن شوید که یک دستگاه قطع کننده دوقطبی مناسب (سیم 3 میلی متر) در امتداد منبع تغذیه نصب کرده اید.

      - مطمئن شوید که لوله و مجاری مناسب برای کابل های برق دارید: موتورها، پانل کنترل و لوازم جانبی را با استفاده از لوله های موج دار جدا شده وصل کنید تا از تداخل هایی که ممکن است منجر به عملکرد بد شود، جلوگیری کنید.

      - برای جلوگیری از جریان برگشتی آب در داخل اپراتور، کابل برق را مطابق تصویر منحنی نگه دارید.

      - تمامی دستورات باز کردن و وسایل ایمنی باید بدون کشش (تماس خشک) باشند.

       

      برای دانلود راهنمای نصب جک درب پارکینگ سیماران مدل فراز روی لینک‌ زیر کلیک کنید.

       

       

      آموزش نصب جک پارکینگ لایف و BTF

      از دیگر برندهای معروف دیگر جک درب پارکینگ برندهای بی‌ تی اف (BTF) و لایف (Life) است. برای دانلود راهنمای آموزش نصب جک برقی لایف و آموزش نصب جک برقی bft روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

       

       

      جمع‌بندی

      در این مقاله آموزش های جک درب پارکینگی ارائه شد تا کاربران بتوانند در مورد نحوه نصب جک بازویی درب پارکینگ اطلاعات کافی به‌دست آورند. این آموزش برای خریداران جک پارکینگ کمک می‌کند تا بدانند که مراحل نصب جک پارکینگ فقط مختص گام‌های نصب و راه‌اندازی آن نیست، بلکه قبل از نصب باید به توصیه‌های گفته شده در این مقاله توجه کافی داشته باشند تا در شرایط مناسبی جک درب پارکینگ خود را نصب کنند و بتوانند استفاده خوبی از آن داشته باشند. در سایت هامین برخی برندهای معروف جک پارکینگ با قیمت‌های مناسب عرضه شده است. شما کاربران گرامی می‌توانید با توجه به برند مد نظرتان، مدل‌های مختلف از آن برند را مشاهده کرده و بعد از ارزیابی، آن را به‌صورت آنلاین خریداری نمایید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی از یک فرد متخصص داشتید، می‌توانید با پشتیبان هامین در ارتباط باشید. مشاوران و متخصصان ما در این زمینه به‌خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. یک خرید خوب و به‌صرفه را با هامین تجربه کنید.

       

       

      سوالات متداول

      آیا می‌توانم جک پارکینگ را خودم نصب کنم؟

      نصب جک پارکینگ قانون یا مجوز خاصی ندارد و هر کسی که دانش و مهارت این کار را دارد می‌تواند اقدام به نصب جک پارکینگ کند. اما برای جلوگیری از نصب اشتباه و متحمل نشدن هزینه‌های اضافی برای جبران اشتباه، بهتر است که برای نصب جک پارکینگ از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

      هزینه نصب جک پارکینگ چقدر است؟

      هزینه نصب جک پارکینگ با توجه به برندها، متفاوت است. شما می‌توانید از سایت‌هایی که خدمات نصب و راه‌اندازی جک پارکینگ را ارائه می‌دهند، به‌روزترین قیمت‌ها را مشاهده نمایید یا این‌که از مراکز فروش جک درب پارکینگ اطلاعات مربوط به نصاب‌های جک پارکینگ را دریافت کرده و به‌طور مستقیم از نصاب، قیمت را جویا شوید.

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۵/۱۹